Adobe_Flash_CS3_Professional_PL_Techniki_studyjne_Oficjalny_podrecznik_fcs3ts.pdf

(3431 KB) Pobierz
Adobe Flash CS3 Professional PL. Techniki studyjne. Oficjalny podręcznik
Adobe Flash CS3
Techniki studyjne.
Oficjalny podrķcznik
Autor: Robert Reinhardt
TĀumaczenie: Irmina WeĀpa
ISBN: 978-83-246-1743-2
TytuĀ oryginaĀu: Adobe Flash CS3
Format: 170x230, stron: 400
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Niech potķŃne moŃliwoľci Flasha CS3 Professional wesprĴ Twj talent!
¤ Jak przygotowaě projekt prezentacji filmu?
¤ Jak wybraě optymalny profil kompresji wideo?
¤ Jak ulepszyě odtwarzanie za pomocĴ punktw kontrolnych?
Flash CS3 Professional to nowoczesne narzķdzie do tworzenia rozbudowanych animacji
i atrakcyjnej grafiki, ktre sĴ wykorzystywane w Internecie. Jest to jednoczeľnie najbardziej
zaawansowany program pozwalajĴcy na samodzielne opracowanie filmw, prezentacji wideo
i gier, ktre mogĴ byě oglĴdane na rŃnych urzĴdzeniach odtwarzajĴcych. Najnowsza
wersja, czyli Flash CS3, umoŃliwia import projektw wraz z ich elementami z Photoshopa
i Illustratora oraz podglĴd w Device Central, a 9-plasterkowe skalowanie pozwala na podglĴd
stoĀu montaŃowego.
Tematy poruszane w ksiĴŃce âAdobe Flash CS3 Professional PL. Techniki studyjne.
Oficjalny podrķcznikÒ wykraczajĴ poza podstawy, ktre znajdziesz w innych podrķcznikach
dotyczĴcych tego programu. Autor zebraĀ w niej wszystkie informacje potrzebne do tego,
by samodzielnie zrealizowaě profesjonalny film wideo od poczĴtku do koĺca!
Od przemyľlanego projektu po efektownĴ prezentacjķ. CzytajĴc jĴ, dowiesz siķ przede
wszystkim, jak wykorzystywaě moŃliwoľci Flasha CS3 Professional do produkcji filmu
oraz znajdziesz tak praktyczne informacje jak dobieranie planu filmowania, odpowiedniego
sprzķtu i oľwietlenia. Po lekturze bķdziesz takŃe umiaĀ przygotowaě stronķ internetowĴ
i serwer do pĀynnego odtwarzania wideo oraz dodawaě do filmw napisy. Bez trudu
wykonasz bannery reklamowe i prezentacje wideo, a nawet interaktywne programy.
¤ Projekt prezentacji filmu
¤ Plan filmowania, lista ujķě i scenopis
¤ Przechwytywanie i przetwarzanie filmu
¤ Podstawy kompresji
¤ Wideo osadzone i wideo zewnķtrzne
¤ ProtokoĀy http i RTMP
¤ Umieszczanie Flash Video na stronie internetowej
¤ Gromadzenie plikw do publikacji
¤ PrzeglĴd i konfiguracja komponentw
¤ Budowanie wĀasnego odtwarzacza wideo
¤ ÿĴczenie wielu przepĀywnoľci
¤ Tworzenie banerw reklamowych i napisw w filmach
Poznaj swojĴ profesjonalnĴ ekipķ filmowĴ: Ty, Twj talent i Flash CS3!
Professional PL.
692060518.005.png 692060518.006.png 692060518.007.png 692060518.008.png
 
Skrócony spis treści
Wprowadzenie
9
CzęśćI
Podstawypracy
15
Rozdział 1 Praca przedprodukcyjna
17
Rozdział 2 Przechwytywanie i przetwarzanie ilmu 37
Rozdział 3 Podstawy kompresji
59
Rozdział 4 Dostarczanie i publikacja materiału 79
CzęśćII
Podręcznikprodukcji
95
Rozdział 5 Umieszczanie Flash Video
na stronie internetowej
97
Rozdział 6 Poznawanie komponentów FLVPlayback 129
Rozdział 7 Budowanie własnego odtwarzacza wideo 181
Rozdział 8 Łączenie wielu przepływności 201
CzęśćIII
Twórczeposzukiwania
233
Rozdział 9 Tworzenie indeksu
i listy odtwarzania wideo
235
Rozdział 10 Tworzenie banerów reklamowych
i napisów w ilmach
261
Rozdział 11 Tworzenie interaktywnego programu 281
Rozdział 12 Tworzenie niezawodnej
prezentacji wideo
317
Dodatki
Dodatek A Instalacja oprogramowania
357
Dodatek B Lista zadań projektu Flash Video 361
Dodatek C Kodowanie Flash Video
365
Dodatek D Rozwiązywanie problemów z Flash Video 375
Skorowidz
381
692060518.001.png
Spis treści
Wprowadzenie
9
CzęśćI
Podstawypracy
15
Rozdział 1 Praca przedprodukcyjna
17
Nieruchome prostokątne okno
18
Plan ilmowania
21
Wybór sprzętu
23
Rozdział 2 Przechwytywanie i przetwarzanie ilmu 37
Przechwytywanie ilmu 37
Przetwarzanie wideo w programie Adobe After Effects 45
Rozdział 3 Podstawy kompresji
59
Rozpoznawanie plików źródłowych
i różnice między nimi 59
Zrozumienie przepływności plików wideo 63
Poznawanie wersji odtwarzaczy i opcji kodeków 69
Wybór proili kompresji wideo
75
Rozdział 4 Dostarczanie i publikacja materiału 79
Formaty plików: SWF, FLV i HTML
79
Protokoły: HTTP kontra RTMP
81
Dostarczanie: serwer internetowy,
serwer Flash Media czy CDN?
87
Odtwarzanie: przesyłanie na żywo
kontra gotowy materiał
89
Budżet: przepustowość i transfer danych
91
CzęśćII
Podręcznikprodukcji
95
Rozdział 5 Umieszczanie Flash Video
na stronie internetowej 97
Integracja Flash Video z Dreamweaverem 97
Odtwarzanie wideo za pomocą komponentów Flash CS3 105
Gromadzenie plików do publikacji
126
Rozdział 6 Poznawanie komponentów FLVPlayback 129
Przegląd komponentów
129
Koniguracja komponentu
130
Ulepszanie odtwarzania
za pomocą punktów kontrolnych
140
Dynamiczne umieszczanie wideo na scenie
163
Modyikowanie karnacji
170
Budowanie odtwarzacza
z własnymi komponentami interfejsu użytkownika 176
692060518.002.png
Rozdział 7 Budowanie własnego odtwarzacza wideo 181
Nawiązanie połączenia 181
Budowanie podstawowych kontrolek odtwarzania 189
Odczytywanie metadanych z pliku Flash Video
197
Rozdział 8 Łączenie wielu przepływności 201
Kiedy udostępnić więcej niż jedną przepływność 201
Wybór udostępnianych prędkości przesyłu
204
Przygotowanie plików SMIL
206
Obliczanie dostępnej przepustowości
209
Tworzenie dynamicznego buforowania
w strumieniu czasu rzeczywistego
222
CzęśćIII
Twórczeposzukiwania
233
Rozdział 9 Tworzenie indeksu
i listy odtwarzania wideo
235
Tworzenie indeksu znaczników dla wideo
235
Budowanie listy odtwarzania wideo
245
Odtwarzanie ilmów reklamowych
w czasie odtwarzania elementu wideo
253
Rozdział 10 Tworzenie banerów reklamowych
i napisów w ilmach
261
Kodowanie baneru reklamowego wideo
261
Kontrolowanie napisów
za pomocą schematu XML Timed Text
274
Rozdział 11 Tworzenie interaktywnego programu 281
Planowanie interfejsu użytkownika
282
Produkcja materiału wideo
285
Kodowanie Flash Video
304
Pisanie kodu bazowego ActionScript 3.0
310
Rozdział 12 Tworzenie niezawodnej prezentacji wideo 317
Tworzenie planu publikacji 318
Kodowanie Flash Video 321
Budowanie odtwarzacza wideo 340
Dostosowanie prezentacji wideo w HTML i JavaScript 351
Dodatki
Dodatek A Instalacja oprogramowania 357
Dodatek B Lista zadań projektu Flash Video 361
Dodatek C Kodowanie Flash Video 365
Dodatek D Rozwiązywanie problemów z Flash Video 375
Skorowidz
381
692060518.003.png
2
Przechwytywanie
i przetwarzaniefilmu
dla klienta, następnym krokiem jest przechwycenie go na komputer. Z tego rozdziału
dowiesz się, co robić, a czego unikać podczas przechwytywania i lmu. Pod koniec roz-
działu nauczysz się, jak stosować w materiale i lmowym podstawowe efekty programu
Adobe After Effects.
Przechwytywanie i lmu
Jeśli Twój materiał nie jest zapisany na taśmie w formacie analogowym — VHS, Hi8 lub
Betacam SP wysokiej rozdzielczości — proces jego digitalizacji do edytowalnego pliku
komputerowego jest prosty i bezpośredni. Digitalizacja to ogólny termin określający pro-
ces konwersji danych na pliki binarne. Jeśli posiadasz materiał DV lub HDV na taśmie
miniDV (lub w podobnym formacie), kamera przeprowadziła digitalizację materiału na
taśmie — zawartość już jest binarna. W odróżnieniu od cyfrowych plików fotograi cz-
nych, wideo DV i HDV nie jest zapisywane jako nazwany plik, nie możesz więc kopiować
go z jednego dysku na inny. Większość cyfrowego materiału wideo zapisywana jest w cza-
sie rzeczywistym, a to oznacza, że musi być odtwarzany z taką prędkością, z jaką został
nagrany. To jedna z głównych wad nagrywania na nośniki liniowe, takie jak taśmy wideo
— nie masz wówczas dostępu do dowolnego miejsca na taśmie. Nie możesz w dowolnej
chwili przeskoczyć na środek taśmy i obejrzeć nagrany materiał.
ROZDZIAŁ
K iedy już nakręciłeś materiał i lmowy, który chcesz opublikować w sieci lub opracować
692060518.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin