Carth Onasi 1.doc

(1214 KB) Pobierz
Carth Onasi

Carth Onasi

Trzydziestoośmioletni żołnierz, charakteryzujący się ponurą determinacją podczas wykonywania rozkazów i bezgraniczną wiernością ideałom republikańskim. Jego specjalność stanowi pilotowanie rozmaitych statków kosmicznych i przeglądanie pola bitwy okiem fachowego stratega. Galaktyczny odkrywca i bohater głośnej Wojny Mandaloriańskiej, obecnie walczący z nawałą Sithów. Nowy przeciwnik nie jest jednak zbyt wrażliwy na konwencjonalne podejście bojowe, ponieważ stosuje znacznie bardziej wyrafinowaną odmianę sztuki militarnej z wydatnymi elementami natury psychologicznej.

Bastila Shan

Fundamentalnym elementem planu obrońców Republiki, wymierzonego w najeżdżających Sithów, ma być młoda wojowniczka Jedi. Dziewczyna posiada niezwykły talent i dzięki niemu podczas walki jest zdolna przejść w specjalny stan bitewnej medytacji, zupełnie abstrakcyjny dla lwiej większości Rycerzy. Intensywne szkolenie od najwcześniejszych lat życia wyćwiczyło u niej perfekcyjnie umiejętność operowania w ramach Jasnej Strony Mocy, co obok mistrzowskiego władania mieczem świetlnym o dwóch klingach dobitnie świadczy o istnieniu swoistego fenomenu na skalę galaktyczną. Niewiasta dzielnie dźwiga ogromne brzemię odpowiedzialności i marzy o tym, aby światłość ostatecznie zatriumfowała. Jednak przyszłość niesie kolejne nauki, z których tylko część będzie później miłym wspomnieniem. Albowiem mrok potrafi cierpliwie zastawiać straszliwe sidła.

Canderous Ordo

Zanim został bardzo cenionym najemnikiem był wysokim oficerem armii mandaloriańskiej w trakcie niszczycielskiej wojny z Republiką - wówczas z powodu jego bezwzględnych rozkazów zginęły rzesze żołnierzy po obu stronach konfliktu zbrojnego. Obecnie bez przeszkód egzystuje w sześciomiliardowym społeczeństwie planety Taris, korzystając z braku zainteresowania obywateli dawnymi wrogami w obliczu zagrożenia z ramienia mrocznych Sithów. Głównym i regularnym zleceniodawcą jest przestępczy lider imieniem Davik, roztaczający swe wpływy wyjątkowo szeroko. Jednakże Canderous wydaje się być przygotowany do realizowania znacznie ambitniejszych zadań, oczywiście mając w perspektywie odpowiednią nagrodę pieniężną lub wartościowe trofeum.

Darth Malak

Naczelny dowódca armii Sithów w rywalizacji z Republiką. Dawniej pilny student Akademii Jedi na planecie Dantooine, gdzie został sławny dzięki nadzwyczajnej umiejętności władania mieczem świetlnym. Pycha i ignorancja zdystansowały go od mistrza, powodując przystąpienie młodego ucznia do floty przy okazji Wojny Mandaloriańskiej. W trakcie rzeczonego konfliktu zbrojnego mężnie walczył u boku Revana i razem z nim okrył się chwałą. Jednakże brawura zawiodła bohaterski duet w arkana Ciemnej Strony Mocy, gdyż obaj powrócili z kampanii militarnej właśnie jako reprezentanci mroku. Zapobiegawczy prawomyślni Rycerze zorganizowali zasadzkę, celem wyeliminowania dwójki nowych nieprzyjaciół. Niespodziewany atak doprowadził do śmierci Revana, podczas gdy Malak ledwie uszedł z życiem. Odtąd samodzielnie kieruje poczynaniami swoich sił bojowych przeciwko republikanom.

 

Mission Vao

Raczej nikt nie zna dolnych poziomów mocno zurbanizowanej planety Taris w stopniu tak doskonałym, jak niniejsza młoda przedstawicielka nacji Twi'lek. Dziewczyna potrafi błyskawicznie przemieszczać się rozmaitymi bocznymi uliczkami, kanałami i tajemnymi przejściami w towarzystwie nieodłącznego Zaalbara rasy Wookie - oboje żyją w swoistej symbiozie, gdzie za warunki do bytowania ofiarowywana jest ochrona. Rzeczona niewiasta nieustannie tańczy nad przysłowiową przepaścią, grając hazardowo własnym życiem w imię realizacji konkretnych celów. Wrodzony spryt i intuicja wydatnie pomagają jej w unikaniu wrogo nastawionych grup przestępczych, chcących definitywnie położyć kres fascynującym przygodom ryzykantki.

Sith Trooper

Ideologię Sithów wyraża m.in. bezduszność i sianie przerażenia wszędzie wokół. Zmaterializowaną formę tego nurtu myślowego stanowią legiony żołnierzy, bezgranicznie wiernych Ciemnej Stronie Mocy. Od towarzyszących republikańskich zdrajców odróżnia ich przede wszystkim kapitalne wyszkolenie i brak strachu przed czymkolwiek. Opancerzenie mrocznych żołdaków ma nie tylko charakter stricte ochronny, ale również silnie oddziałuje na każdego oponenta w sferze psychologicznej. Przeciwnik dostrzega po prostu jedynie zimną i nieludzką zbroję, zapominając całkowicie o tkwiącej wewnątrz żywej istocie.

Juhani

Podczas walki łatwo rozpoznać przedstawiciela rasy Cathar po szaleńczej odwadze, gwałtowności i furii. Niestety takimi cechami charakteru niezwykle trudno jest kroczyć ścieżką światła. Niemniej jednak Juhani wybrała karierę Jedi, ponieważ zamierza mistrzowsko opanować własne emocje i sztukę wykorzystywania dobrodziejstw Jasnej Strony Mocy. Postanowiła bezwzględnie realizować zasady kodeksu honorowego, więc nie akceptuje słabości u siebie i innych istot. Wielu członków Zakonu oponuje wobec rzeczonej postawy dążenia do perfekcji za wszelką cenę, gdyż zgubne siły mroku potrafią w napiętych sytuacjach przejąć inicjatyw.

Saul Karath

Zdrajców republikańskich ideałów historia zna wielu, ale jednym z największych spośród renegatów okazał się niniejszy admirał floty. W przeszłości triumfował jako główna figura w Wojnie Mandaloriańskiej, jednak później z powodów o podłożu ambicjonalnym przeszedł do obozu Sithów pod bezpośrednią komendę Revana. Wraz z dowódcą w mrok wstąpiło mnóstwo żołnierzy, zabierając przy okazji flagowy okręt o nazwie Lewiatan. Chociaż sporo oficerów wybrało ciemną ścieżkę życia, równie dużo pozostało po stronie dobra i właśnie dla nich rywalizacja zbrojna z byłym militarnym nauczycielem ma bardzo szczególny charakter.

Zaalbar

Obywateli gęsto zaludnionej planety Taris dziwi zapewne, że reprezentant włochatego gatunku Wookie był w stanie dobrowolnie zrezygnować z bytowania wśród strzelistych drzew wroshyr z Kashyyyk na rzecz niebezpiecznego egzystowania w gąszczu równie wysokich drapaczy chmur. Oprócz zdewastowanego środowiska naturalnego ogromną bolączką dla Zaalbara w nowym miejscu zamieszkania jest funkcjonowanie okropnych społecznych stereotypów, według których całkowicie pokrytego sierścią osobnika o wielkiej sile fizycznej postrzega się jako bezmyślną bestię. Szczęśliwie samotny przybysz znalazł bratnią duszę w dziewczynie rasy Twi'lek, czyli sprytnej Mission Vao. Młoda niewiasta korzysta z jego ochrony, oferując w zamian pomocną dłoń w niezliczonej ilości spraw. Zatem gdy jedna część duetu wpadnie w kłopoty, z odsieczą natychmiast nadchodzi druga połowa.

Jolee Bindo

Introwertyczny starszy człowiek był w przeszłości nieustraszonym przemytnikiem, ale nadal pozostaje wprawnym Rycerzem Jedi. Według podań kilkadziesiąt lat wstecz, jako reprezentant Jasnej Strony Mocy, dzielnie walczył z mrocznymi siłami renegata imieniem Exar Kun. Później wystąpił ze struktur Zakonu i rozpoczął żywot pustelniczy.
Całkowicie odseparował się od cywilizacji, znajdując egzystencjalne ukojenie wśród olbrzymich i wiecznie zielonych drzew planety Kashyyyk. Mimo wielkiego umiłowania dla pokoju w głębi duszy ciągle jest wojownikiem.

HK-47

Bezduszny i konsekwentny mechaniczny zabójca o humanoidalnej sylwetce, który dąży bez najmniejszych skrupułów do wykonania zaprogramowanego uprzednio zadania. Dysponuje niszczycielskim arsenałem broni, co czyni go niebywale efektywnym w walce z istotami żywymi i maszynami. Prawdopodobnie jednego z groźniejszych morderców w Galaktyce stworzyli inżynierowie korporacji Czerka, celem eliminowania niewygodnych rywali swojego pracodawcy. Większość planet Republiki zakazała użytkowania modelu HK-47, chociaż przy odpowiednim kierowaniu (wprowadzanie błędnych lub niejednoznacznych poleceń powoduje zazwyczaj tragiczne skutki) pełni on rolę znakomitego ochroniarza nie potrzebującego pieniędzy, jedzenia i wakacyjnego urlopu.

T3-M4

Wysoko rozwinięte społeczeństwa w ramach Republiki powszechnie wykorzystują roboty w rozmaitych celach - począwszy od podawania drinków w trakcie bankietów, poprzez dozorowanie mienia, a skończywszy na naprawach maszyn. Eksperymentalny model T3-M4, reprezentujący pierwszorzędnej próby linię technologiczną, powstał w jednym ze sklepów planety Taris i miał być przeznaczony dla anonimowego klienta. Oprócz standardowych funkcji, niepozorną "blaszankę" wyposażono również w mechanizmy ofensywno-defensywne oraz system zaawansowanej obsługi sprzętu elektronicznego (łamanie kodów zabezpieczających itp.). Zatem tajemniczy kupiec z pewnością nie zamierzał użytkować drogiego nabytku, jako mobilnej podstawki pod szklankę ze schłodzonym napojem wyskokowym.

Motta the Hutt

Reprezentuje gatunek zwalistych osobników o obłych kształtach i dość dużej inteligencji. Podobnie jak pobratymcy potrafi wywierać bardzo silne oddziaływanie psychologiczne na pozostałe istoty żywe wokół. Aczkolwiek rzeczoną zdolność wybitnie ogranicza mikroskopijna populacja (garstka górników etc.) pustynnej planety Tatooine, gdzie rezyduje Motta wraz z grupą wiernych przemytników, łowców nagród i innych typków spod ciemnej gwiazdy. Chociaż dotychczas pozycja wielkiego gangstera w Galaktyce była zdecydowanie marginalna, to zamierza on znacznie wzmocnić swoje wpływy poprzez rozszerzenie zakresu niezgodnej z prawem aktywności.

The Mandalorians

Kiedy Republika zakończyła wyniszczającą wojnę z mrocznymi siłami Exar Kuna, ujawnił się nowy przeciwnik w postaci hord bezlitosnych Mandalorian. Dowodzeni jednoosobowo najeźdźcy zaatakowali Zewnętrzne Odległe Rubieże, siejąc w szeregach oponentów postrach i destrukcję. W walkach z agresorami utracono niezliczone ilości żołnierzy oraz przysłowiowy gros kluczowych terytoriów. Gdy republikanie stanęli w obliczu ostatecznej przegranej z odsieczą przybyli młodzi Rycerze z Akademii Jedi na planecie Dantooine, dzięki poświęceniu których odparto żądnych krwi wrogów. Wybrani spośród pokonanych napastników ocaleli i teraz funkcjonują np. jako łowcy nagród i ochroniarze. Z tłumu wyróżnia ich charakterystyczne opancerzenie i wykorzystywana broń.

Davik

Krążąca w społeczeństwie plotka głosi, że niegdyś pewien uzdolniony technik zadłużył się na sporą sumę kredytów u Davika, czyli lidera wśród przestępców planety Taris. Zamiast pozbawiać klienta życia, gangster w akcie łaski zaproponował mu skonstruowanie specjalnego kombinezonu, posiadającego właściwości zbroi. Stworzony skafander oferował maksymalny poziom bezpieczeństwa (odpieranie zdecydowanej większości ataków) przy zachowaniu pełnej swobody ruchów, lekkości materiałów i opcji dowolnego modyfikowania parametrów użytkowych. Ponoć uszczęśliwiony właściciel ochronnego odzienia złamał obietnicę i ostatecznie usunął genialnego inżyniera, ponieważ nie chciał dopuścić do zbudowania drugiego takiego stroju.

Krayt Dragons

Wbrew pozorom wysokie temperatury na pustynnej planecie Tatooine nie stanowią zbyt wielkiego zagrożenia dla życia kosmicznych podróżników w porównaniu do niektórych jej rdzennych mieszkańców. Nawet koczowniczy Jeźdźcy Tusken nie są władni konkurować w materii polowania z ogromnymi smokami krayt, potrafiącymi bez problemów pożreć dorodnego przedstawiciela gatunku bantha w zastraszająco krótkim czasie. Olbrzymie gady egzystują samotnie w licznych jaskiniach, rozsianych po całej powierzchni wspomnianego ciała niebieskiego. Wielu zaślepionych ambicją myśliwych poległo już w bezpośredniej konfrontacji z odważnymi łuskowatymi gigantami.

Rakata

Archeolodzy zakładają, że około dziesięć tysiącleci przed narodzinami Republiki szczyt potęgi osiągnęła cywilizacja gatunku o nazwie Rakata, oficjalnie uznawanego przez naukowców za wymarły. Rozmaite źródła wspominają o jego ogromnym rozsianiu w skali Galaktyki, co stanowi zjawisko zagadkowe z uwagi na rzekome nieistnienie wówczas systemu podróżowania w hiperprzestrzeni. Próba zdefiniowania np. wyglądu zewnętrznego i kultury nie egzystującej już dłużej rasy, to właściwie zbiór nieprecyzyjnych domysłów, powstałych w wyniku studiowania zachowanych przedmiotów, malowideł etc. Niepodważalne jest natomiast, iż badacze podjęli się zadania zanalizowania społeczeństwa pionierów w dziedzinie międzyplanetarnych wojaży o niewyobrażalnie rozległych wpływach natury polityczno-ekonomiczne.


 



 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin