LFMR_SA_katalog_glowny.pdf

(2295 KB) Pobierz
Untitled-2
LUBELSKA FABRYKA MASZYN ROLNICZYCH SA
Grupa Kapita³owa SIPMA
398176934.016.png
KATALOG G£ÓWNY
GENERAL CATALOGUE
HAUPTKATALOG
Established 1840
Gegründet 1840
LUBLIN 2001
398176934.017.png 398176934.018.png 398176934.019.png
 
398176934.001.png
LUBELSKA FABRYKA MASZYN ROLNICZYCH SA
Grupa Kapita³owa SIPMA
UL. BUDOWLANA 28
20-469 LUBLIN, POLAND
TEL. (+48) (81) 441 45 05, 441 44 51
FAX (+48) (81) 744 42 07
www.lfmr.pl
e-mail: handel@lfmr.pl, info@lfmr.pl
398176934.002.png 398176934.003.png 398176934.004.png
 
Wstêp
Introduction
Einführung
Historia powstania Lubelskiej Fabry-
ki Maszyn Rolniczych SA w Lublinie siê-
ga pierwszej po³owy XIX wieku. Rolniczy
charakter guberni lubelskiej sprzyja³
szczególnie rozwojowi przemys³u prze-
twórczego i zwi¹zanego z rolnictwem
przemys³u metalowego, produkuj¹cego
maszyny i narzêdzia rolnicze.
Ju¿ w 1840 roku powsta³ w Lublinie
pierwszy zak³ad zajmuj¹cy siê wytwarza-
niem maszyn i urz¹dzeñ rolniczych.
Lubelska Fabryka Maszyn Rolniczych
SA jest najwiêkszym polskim producen-
tem wa³ów przegubowo-teleskopowych.
Wa³y przegubowo-teleskopowe s³u¿¹
do przenoszenia okreœlonego momentu
obrotowego z wa³u odbioru mocy (WOM)
ci¹gnika na wa³ przyjêcia mocy (WPM)
maszyny. Wa³ os³oniêty os³on¹ z tworzy-
wa sztucznego gwarantuje bezpieczeñ-
stwo pracy u¿ytkownikowi.
Sprzêg³a przeci¹¿eniowe i jednokie-
runkowe, montowane w wa³ach przegu-
bowo-teleskopowych, zabezpieczaj¹ bez-
awaryjn¹ pracê pod³¹czonym do ci¹gni-
ka maszynom. W ofercie znajduj¹ siê
cztery rodzaje sprzêgie³:
z o promieniowym dzia³aniu zabieraków
z cierne
z z ko³kiem œcinanym
z jednokierunkowe.
Wa³y produkowane s¹ w wersji stan-
dard z dwoma pojedynczymi przegubami
Cardana oraz jako szerokok¹tne wa³y
przegubowo-teleskopowe, wyposa¿one
w podwójne przeguby wspó³bie¿ne,
umo¿liwiaj¹ce pracê pod k¹tem 80°.
Wysok¹ jakoœæ wyrobów LFMR SA
gwarantuje tak¿e Certyfikat Systemu Ja-
koœci ISO 9001, który zosta³ przyznany
Fabryce przez Rheinisch-Westfälischer
TÜV e.V. w zakresie projektowania, pro-
dukcji, sprzeda¿y i serwisu wa³ów prze-
gubowo-teleskopowych.
Wa³y przegubowo-teleskopowe, pro-
dukowane przez LFMR SA przesz³y z wy-
nikiem pozytywnym badania zarówno
w kraju jak i za granic¹, otrzymuj¹c certy-
fikaty:
z znak „B”
z znak „CE”.
Fakt ten zyska³ równie¿ uznanie Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego,
która przyzna³a „Znak Bezpieczeñstwa
KRUS”.
The history of Lubelska Fabryka Ma-
szyn Rolniczych SA in Lublin goes back
to the first half of the XIXth century. The
agricultural character of Lublin province
was conducive to the extension of the pro-
cessing industry and metal industry.
In 1840 the first factory producing farm
machines was founded.
Nowadays the LFMR SA is the largest
Polish producer of PTO drive shafts.
PTO drive shafts are used to transmit
the net torque from the tractor power take-
off shaft to the machine power input con-
nection shaft. The PTO drive shaft guar-
ded with plastic guard guarantees the sa-
fety of the user.
Overload and overrunning clutches
protect the implements against damage.
The company has four types of safety clut-
ches on offer:
z radial pin clutch
z friction clutch
z shear bolt clutch
z overrunning clutch.
PTO drive shafts are produced as
a standard version with two universal jo-
ints and as a wide-angle CV PTO drive
shaft version allowing to reach up 80° an-
gles.
The highest quality of products is gu-
aranteed by the Quality Certificate ISO
9001 which was granted to LFMR SA by
Rheinisch-Westfälischer TÜV e.V. certifi-
cation company in the area of designing,
production, sales and service of PTO dri-
ve shafts.
PTO drive shafts produced by LFMR
SA have succesfully passed all obligato-
ry tests both home and abroad and rece-
ived the following safety certificates:
z ”Grade B”
z ”CE” mark.
This solution was recognised by Agri-
cultural Insurance Bank which granted the
drive shafts produced by LFMR SA a cer-
tificate of distinction ”Safety Mark KRUS”.
Gründungsgeschichte von Lubelska
Fabryka Maszyn Rolniczych in Lublin
fängt um die Mitte des neunzenten Jahr-
hundrets an. Landwirtschftlicher Charak-
ter des Gebietes-Lublingouvernement-hat
sich zu rascher Entwicklung der Landma-
schinenindustrie beigetragen.
Schon 1840 in Lublin entsteht das
erste Werk, das sich mit Landmaschinen-
produktion beschäftigt.
Jetzt ist LFMR SA ein Hersteller von
Gelenkwellen Heu und Strohwender Ge-
lenkwellen wurden projektiert für Drehmo-
mentübertragung von der Zapfwelle des
Schleppers zur getriebenen Welle der
Maschine. Gelenkwelle mit dem Kunst-
stoffschutz garantiert dem Bediener Ar-
beitssicherheit.
Die in Gelenkwellen montierten Über-
lastungskupplungen und Freilaufkupplun-
gen sichern havarielose Arbeit den mit
dem Schlepper arbeitenden Maschinen.
Im Angebot sind vier Arten von Sicher-
heitskupplung:
z Sternratsche
z Reibkupplung
z Scherbolzenkupplung
z Freilaufkupplung.
Gelenkwellen standard version mit
zwei Gelenk und Weitwinkel-Gleichlauf-
Gelenkwelle 80°.
Ein gute Qualität von Produkten der
LFMR SA garantiert auch Qualitätszerti-
fikat ISO 9001 das die Firma von Deut-
sche Zertfikastsfirma Reininisch-Westfäli-
scher TÜV e.V. für Entwerfen, Produktion,
Verkauf und Service von Gelenkwellen
bekommmen hat.
Gelenkwellen die durch LFMR SA
produziert sind bestanden mit dem posi-
tiven Ergebnis alle nötigen Prüfungen in
Inn – und Ausland und sie bekamen Ze-
rtifikaten:
z Zeichen „B”
z Zeichen „CE”.
Diese Tatsache hat sich der Landso-
zialversicherungskasse gefallen, und sie
hat den Welle, die durch LFMR SA pro-
duziert sind „Zeichen Sicherheit KRUS”.
3
398176934.005.png 398176934.006.png 398176934.007.png 398176934.008.png 398176934.009.png 398176934.010.png
Wstêp
Introduction
Einführung
KINEMATYKA
POJEDYNCZEGO PRZEGUBU
Przeniesienie momentu obrotowego
przez przegub Cardana jest funkcj¹
k¹ta ³amania ( \ ) i nierównoœci obro-
tu. Kiedy \ >0° wtedy wystêpuje nie-
równomiernoœæ przenoszonego ru-
chu obrotowego. W czasie pe³nego
obrotu, gdy prêdkoœæ k¹towa wa³u na-
pêdowego Z 1 =const, to prêdkoœæ
k¹towa wa³u napêdzanego Z 2 osi¹-
ga dwukrotnie swe maksimum i mi-
nimum.
KINETIC CHARACTERISTCS
OF THE SINGLE JOINT
The transmission of rotary motion by
universal joint is a function of the bend
angle ( \ ) and the irregularity. When
\ >0° the irregularity appears. During
the full circle, when angular velocity
of driving shaft Z 1 =const, angular ve-
locity of driven shaft Z 2 reaches ma-
ximum and minimum twice.
KINEMATIK
DES EINZELNEN GELENKES
Drehmomentübertragung über Kar-
dangelenk ist eine Funktion von Bre-
chungswinkel und Ungleichmässig-
keit der Umdrehung. Wenn \ >0°, tritt
Ungleichmässigkeit von übertrage-
nen Umderhungen auf. Innerhalb von
voller Umdrehung wenn die Winkel-
geschwindigkeit der Antriebswelle
Z 1 =const, Winkelgesch- windigkeit
der getriebenen Welle Z 2 erreicht
zweimal ihre Maximum und Minimum.
Z 1
\
Z 2
Nierównomiernoœæ mo¿e byæ wyra¿o-
na przy pomocy wzoru.
Irregularity may be determined by
using the formula.
Die Ungleichförmigkeit errechnet sich
nach der Formel.
Nierównomiernoœæ obrotów wa³ka na-
pêdzanego mo¿e byæ wyrównana
przez zastosowanie dwóch przegu-
bów, pod warunkiem, ¿e k¹ty obu
przegubów bêd¹ sobie równe oraz
wid³aki wewnêtrzne le¿¹ w jednej
p³aszczyŸnie.
The velocity variation of a single joint
can be compensated for by using
a combination of joints in tandem, on
condition that the angles of both joints
are equal and both inner yokes are
situated in the same plane.
Ungleichmässigkeit der Geschwin-
digkeit der getriebenen Welle kann
ausgegliechen werden durch Einsatz
von zwei Gelenke unter Bedinung,
dass Gelenkwinkel von beiden Ge-
lenke sinf gleich und beide Innenga-
bel liegen in gleicher Ebene.
D
D
D
D
4
398176934.011.png 398176934.012.png 398176934.013.png 398176934.014.png 398176934.015.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin