Standardy edukacyjne w nauczaniu zintegrowanym.doc

(75 KB) Pobierz
Standardy edukacyjne w nauczaniu zintegrowanym

Standardy edukacyjne w nauczaniu zintegrowanym

 

 

 

KLASA  I

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

·          Czyta poprawnie głośno i cicho proste teksty.

·          Recytuje wiersze z pamięci.

·          Wypowiada się na dany temat  w formie prostych zdań.

·          Samodzielnie pisze wyrazy i proste zdania.

·          Dzieli wyrazy na głoski, litery, sylaby.

·          Rozpoznaje rzeczowniki i czasowniki.

·          Układa zdania z rozsypanki wyrazowej

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

·          Zna pojęcie liczby naturalnej I jej zapis do 100.

·          Rozumie pojęcie dodawania i odejmowania i ich wzajemny związek.

·          Umie sprawnie dodawać i odejmować w zakresie 100.

·          Potrafi rozwiązywać i układać proste zadania tekstowe.

·          Umie mierzyć odcinki, liczyć pieniądze.

·          Zna dni tygodnia.

 

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA

·          Zna szkołę i podstawowe czynności wykonywane przez osoby w niej pracujące.

·          Umie bezpiecznie zachowywać się na drodze i na przejściach dla pieszych.

·          Zna strukturę rodziny.

·          Zna urządzenia techniczne używane w domu i zasady bezpiecznego ich użytkowania.

·          Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku.

·          Ma właściwy stosunek do zwierząt.

·          Zna nazwę swojej miejscowości, adres zamieszkania.

 

EDUKACJA MUZYCZNA

·          Rozpoznaje głosy z otoczenia, głosy ludzkie: sopran i bas.

·          Śpiewa piosenki w skali przewidzianej dla ucznia klasy I. 

·          Akompaniuje do piosenek i zabaw ruchowych.

·          Rozpoznaje brzmienie podstawowych instrumentów muzycznych.

 

EDUKACJA PLASTYCZNA I TECHNICZNA

·          Potrafi przedstawić zjawiska otaczającego świata.

·          Projektuje, wykonuje płaskie i przestrzenne formy użytkowe pod kierunkiem nauczyciela.

·          Wie, czym zajmuje się malarz, rzeźbiarz, architekt.

·          Pracuje zgodnie z zasadami bhp.

·          Rozróżnia i określa podstawowe właściwości materiałów.

·          Poprawnie posługuje się różnymi narzędziami.

·          Wie, jaki zawód wykonują jego rodzice.

·          Zna zasady bezpiecznej obsługi podstawowych urządzeń gospodarstwa domowego.

 

EDUKACJA RUCHOWA I ZDROWOTNA

·          Współdziała w grach i zabawach zespołowych.

·          Jest systematyczny, wytrwały, w pokonywaniu trudności.

·          Przestrzega ładu i porządku oraz zasad gry.

·          Umie dokonać samooceny własnej pracy.

·          Troszczy się o zdrowie czystość, higienę i bezpieczeństwo swoje i innych.

·          Przestrzega norm postępowania jako uczeń i kolega.

 

 

KLASA  II

 

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

·          Układa wielozdaniowe wypowiedzi.

·          Trafnie i poprawnie formułuje pytania i odpowiedzi, zdania rozkazujące i wykrzyknikowe.

·          Rozumie słuchany i czytany tekst.

·          Pisze czytelnie, płynnie wyrazy i zdania.

·          Pisze poprawnie z pamięci i ze słuchu zdania i krótkie teksty z trudnościami ortograficznymi (wyrazy z ą, ę, ó, rz, ch, h, "nie" z przymiotnikami i czasownikami).

·          Rozpoznaje rzeczowniki i czasowniki.

·          Rozpoznaje liczbę pojedynczą i mnogą, rodzaj rzeczownika

·          Pisze zdania opisujące przedmioty, krótkie listy, życzenia, adresuje list.

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

·         Słownie i cyfrowo zapisuje liczby w zakresie 1000.

·         Porównuje i porządkuje liczby dwu i trzycyfrowe.

·         Biegle dodaje i odejmuje w zakresie 100.

·         Mnoży i dzieli liczby w zakresie 30.

·         Rozwiązuje proste zadania tekstowe.

·                      Potrafi dokonać prostych obliczeń kalendarzowych, pieniężnych, wagowych, długości, czasu, zegarowych.

 

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA

·                      Zna pory dnia i roku, nazwy miesięcy, budowę roślin i warunki ich życia.

·                      Przeprowadza proste doświadczenia, obserwacje, pomiary i wyciąga trafne wnioski.

·                      Zna i stosuje zasady poruszania się po drodze.

·                      Prowadzi obserwację pogody i zapisuje jej elementy w formie obrazkowej.

 

EDUKACJA PLASTYCZNA

·                      Przedstawia w swych pracach zjawiska, wydarzenia uwzględniając ruch postaci, nastrój.

·                      W pracach uwzględnia kształt, barwę, wielkość, proporcje, układ, fakturę, sytuacje przestrzenne.

·                      Właściwie dobiera techniki plastyczne i materiały.

·                      Rysuje odcinki, linie proste, prostopadłe, równoległe, prostokąty, kwadraty, trójkąty.

 

EDUKACJA MUZYCZNA

·                      Potrafi akompaniować do piosenek i zabaw za pomocą efektów akustycznych i instrumentów perkusyjnych.

·                      Gra na dzwonkach lub na flecie.

·                      Śpiewa piosenki indywidualnie i zbiorowo.

·                      Improwizuje melodie do krótkich tekstów.

·                      Swobodnie interpretuje ruchem tematy rytmiczne.

 

EDUKACJA TECHNICZNA

·                      Właściwie organizuje własne działania.

·                      Ustala kolejność czynności.

·                      Wybiera najwłaściwszy sposób realizacji zadania.

·                      Umie dobrać narzędzia, przybory i materiały.

 

EDUKACJA RUCHOWA l ZDROWOTNA

·                      Jest sprawny ruchowo.

·                      Chętnie współdziała w grach i zabawach zespołowych.

·                      Jest zdyscyplinowany, systematyczny, wytrwały, w pokonywaniu trudności.

·                      Przestrzega ładu i porządku oraz zasad gry.

·                      Umie dokonać samooceny własnej pracy.

·                      Troszczy się o zdrowie czystość, higienę i bezpieczeństwo swoje i innych.

·                      Przestrzega norm postępowania jako uczeń i kolega.

 

 

KLASA  III

 

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

·                      Czyta poprawnie, płynnie i wyraziście. Czyta po cichu ze zrozumieniem.

·                      Pracuje z tekstem, umie wykazać postacie główne, drugorzędne, dokonać oceny postępowania bohaterów, ustalić kolejność zdarzeń, opowiedzieć treść.

·                      Wypowiada się w rozwiniętej, uporządkowanej formie.

·                      Układa swobodne, spójne wypowiedzi i wielozdaniowe opowiadania twórcze na podstawie własnych obserwacji, przeżyć, treści słuchanych, czytanej literatury oraz aktualnych wydarzeń.

·                      Pisze swobodne teksty, opowiadania, opisy, listy, życzenia, zawiadomienia, adresy z uwzględnieniem ich cech charakterystycznych, zachowując poznane zasady gramatyczne, ortograficzne i interpunkcyjne.

·                      Pisze w zeszycie w jedną linię płynnie i czytelnie z zachowaniem prawidłowego kształtu liter, proporcji oraz właściwego ich łączenia w wyrazach.

·                      Rozpoznaje rzeczownik, czasownik, przymiotnik.

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

·                      Zna dziesiątkowy system pozycyjny.

·                      Rozumie i stosuje własności czterech działań arytmetycznych i związków między nimi.

·                      Pamięciowo dodaje dowolne liczby w zakresie 100.

·                      Biegle mnoży i dzieli w zakresie 100.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin