II. PROCES ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO PRZEDSIEBIORSTWEM.1. ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNE – to logiczny ciąg działań składających się na proces kreowania całościowej koncepcji przedsięwzięć logistycznych w przedsiębiorstwie i w układzie jego partnerów rynkowych oraz proces realizacji tej koncepcji w odpowiednio ukształtowanych formach organizacyjnych przy wykorzystaniu właściwych instrumentów kierowania i kontroli.2 fazy:1) planowanie2) realizacji ( wdrożenie koncepcji w życie)2. ZAKRES PROCESU ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO.Obszar procesów logistycznycznych3. Obszary zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie.- Optymalizacja fizycznego przepływu dóbr rzeczowych.- Usprawnienie procesów informacyjno-decyzyjnych ( przepływ informacji i poleceń – kody kreskowe)- Utrzymanie optymalnych zapasów rzeczowych.- Synchronizacja infrastruktury procesów logistycznych.- Analiza kosztów procesów logistycznych (zadania związane z funkcją finansową przedsiebiorstwa).4. Czynniki wpływające na organizację logistyki.1). Kompleksowość i dynamika warunków otoczenia.2). Zakres i stopień jednorodności programu działania przedsiębiorstwa.3). Struktura systemu i technologii produkcji.4). Struktura systemu dystrybucji i struktura magazynów.5). Zakres i rozmiar kosztów logistycznych.6). Wysokość wymaganego poziomu obsługi dostaw.7). Liczba decyzji logistycznych.8). Liczba wyodrębnionych logistycznych obszarów decyzyjnych.9). Wielkość przedsiębiorstwa liczba zakładów i magazynów.10). Rodzaj branży.11). Kultura przedsiębiorstwa.12). Ilość i jakoś potrzebnych informacji.13). Intensywność strumieni materiałów i produktów.14). Stopień wzajemnego oddziaływania między częściowymi sferami logistycznymi.15). Charakter i rola zadań logistycznych w strukturze funkcji i zadań przedsiębiorstwa.16). Stopień znajomości i świadomości istoty i założeń koncepcji logistyki wśród współpracowników.17). Stopień kapitałochłonności technologii logistycznej.18). Krąg rzeczywistych i potencjalnych klientów, udział w rynku logistycznym.19). Istniejąca dotychczas struktura organizacyjna w przedsiębiorstwie.20). Fachowość personelu zajmującego się organizacją logistyki w przedsiębiorstwie.5. Korzyści z zarządzania logistycznego.1). Istotne ograniczenie kosztów zakupu potrzebnych firmie materiałów i kosztów sprzedaży wyrobów.2). Skrócenie i uproszczenie dróg transportu wewnętrznego i zewnętrznego.3). Minimalizacja zapasów materiałów i wyrobów gotowych.4). Ujednolicenie środków transportu, opakowań i systemów składowania oraz systemów przepływu informacji.
Krzik