PROCES ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO PRZEDSIEBIORSTWEM.doc

(28 KB) Pobierz
II

II. PROCES ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO PRZEDSIEBIORSTWEM.


1. ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNE – to logiczny ciąg działań składających się na proces kreowania całościowej koncepcji przedsięwzięć logistycznych w przedsiębiorstwie i w układzie jego partnerów rynkowych oraz proces realizacji tej koncepcji w odpowiednio ukształtowanych formach organizacyjnych przy wykorzystaniu właściwych instrumentów kierowania i kontroli.

2 fazy:
1) planowanie
2) realizacji ( wdrożenie koncepcji w życie)

2. ZAKRES PROCESU ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO.


Obszar procesów logistycznycznych

3. Obszary zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie.

- Optymalizacja fizycznego przepływu dóbr rzeczowych.
- Usprawnienie procesów informacyjno-decyzyjnych ( przepływ informacji i poleceń – kody kreskowe)
- Utrzymanie optymalnych zapasów rzeczowych.
- Synchronizacja infrastruktury procesów logistycznych.
- Analiza kosztów procesów logistycznych (zadania związane z funkcją finansową przedsiebiorstwa).



4. Czynniki wpływające na organizację logistyki.

1). Kompleksowość i dynamika warunków otoczenia.

2). Zakres i stopień jednorodności programu działania przedsiębiorstwa.

3). Struktura systemu i technologii produkcji.

4). Struktura systemu dystrybucji i struktura magazynów.

5). Zakres i rozmiar kosztów logistycznych.

6). Wysokość wymaganego poziomu obsługi dostaw.

7). Liczba decyzji logistycznych.

8). Liczba wyodrębnionych logistycznych obszarów decyzyjnych.

9). Wielkość przedsiębiorstwa liczba zakładów i magazynów.

10). Rodzaj branży.

11). Kultura przedsiębiorstwa.

12). Ilość i jakoś potrzebnych informacji.

13). Intensywność strumieni materiałów i produktów.

14). Stopień wzajemnego oddziaływania między częściowymi sferami logistycznymi.

15). Charakter i rola zadań logistycznych w strukturze funkcji i zadań przedsiębiorstwa.

16). Stopień znajomości i świadomości istoty i założeń koncepcji logistyki wśród współpracowników.

17). Stopień kapitałochłonności technologii logistycznej.

18). Krąg rzeczywistych i potencjalnych klientów, udział w rynku logistycznym.

19). Istniejąca dotychczas struktura organizacyjna w przedsiębiorstwie.

20). Fachowość personelu zajmującego się organizacją logistyki w przedsiębiorstwie.


5. Korzyści z zarządzania logistycznego.

1). Istotne ograniczenie kosztów zakupu potrzebnych firmie materiałów i kosztów sprzedaży wyrobów.
2). Skrócenie i uproszczenie dróg transportu wewnętrznego i zewnętrznego.
3). Minimalizacja zapasów materiałów i wyrobów gotowych.
4). Ujednolicenie środków transportu, opakowań i systemów składowania oraz systemów przepływu informacji.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin