Scenariusz przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka.doc

(72 KB) Pobierz
Scenariusz przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka w grupie 3-latki

Scenariusz przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka w grupie 3-latki.

 

Około tygodnia wcześniej wykonujemy wspólnie z dziećmi zaproszenia na uroczystość, jak również wywieszamy plakat informacyjny

 

Dekoracja: sceną jest pokój przytulny, z fotelem, stolikiem, na stoliku – wazon z kwiatami. Dekoracja na kotarach wspólna dla wszystkich przedszkoli i grup: zimowa sceneria, mały domek z okiennicami a w nim zapalone światełko, prowadząca do niego dróżka, a na jej końcu dziecko – podobne do Czerwonego Kapturka z koszykiem.

Dekorację na kotary przygotują Panie z przedszkola

Pomoce: pacynka papierowa na każdy palec, mała piłka, sprzęt nagłaśniający

Dzieci przebrane stosownie do roli.

 

 

  Wprowadzamy Gości w klimat teatru: mówi dziecko przebrane za czarodzieja:

                       Czary – mary, hokus – pokus

                       Obracam się na pięcie, różdżką czaruję zaklęcie

                      Niech świat się zmienia

                     Niech przedszkole w teatr się zmienia

Nauczyciel pełni rolę reżysera, dzieci i Dziadkowie to aktorzy. Ponieważ reżyserzy są zawsze spóźnieni, prosimy o uwagę i zapraszamy na kilka ćwiczeń aktorskich.

 

1. Zabawy integracyjno – parateatralne

·         „Poznajemy się” – wybieramy kilkoro Babć i Dziadków, siadamy w kole i  śpiewamy na melodię „Bonanzy” tekst:

„Jajko na miękko, jajko na twardo bonanza,

jajko na miękko, jajko na twardo,

jajko na byle jak”

w trakcie śpiewania podajemy sobie małą piłkę (w szybkim tempie), u kogo znajdzie się piłka na koniec piosenki ten musi powiedzieć „Mam na imię i lubię...(a to, co lubi pokazać).

·         ‘Rzeźba” – wybieramy trzy pary babci I Dziadków. Proponujemy wykonanie wraz z ich wnuczkiem rzeźby. Propozycja: Dziadek z wnuczkiem wykonuje rzeźbę babci, a potem babcia z wnuczkiem rzeźbę dziadka. Oczywiście temat rzeźby mówimy wykonawcom na ucho.

 

2. Pozwalamy odpocząć Dziadkom. Sprawdzimy najmłodszych aktorów. Wychodzą dzieci przebrane stosownie do wiersza.

Wiersz: dzieci ruchem pokazują tekst wiersza, używając rekwizytów

 

Babcia z dziadkiem dziś świętują

Wszystkie dzieci więc pracują

                                       Zetrę kurze w każdym kątku,

                                        Przypilnuję dziś porządku

W kuchni błyszczą już talerze

Wnusia babci bluzkę pierze.

                                       Wnusio już podaje kapcie,

                                         Bardzo kocha swoją Babcię

Dzisiaj wszystkie smutki precz

Święto Dziadków ważna rzecz

 

 

3. Inscenizacja wspólna zabawy paluszkowej „Rodzinka”

Reżyser chwali występ najmłodszych, a teraz chce sprawdzić szanownych Dziadków.

Kilkoro dziadków zapraszamy na scenę, dziadkowie wkładają na palce papierowe pacynki i wspólnie z dziećmi pokazują tekst zabawy Rodzinka.

 

4. Podziękowanie wierszem za inscenizację : dzieci ruchem pokazują tekst wiersza, używając rekwizytów

 

 

Zimowe słonko wesoło patrzy

I ciepły uśmiech posyła Babci

I ja Też Babciu mam dziś dla ciebie

Uśmiech jak słonko jasne na niebie

 

                                    Dziś nam serca mocno biją

                                    Niech nam Babcie i Dziadkowie

                                    Sto lat żyją.

                                    By Dziadkowie zdrowi byli,

                                    Ze swych wnuków się cieszyli.

                                     

5. Zaproszenie babci i dziadka do zabawy:

 

Mówią wszystkie dzieci.

 

Drogi Dziadku, Babciu miła

Zabawa z Wami nam się śniła.

My z Wami nigdy się nie nudzimy,

Może się jeszcze razem pobawimy?

 

Dzieci trzymają się za rączki w kółeczku. Do środka koła nauczyciel zaprasza Babcię i Dziadka. Mówią wszystkie dzieci:

 

Babciu, droga Babciu powiedz mi

Czy potrafisz zrobić to, co my?

My tupiemy tup-tup-tup            dzieci tupią

Teraz babciu ty to zrób!

 

Dziadku, drogi dziadku powiedz mi

Czy potrafisz zrobić to, co my?

My skaczemy raz dwa trzy           dzieci skaczą    

Teraz dziadku podskocz ty.

 

Podziękowanie za zabawę piosenką.

 

6. Wręczenie prezentów samodzielnie wykonanych przez dzieci. Propozycje prezentów: dla babci: obrazek z suszu do zawieszenia, ozdobiona własnoręcznie zakładka do książki.

7. Wspólny poczęstunek. Proponuję poczęstunek w salach danej grupy. W sali, w której będzie widownia będą rozstawione stoły z materiałem do wykonania strojów. Proponuję na stole wazon z tulipanami (kojarzą się ze Świętem Babci i Dziadka). Poczęstunek: kawa, herbata, woda, różnorodne ciasta, owoce, serwetki

 

 

9. Teksty wypowiadane przez dzieci można dostosowywać do możliwości indywidualnych dzieci.

 

 

Aby impreza tego typu była ciekawa i zabawna potrzebna jest ogromna inwencja i otwartość nauczycielaJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scenariusz przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka w grupie 4-latki.

 

Około tygodnia wcześniej wykonujemy wspólnie z dziećmi zaproszenia na uroczystość, jak również wywieszamy plakat informacyjny

 

Dekoracja: Dekoracja na kotarach wspólna dla wszystkich przedszkoli i grup: zimowa sceneria, mały domek z okiennicami a w nim zapalone światełko, prowadząca do niego dróżka, a na jej końcu dziecko – podobne do Czerwonego Kapturka z koszykiem. Dodatkowo można ustawić kilka drzew zimowych, ośnieżonych samochodów (zabawek), porozrzucać kłębki waty.

Dekorację na kotary przygotują Panie z przedszkola na ul

 

Pomoce: tekst wypowiadany przez bałwanka, trójkąty (instrumenty), papierowy garnek dla bałwanka, papierowa marchewka, sprzęt nagłaśniający

Dzieci przebrane stosownie do roli.

 

 

1.      Powitanie

 

Dzieci ustawione są w półkolu

DZIECKO I

Dziś w naszym przedszkolu jest bardzo wesoło,

Bo babcie i dziadków widzimy wokoło.

DZIECKO II

Witamy was wszystkich , witamy

I na zimowe przedstawienie

Serdecznie zapraszamy.

 

2.      Piosenka „Zima”

Śpiewają wszystkie dzieci, a wybrane 3 pary Babć i Dziadków tworzą zaprzęgi i poruszają się po scenie w różnych kierunkach. Na słowa „dzyń, dzyń…” zatrzymują się i klaszczą w ręce, a kilkoro dzieci z tych, które śpiewają,  grają też na te słowa na trójkątach.

1.Zima, zima, zima,

Pada, pada śnieg.

Jadę, jadę w świat sankami,

Sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń…

2. Zasypane pola

W śniegu cały świat.

Biała droga hen przed nami

Sanki dzwonią dzwoneczkami:

Dzyń, dzyń, dzyń

3. Jaka pyszna sanna

Parska raźno koń.

Śnieg rozbija kopytkami

Sanki dzwonią dzwoneczkami:

 

 

 

 

3.      Wierszyk

DZIECKO III

Zima to taki wspaniały czas ,

kiedy z domu bardzo łatwo

wygonić jest nas.

Wszyscy się biorą za narty i sanki,

a dzieci lepią śniegowe bałwanki.     Pokazuje bałwanka

 

4.      Inscenizacja „Kręć się, koło” – wybieramy jednego dziadka, który będzie bałwankiem.

Wspólnie z dziećmi przebieramy dziadka za bałwanka. Dziadek otrzymuje pełny tekst inscenizacji z zaznaczoną kwestią. Dzieci wypowiadają teksty używając rekwizytów. Zwracamy uwagę na ich grę aktorską.

 

BAŁWANEK             stoi sam  na środku sceny

Stoję sobie sam,

Na patyku gram.

Jak nie przyjdzie nikt do tańca,

To zatańczę sam.

 

WRÓBELEK               przylatuje

Usłyszałem twoje granie

Jestem wróbel, lubię taniec

Graj, bałwanku, graj!

Podskoczę w lewo raz

I w prawo raz.

Ale tańczyć? Nie! Do tańca

Trochę mało nas!

 

ZAJĄCZEK

Usłyszałem twoje granie

A zajączki lubią taniec.

Graj, bałwanku, graj!

Podskoczę, będzie nam wesoło.

Lecz do tańca nas za mało

Małe będzie koło.

 

WIEWIÓRKA

Usłyszałem twoje granie,

Wiewióreczki lubią taniec.

Umiem skakać, umiem biegać,

Zna mnie cały las.

Graj bałwanku, lecz do tańca

Jeszcze mało nas.

 

WSZYSCY   biorą się za ręce,  w kole kręcą się

Kręć się koło, kręć się koło,

Szybko, coraz szybciej!

Przygrywają nam do tańca

Bałwankowe skrzypce.

 

 

BAŁWANEK

Już nie stoję sam

Na patyku gram.

I zatańczę razem z wami,

Nie chcę tańczyć sam.

 

5.      Taniec „Biały walczyk”

Dzieci proszą Babcie do pary i tańczą w małym kółeczku

1.Hej, biały walczyk

Hop, hop, hop.

Zając na śniegu

znaczy trop.

Zając na śniegu pomyka,

A my tańczymy walczyka.

Dzieci z babciami  tworzą duże koło i dalej tańczą w rytm walczyka.

2. Saneczki z góry

Wiozą nas.

Wiatr pogwizduje

Szumi las.

A nasze ptaki z karmnika

Tańczą białego walczyka.

 

6.      Wierszyk dla Babci i Dziadka

 

DZIECKO IV i V

Dziś dla Babci buziaka mamy

I całuski dla dziadziusia.

 

Dziś życzenia wnuczek składa

I piosenki śpiewa wnusia.

 

DZIECKO VI

Aby babcia i dziadunio

W zdrowiu długo żyli

Aby uśmiech dla nas mieli

              W każdej wolnej chwili.

 

              WSZYSCY

O święcie Babci i dziadka dobrze pamiętamy

I dla naszych gości taniec mamy.

 

7.      Taniec – do uzgodnienia z p. Małgosią

 

8.      Wierszyk

 

            DZIECKO VII

Bardzo kocham babcię, dziadka

To nie żarty moi mili.

Dzisiaj im życzenia składam

Aby sto lat jeszcze żyli.

 

DZIECKO VIII

              Niechaj dziadzio z babunią

              Tak nam długo żyją

              Póki komar i mucha

              Wody nie wypiją.

 

WSZYSCY

A ty mucho, ty komarze

Pijcie wodę powoli

Aż się dziadek i babcia

Nażyją do woli.

 

9.      Wręczenie upominków – samodzielnie wykonanych przez dzieci  - propozycja prezentów: dla babci: broszka z gliny zapinana na agrafkę, dla dziadka: notes

10.Wspólny poczęstunek. Proponuję poczęstunek w salach danej grupy. W sali, w której będzie widownia będą rozstawione stoły z materiałem do wykonania strojów. Proponuję na stole wazon z tulipanami (kojarzą się ze Świętem Babci i Dziadka). Poczęstunek: kawa, herbata, woda, różnorodne ciasta, owoce, serwetki

 

      11 . Teksty wypowiadane przez dzieci można dostosowywać do możliwości   indywidualnych dzieci.

 

Aby impreza tego typu była ciekawa i zabawna potrzebna jest ogromna inwencja i otwartość nauczycielaJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scenariusz przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka w grupie 6-latki.

 

Około tygodnia wcześniej...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin