plan rozwoju zawo1.doc

(88 KB) Pobierz
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA  STAŻYSTY 

NA  STOPIEŃ NAUCZYCIELA  KONTRAKTOWEGO

 

 

Nauczyciel stażysta: 
Nauczycielka w Przedszkolu nr w

Data rozpoczęcia stażu: …
Przewidywane zakończenie stażu:
Opiekun stażu: mgr
 

Cel główny:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe:

- poznanie zasad, zadań i organizacji placówki,
- zapoznanie się z obowiązującą na placówce dokumentacją,
- doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć,
- zdobywanie nowych umiejętności, przydatnych w pracy zawodowej, poprzez     

  udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
     a) wewnątrzprzedszkolnego,
     b) pozaprzedszkolnego,
     c) samokształcenia,
- uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych

nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
- pogłębianie kontaktów z rodzicami.
 

Dyrektor Przedszkola: mgr

 

 

Akty prawne:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz. 674),
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. nr 260, poz. 2593 z 8 grudnia 2004 r.).


 

 

 

Zgodnie z § 6 ust. 1 pkt. 1.

 

Zapoznanie się z organizacją, zadaniami i zasadami funkcjonowania placówki, a w tym: poznanie sposobu prowadzenia dokumentacji obowiązującej w placó-wce, poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higieni-cznych warunków pracy.

 

Lp

Działania

i zadania

do realizacji

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

 

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego.

Analiza przepisów prawa oświatowego   dotyczących awansu zawodowego –(Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz. 674), Rozpo-rządzenie Ministra Edukacji Narodowej

i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu

zawodowego przez nauczycieli).

 

IX 2008 r.

Oświadczenie o znajomości

przepisów prawnych.

Opracowanie i przedstawienie planu rozwoju zawodowego.

 

2.

Nawiązanie współpracy

z opiekunem stażu.

Rozmowa i ustalenie zasad współpracy.

IX 2008 r.

Ustne ustalenie zasad wzajemnej współpracy mię-dzy nauczycielem stażystą a opieku-nem stażu.

 

3.

Poznanie

organizacji, zadań

i zasad

funkcjonowania

placówki.

– poznanie przepisów

związanych z funkcjonowaniem

przedszkola

Analiza przepisów zewnętrznych:

¾       Karta Nauczyciela ze zmianami z 31 sierpnia 2004 r.,

¾       Ustawa o systemie oświaty,

¾       Konwencja Praw Dziecka.

Analiza dokumentacji wewnętrznej przedszkola:

¾    Statut Przedszkola,

¾    Program Rozwoju Przedszkola,

¾    Regulamin Pracy i Wynagrodzenia,

¾    Dziennik zajęć,

¾    Plany miesięczne,

¾    Regulamin Pracy,

¾    Regulamin Rady Pedagogicznej,

¾    Regulamin przyznawania dodatków motywacyjnych,

¾    Regulamin Rady Rodziców,

¾    Regulamin Kontroli Wewnętrznej,

¾    Program Wychowania Przedszkolnego,

¾    Procedury obowiązujące w przedszkolu.

 

IX/X 2008r.

Znajomość organizacji,

zadań i zasad funkcjonowania placówki. Stosowanie się do odpowiednich

przepisów prawa

w codziennej

praktyce.

Zapis w dokumentacji przebiegu stażu.

 

4.

Poznanie sposobów prowadzenia dokumentacji w placówce.

Zapoznanie się ze sposobem prowadze-nia dokumentacji przedszkolnej:

¾       dziennik zajęć,

¾       miesięczny plan pracy dydaktyczno- wychowawczej,

¾       zestawy zabaw ruchowych,

¾       zestawy ćwiczeń ruchowych,

¾       karty obserwacji dzieci.

 

IX/X

2008 r.

Prawidłowo

prowadzona dokumentacja.

5.

Dokumentowa-nie realizacji planu rozwoju zawodowego.

Gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego.

Cały okres stażu.

Zaświadczenia, sprawozdania, re-jestry, scenariusze zajęć, konspekty, notatki.

 

6.

Uczestniczenie w pracach orga-nów przedszko-la związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wyni-kających z nich zadań.

 

Udział w posiedzeniach Rady

Pedagogicznej.

Udział w spotkaniach zespołu samo-kształceniowego.

Cały okres stażu.

Listy obecności.

 

8.

Przygotowanie się do postępo-wania kwalifi-kacyjnego.

 

Skierowanie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

V 2008

Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

9.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin