W poprzednich ćwiczeniach wykonywałeś projekty zawierające pojedyncze obiekty. Corel R.A.V.E. umożliwia także tworzenie grafik składających się z wielu obiektów. Praca nad takim projektem przypomina budowanie domku z klocków. Należy wykonać poszczególne obiekty, z których każdy może istnieć samodzielnie. Następnie trzeba połączyć je w całość, zsynchronizować wyświetlanie, dopasować rozmiary.
Pozyskaj z Internetu plik graficzny ze strony WWW Wydawnictwa Helion — patrz ćwiczenie 8.2.
Sposób wykonania:
Rysunek 9.1. Zapisywanie elementu strony WWW
Rysunek 9.2. Wybieranie docelowego foldera i nazwy pliku
Wyszukaj klipart przedstawiający kotylion za zajęcie 1. miejsca — patrz ćwiczenie 8.1.
Rysunek 9.3. Okno dokera z wpisanym słowem kluczowym
Rysunek 9.4. Klipart Ribb003 umieszczony na arkuszu roboczym
Rysunek 9.5. Minimalizacja okna dokera
Wykonaj ćwiczenie 9.2. Wyszukaj klipart przedstawiający puchar. Przeciągnij go na arkusz roboczy — patrz ćwiczenie 8.1. Przesuń klipart w lewy górny róg obszaru roboczego. Przeskaluj klipart tak, aby zajmował około 20 % powierzchni arkusza (rysunek 9.6).
Rysunek 9.6. Obszar roboczy z dwoma klipartami
Dodaj do projektu obrazek ściągnięty w strony WWW Wydawnictwa Helion
Rysunek 9.7. Importowanie obrazka
Rysunek 9.8. Arkusz roboczy z trzema elementami graficznymi
Zmień kolor tła projektu.
Rysunek 9.9. Wyświetlanie okna konfiguracji dokumentu
Rysunek 9.10. Zmiana koloru tła
Dodaj do projektu efekt przesuwającej się w poziomie bitmapy.
Rysunek 9.11. Bitmapa umieszczona po lewej stronie arkusza roboczego
Rysunek 9.12. Linia życia przeciągnięta do klatki o numerze 25.
Dodaj do projektu efekt przesuwającego się w pionie orderu.
Rysunek 9.13. Usytuowanie bitmapy i orderu w ostatniej klatce animacji
Dodaj do projektu efekt obracającego się pucharu.
Rysunek 9.14. Wybieranie narzędzia do zmiany wyglądu pucharu w ramce o numerze 12
11. Zmień wygląd pucharu w ramce 12. Rozwiń paletę Interactive Distortion. Kliknij ikonę Interactive Distortion Tool (rysunek 9.14).
Rysunek 9.15. Wybieranie rodzaju deformacji
Rysunek 9.16. Wygląd klatki 12 wyliczony na podstawie wybranej deformacji
b.senni