Plan_wynikowy_ABC_K6_cz1.doc

(222 KB) Pobierz
Plany wynikowe

 

Plany wynikowe

 

ABC. Książka sześciolatka

 

 

 

 

Autorki: Danuta Chrzanowska, Beata Wrzesień

Miesiąc

Temat

kompleksowy

Temat

i numer zajęć

Wymagania programowe

 

Uwagi

podstawowe

rozszerzone

WRZESIEŃ

Część I

1. Jestem

sześciolatkiem

1. „Powiedz, jak się nazywasz

Słowno-plastyczne zabawy integracyjno-eurytmiczne

·         dziecko zna otoczenie, w którym przebywa i potrafi się w nim właściwie zachować,

·         buduje obraz własnego „ja” i siebie, jako członka grupy, w znaczeniu „my”,

·         zna nazwy 4 podstawowych kolorów; wie, co należy zrobić, żeby z tych kolorów powstały inne,

 

·         wyodrębnia pierwszą głoskę w słowach; dokonuje analizy i syntezy słów,

·         potrafi zwracać się do koleżanek i kolegów po imieniu,

·         posługuje się określeniami dotyczącymi kierunków położenia przedmiotów w przestrzeni: wyżej, niżej, obok, nad, w, pod, za

 

·         dziecko zna swoją datę urodzenia i potrafi ją rozpoznać wśród innych,

·         potrafi wymienić wyrazy z głoską „r”,

·         potrafi nazwać kolory powstałe w wyniku mieszania,

·         zna wszystkie imiona kolegów i koleżanek,

·         czyta wyrazy, proste zdania

 

 

 

2. „Razem się bawimy i razem uczymy”

Rozmowa zainspirowana wierszem Cz. Janczarskiego pt .
„Czego się uczy zajączek”

·         czyta globalnie wyrazy 3-4 literowe,

·         wymienia kilka form zachowania, które świadczą, że ktoś jest grzeczny; używa zwrotów grzecznościowych,

·         dba o książki, z których korzysta; wie, czemu będą służyły

·         właściwie interpretuje poznane przysłowia oraz pojęcia: jubilat, umowa, piktogram, osobisty znaczek

·         potrafi zredagować odpowiedzi na pytania o charakterze problemowym, zadawane przez nauczyciela,

·         odgaduje nazwy przedmiotów po usłyszeniu opisu słownego,

·         używa określeń: tyle samo, równo, więcej, mniej, o ile  podczas porównywania liczebności zbiorów

 

 

 

3. Nauka piosenki powitalnej, rozmowa na temat opowiadania, zabawy rytmiczne, integracyjne

Nauka „Piosenki sześciolatka”, wyklaskiwanie rytmów

·         potrafi zaśpiewać piosenkę powitalną,

·         stara się wyklaskać podany przez nauczyciela rytm,

·         samodzielnie śpiewa piosenkę powitalną,

·         modeluje głos wypowiadając swoje imię,

·         wyklaskuje podany przez nauczyciela rytm,

·         poprawnie wymawia tekst piosenki z odpowiednią dykcją

 

 

4. Wszyscy tak samo ważni

Zabawa dydaktyczna

·         wyodrębnia pierwszą głoskę w słowach; dokonuje analizy i syntezy słów,

·         w prosty sposób tłumaczy zjawiska: lustrzane odbicie, powstawanie zamglonych kółek na lusterku

·         wyodrębnia pierwszą głoskę w słowach 3- i 5-głoskowych,

·         potrafi zrobić odbicie słońca w lusterku, tzw. zajączka,

·         rozumie zjawiska fizyczne: odbicie lustrzane, skraplanie się pary

 

 

5. Czy znasz te magiczne słowa?

Opowiadanie historyjki obrazkowej

·         wymienia kilka form zachowania, które świadczą, że ktoś jest grzeczny; używa zwrotów grzecznościowych,

·         interpretuje poznane przysłowia

·         układa zdania z słowami grzecznościowymi,

·         zna wszystkie imiona kolegów i koleżanek

 

2. Jak minęły wakacje?

 

1. Moje wrażenia z wakacji

Opowiadanie przeżyć, rozmowa z wykorzystaniem obrazków

·         dziecko rozumie pojęcia i zna nazwy: lato, wrzesień, wakacje,

·         określa odgłosy, np. koncert żab, szum morza, odgłosy lasu; określa środowiska (ląd, woda, powietrze) i przyporządkowuje do nich zwierzęta,

·         zna zasady bezpiecznego i właściwego zachowania się w różnych środowiskach przyrodniczych oraz niebezpieczeństwa, które mu grożą,

·         stosuje wypowiedź wielozdaniową,

·         posługuje się określeniami: w przód, w tył, na dół, do góry, za siebie, w prawo, w le­wo, na wprost, dużo - mało, wysoko nisko

·         posługuje się określeniami związanymi z: morzem, górami, lasem, jeziorem,

·         potrafi zredagować odpowiedzi na pytania o charakterze problemowym,  zadawane przez nauczyciela, określa różnice pomiędzy wyrazami podobnie brzmiącymi, ale o innym znaczeniu,

·         potrafi zaznaczyć góry i morze na mapie konturowej Polski

 

 

 

2. Nauka piosenki pt. „Wracamy z wakacji”, zagadki słuchowe, zabawa ruchowa, ćwiczenia oddechowe

·         określa odgłosy, np. koncert żab, szum morza, odgłosy lasu; określa środowiska (ląd, woda, powietrze) oraz przyporządkowuje do nich zwierzęta,

·         wyklaskuje rytm piosenki pt. „Wracamy z wakacji”,

·         potrafi zaśpiewać fragmenty piosenki „Wracamy z wakacji”,.

·         stosuje wypowiedź wielozdaniową,

·         rozróżnia trzy rodzaje tempa: wolne, średnie, szybkie i potrafi je nazwać

 

·         potrafi nazwać

·         rodzaje pociągów,

·         poprawnie wymawia tekst piosenki z odpowiednią dykcją,

·         potrafi zaśpiewać piosenkę  Wracamy z wakacji

 

 

 

3. Jakie zwierzęta spotkaliśmy w czasie wakacji?

Rozmowa z wykorzystaniem obrazków

·         określa odgłosy, np. koncert żab, szum morza, odgłosy lasu; określa środowiska (ląd, woda, powietrze) i przyporządkowuje do nich zwierzęta,

·         posługuje się określeniami: w przód, w tył, na dół, do góry, za siebie, w prawo, w le­wo, na wprost, dużo - mało, wysoko nisko,

·...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin