kodowanie transponderów VW.txt

(27 KB) Pobierz
Passat forum > Techniczne > Diagnostyka VAG > Warsztat > Immobiliser - transpondery, kodowanie
PDA

View Full Version : Immobiliser - transpondery, kodowanie
beetle
06-12-09, 11:44
pin do immo to SKC na tym zdjęciu: http://www.ross-tech.com/vag-com/images/key_tags.jpg tylko 4 cyferki pod zdrapkš, zero na poczatku dodajemy w vag-comie
lukisio
14-02-10, 18:44
Jak masz pin to dopasować możesz zwykłym vag 311.
W załšczniku manual sprawdzony i działajšcy w 100%
sipowitz
14-02-10, 18:48
Co do dodawania kluczy, w zależnoci od wersji Immo, masz na stepujšce możliwoci:
1. IMMO1 - oddzielny BOX z immo (http://wiki.ross-tech.com/index.php/Immobilizer_I_Key_Matching_%28Separate%29),
2. IMMO2 - procedura adaptacji kluczy (http://wiki.ross-tech.com/index.php/Immobilizer_II_Key_Matching_%28Separate%29),
3. IMMO3 - procedura adaptacji kluczy (http://wiki.ross-tech.com/index.php/Immobilizer_III_Key_Matching_%28Cluster%29).
malczykos
15-02-10, 14:11
Ale tu co niektórzy Panowie za przeproszeniem pierdoły piszecie, aż się umiałem.
Wyjanię wam co o transponderach co jak i do czego.

Passat B4:
Immo znajduje się w puszce pod kierownicš.
Transponder: Philips PCF7931
http://immobilizer.gr/wp-content/uploads/2009/05/cebacf89ceb4ceb9cebacebfcf83-ceb7ceb127-id-33-pcf7931-blank2.jpg


Istnieje możliwoć zrobienia kopii bez potrzeby dopisywania do auta- to taka szybka opcja. Oczywicie nowy transponder można dopisać do auta znajšc PIN poprzez VAG-a, grupa [25] IMMOBILIZER, jest to oddzielne ustrojstwo nie zintegrowane z licznikiem.


Passat B5 96-97
Auta z poczštku produkcji posiadajšce zielone podwietlenie licznika posiadały immo ze stałym kodem.
Transponder: Megamos 13

http://www.securerides.com/images/P/ID%2013%20MEGAMOS%20HONDA%20ACURA%20GM%20JAGUAR.jp g

Immo zostało zintegrowane z licznikiem, [17] Zestaw wskaników. Transponder uniwersalny do różnych marek, poza tym wielokrotnego zapisu.
Taki włanie, szklana rurka:

Tak jak napisałem, jest to immo ze stałym kodem. Dlatego istnieje możliwoć zrobienia kopii transpondera na emulatorze T5. To jest włanie odpowied na to, że widzielicie plastikowš kostkę w kluczyku. To jest tylko emulator, nie ma możliwoci zakodowania go w aucie.
http://img.alibaba.com/photo/105797975/Transponder_T5_Nova_.summ.jpg

Passat B5 3B ~97-00
Rozpoznać można po niebieskim podwietleniu licznika. Immo zintegrowane z licznikiem [17]. Kod zmienny, nie ma możliwoci zrobienia kopii (jak narazie, prawdopodobnie za jaki czas będzie to wykonalne).
Transponder: Megamos Crypto 48
http://immobilizer.gr/wp-content/uploads/2009/05/cebacf89ceb4ceb9cebacebfcf83-ceb7ceb131-id-48-canbus-megamos-cryptovw-can-bus.jpg

Taki transponder jest wielokrotnego zapisu, ale tylko w autach sprzed 2001 roku, gdzie immo w liczniku nie komunikowało się z ECU.
Dopisanie nowego możliwe poprzez VAG-a, znajomoć kodu PIN. Kod do odczytania z pamięci licznika różnego rodzaju programatorami, fejsami.

Passat B5 3BG 01-05
Immo zintegrowane z licznikiem poza tym komunikacja z ECU. PIN możemy znaleć w liczniku jak i w ECU. Transponder zakodowany w jednym aucie nie da się zakodować w innym, można go jednak zakodować ponownie w tym samym aucie z którego pochodził. Taki transponder łatwo sprawdzić czy nadaje się do kodowania, czy nie. Majšc odpowiedni sprzęt można sprawdzić transponder, czyli jego gotowoć do zapisu, można go również odblokować.
Transponder: Megamos Crypto 48
http://www.noimmo.lt/content/images/product/_editor_A001.jpg
Megamos 13, Crypto 48 z wyglšdu sš takie same. Można je rozróżnić przez odczyt na maszynie do klonowania transponderów.
chudy_lis
16-02-10, 23:59
ja dodam jeszcze od siebie ze mozna latwo sprawdzic czy pastylka nadaje sie do zakodowania czy tez nie.
[Select]
[17 - Instruments]
[Meas. Blocks - 08]
Blok 022

lub

[Select]
[25 - Immobilizer]
[Meas. Blocks - 08]
Blok 001
Jesli wartosc w 3 polu jest 1 - pestka nadaje sie do zakodowania w pojezdzie, jesli wartosc jest inna - pestka nie nadaje sie do zakodowania

(info ze strony ross techa wiki)
airwolff
27-04-10, 16:47
Witam dołšczę się do tematu.Jaki transponder jest w kluczyku do Passata B6 (3C) 2006 r i czy jeżeli wymienię go na nowy nigdy nie używany to zakoduję sobie drugi kluczyk?Jeli tak to jakim programem?
rosiel
27-04-10, 23:10
3c ma pre kodowane klucze pod twoje auto.z innego nie za bardzo to wyjdzie.
airwolff
28-04-10, 08:45
Rozumiem Rosiel ale ja mówię o nowym nigdy niekodowanym transponderze.
graje
27-05-10, 08:19
airwolff pre kodowane to takie wstępnie zaprogramowane, przygotowane do zaprogramowania pod dany typ/markę samochodu.

p.s.
Czy jak mam zakodowane 3 kluczyki w imo, ale posiadam tylko jeden. Przejdę procedurę kodowania podana w pliku *.doc w tym pocie dla jednego kluczyka, to czy te pozostałe 2 kluczyki przestanš rozbrajać imo??

Chodzi o to czy w ten sposób usunę kluczyki z pamięci imo, których i tak fizycznie nie mam?
kuleszapiotr
01-07-10, 17:19
witam mam pytanie czy da sie zczytac pin do immo za pomoca VCDS PL 908.2 i w jaki sposob to zrobic? z gory dzieki za odpowiedzi
sipowitz
01-07-10, 18:10
czy da sie zczytac pin do immo za pomoca VCDS PL 908.2 i w jaki sposob to zrobic?
Niestety nie, do tego słyżu VAG Tacho - starsze modele albo Commander 1.4 lub wyżej do nowszych.
kuleszapiotr
01-07-10, 20:03
szkoda a czy kabelkiem od VCDS PL 908.2 mozna zrobic to na innym programie?
sipowitz
01-07-10, 21:00
szkoda a czy kabelkiem od VCDS PL 908.2 mozna zrobic to na innym programie?
Nie, kabel HEX-CAN+USB jest dedykowany do okrelonego softu i działa tylko z VCDSem.
gumisiek
30-09-10, 16:34
Jak zakodować nowy transponder . Nieznam pinu pomożecie koledzy?. Czy jest możliwe zeby padły dwa trans. W obu kluczach, zostal mi ostatni działajšcy. Wszystkie klucze to orginały.
PASEK?????
17-11-10, 22:34
Passat B5 3BG 01-05
Immo zintegrowane z licznikiem poza tym komunikacja z ECU. PIN możemy znaleć w liczniku jak i w ECU. Transponder zakodowany w jednym aucie nie da się zakodować w innym, można go jednak zakodować ponownie w tym samym aucie z którego pochodził. Taki transponder łatwo sprawdzić czy nadaje się do kodowania, czy nie. Majšc odpowiedni sprzęt można sprawdzić transponder, czyli jego gotowoć do zapisu, można go również odblokować.
Transponder: Megamos Crypto 48
http://www.noimmo.lt/content/images/product/_editor_A001.jpg
To jak to jest z tym IMMO 3 da się ponownie zaprogramować w tym samym samochodzie chodzi mi o dorobienie drugiego kluczyka posiadam nowy kluczyk nie kodowany .
crude
01-12-10, 18:23
probowalem wg tej instrukcji i utknalem na

Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaciwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [Save].

podaje kanal 21 - odczytuje dane - pokazuje mi wartosci i w momencie kiedy chce wykasowac wpisy czyli wpisuje wartosc 0 i po wcisnieciu TEST dostaje zwrot ERROR i nic nie moge dalej zrobic .. kontrolka IMMO sie swieci caly czas - zdejmowalem kleme z aku zeby pozbyc sie kontrolki - znika ale przeprowadzenie ponowne tej czynnosci konczy sie tak samo - czyli ERROR - spotkal sie ktos z Was moze z tym ?
PASEK?????
01-12-10, 21:55
A jaki masz vag? bo ja mam vag com 311 i mam to samo ERROR nic nie mogę zrobić nawet mi sie kontrolka od IMMO nie zapala.
crude
01-12-10, 22:48
tez korzystam z 311 - ja chcialem wyczyscic i na nowo je zaprogramowac ale niestety ten error uniemozliwia cokolwiek bo gosc ktory mi robil drugi klucz tak go zrobil ze po wlozeniu go do stacyjki nie gasnie immo , po wlaczeniu silnika immo mruga a silnik nie gasnie - cos jest nie tak pomimo ze klucz dziala - nie bede jezdzil z nim i mrugajacym immo przeciez :)
sipowitz
02-12-10, 09:00
Sš dwie rzeczy, które mogš stwarzać problem, KKL i VAG-COM 311.2 oraz transponder w kluczyku, jeli jest to immo3, ponieważ jest jednokrotnego użycia.
aron20000
10-12-10, 00:04
Witam posiadam passata B4 Tdi Transponder: Philips PCF7931.
Kolega malczykos napisał:
Istnieje możliwoć zrobienia kopii bez potrzeby dopisywania do auta- to taka szybka opcja. Oczywicie nowy transponder można dopisać do auta znajšc PIN poprzez VAG-a, grupa [25] IMMOBILIZER, jest to oddzielne ustrojstwo nie zintegrowane z licznikiem.


Chciałbym dorobić kluczyk. Posiadam kabel VAG Tacho 2.5, czy tym dam rade wycišgnšć Pin immo i czy w immo1 procedura dodawania nowego kluczyka wyglšda tak samo jak dla innych immo. Czyli immo[25] --> Logowanie --> Adaptacje (w przypadku immo1 kanał 21 czy 1? Kiedy wybiera się 21, a kiedy 1?).
Na czym polega zrobienie kopii transpondera na emulatorze T5, Gdzie takie cudeńko można kupić i czy do wykonania kopij potrzebny jest jaki poważny sprzęt?
zima18
10-12-10, 17:28
Vag Tacho z czyta Ci pin.
Jeżeli kanał 21 nie będzie aktywny wtedy wybierz kanał 1.
Więcej nie wiem.
marci_87
11-12-10, 19:47
panowie a przy wymianie komputera,co się dzieje z immo w B4,jeżeli nie znamy pinu.Jak zakodować immo do nowe komputera?
zima18
12-12-10, 22:35
Niestety nie pamiętam dokładnie, ale jeżeli gdzie się doszukam to napiszę. A teraz napiszę co pamiętam.
Pinu nie potrzebujesz. Po założeniu nowego sterownika wchodzi w Immobilizer [25] => Adaptation [10] => Kanał 00 i tutaj wpisujesz chyba wartoć 0 i Save. Chociaż dokładnie nie pamiętam... Jak co znajdę to odpiszę.
Ale pinu na pewno nie trzeba.
EDIT
Już znalazłem i mogę potwierdzić swojš wersję.
[25] => Adaptation [10] =&g...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin