Passat forum > Techniczne > Diagnostyka VAG > Warsztat > Immobiliser - transpondery, kodowanie PDA View Full Version : Immobiliser - transpondery, kodowanie beetle 06-12-09, 11:44 pin do immo to SKC na tym zdjęciu: http://www.ross-tech.com/vag-com/images/key_tags.jpg tylko 4 cyferki pod zdrapkš, zero na poczatku dodajemy w vag-comie lukisio 14-02-10, 18:44 Jak masz pin to dopasować możesz zwykłym vag 311. W załšczniku manual sprawdzony i działajšcy w 100% sipowitz 14-02-10, 18:48 Co do dodawania kluczy, w zależnoci od wersji Immo, masz na stepujšce możliwoci: 1. IMMO1 - oddzielny BOX z immo (http://wiki.ross-tech.com/index.php/Immobilizer_I_Key_Matching_%28Separate%29), 2. IMMO2 - procedura adaptacji kluczy (http://wiki.ross-tech.com/index.php/Immobilizer_II_Key_Matching_%28Separate%29), 3. IMMO3 - procedura adaptacji kluczy (http://wiki.ross-tech.com/index.php/Immobilizer_III_Key_Matching_%28Cluster%29). malczykos 15-02-10, 14:11 Ale tu co niektórzy Panowie za przeproszeniem pierdoły piszecie, aż się umiałem. Wyjanię wam co o transponderach co jak i do czego. Passat B4: Immo znajduje się w puszce pod kierownicš. Transponder: Philips PCF7931 http://immobilizer.gr/wp-content/uploads/2009/05/cebacf89ceb4ceb9cebacebfcf83-ceb7ceb127-id-33-pcf7931-blank2.jpg Istnieje możliwoć zrobienia kopii bez potrzeby dopisywania do auta- to taka szybka opcja. Oczywicie nowy transponder można dopisać do auta znajšc PIN poprzez VAG-a, grupa [25] IMMOBILIZER, jest to oddzielne ustrojstwo nie zintegrowane z licznikiem. Passat B5 96-97 Auta z poczštku produkcji posiadajšce zielone podwietlenie licznika posiadały immo ze stałym kodem. Transponder: Megamos 13 http://www.securerides.com/images/P/ID%2013%20MEGAMOS%20HONDA%20ACURA%20GM%20JAGUAR.jp g Immo zostało zintegrowane z licznikiem, [17] Zestaw wskaników. Transponder uniwersalny do różnych marek, poza tym wielokrotnego zapisu. Taki włanie, szklana rurka: Tak jak napisałem, jest to immo ze stałym kodem. Dlatego istnieje możliwoć zrobienia kopii transpondera na emulatorze T5. To jest włanie odpowied na to, że widzielicie plastikowš kostkę w kluczyku. To jest tylko emulator, nie ma możliwoci zakodowania go w aucie. http://img.alibaba.com/photo/105797975/Transponder_T5_Nova_.summ.jpg Passat B5 3B ~97-00 Rozpoznać można po niebieskim podwietleniu licznika. Immo zintegrowane z licznikiem [17]. Kod zmienny, nie ma możliwoci zrobienia kopii (jak narazie, prawdopodobnie za jaki czas będzie to wykonalne). Transponder: Megamos Crypto 48 http://immobilizer.gr/wp-content/uploads/2009/05/cebacf89ceb4ceb9cebacebfcf83-ceb7ceb131-id-48-canbus-megamos-cryptovw-can-bus.jpg Taki transponder jest wielokrotnego zapisu, ale tylko w autach sprzed 2001 roku, gdzie immo w liczniku nie komunikowało się z ECU. Dopisanie nowego możliwe poprzez VAG-a, znajomoć kodu PIN. Kod do odczytania z pamięci licznika różnego rodzaju programatorami, fejsami. Passat B5 3BG 01-05 Immo zintegrowane z licznikiem poza tym komunikacja z ECU. PIN możemy znaleć w liczniku jak i w ECU. Transponder zakodowany w jednym aucie nie da się zakodować w innym, można go jednak zakodować ponownie w tym samym aucie z którego pochodził. Taki transponder łatwo sprawdzić czy nadaje się do kodowania, czy nie. Majšc odpowiedni sprzęt można sprawdzić transponder, czyli jego gotowoć do zapisu, można go również odblokować. Transponder: Megamos Crypto 48 http://www.noimmo.lt/content/images/product/_editor_A001.jpg Megamos 13, Crypto 48 z wyglšdu sš takie same. Można je rozróżnić przez odczyt na maszynie do klonowania transponderów. chudy_lis 16-02-10, 23:59 ja dodam jeszcze od siebie ze mozna latwo sprawdzic czy pastylka nadaje sie do zakodowania czy tez nie. [Select] [17 - Instruments] [Meas. Blocks - 08] Blok 022 lub [Select] [25 - Immobilizer] [Meas. Blocks - 08] Blok 001 Jesli wartosc w 3 polu jest 1 - pestka nadaje sie do zakodowania w pojezdzie, jesli wartosc jest inna - pestka nie nadaje sie do zakodowania (info ze strony ross techa wiki) airwolff 27-04-10, 16:47 Witam dołšczę się do tematu.Jaki transponder jest w kluczyku do Passata B6 (3C) 2006 r i czy jeżeli wymienię go na nowy nigdy nie używany to zakoduję sobie drugi kluczyk?Jeli tak to jakim programem? rosiel 27-04-10, 23:10 3c ma pre kodowane klucze pod twoje auto.z innego nie za bardzo to wyjdzie. airwolff 28-04-10, 08:45 Rozumiem Rosiel ale ja mówię o nowym nigdy niekodowanym transponderze. graje 27-05-10, 08:19 airwolff pre kodowane to takie wstępnie zaprogramowane, przygotowane do zaprogramowania pod dany typ/markę samochodu. p.s. Czy jak mam zakodowane 3 kluczyki w imo, ale posiadam tylko jeden. Przejdę procedurę kodowania podana w pliku *.doc w tym pocie dla jednego kluczyka, to czy te pozostałe 2 kluczyki przestanš rozbrajać imo?? Chodzi o to czy w ten sposób usunę kluczyki z pamięci imo, których i tak fizycznie nie mam? kuleszapiotr 01-07-10, 17:19 witam mam pytanie czy da sie zczytac pin do immo za pomoca VCDS PL 908.2 i w jaki sposob to zrobic? z gory dzieki za odpowiedzi sipowitz 01-07-10, 18:10 czy da sie zczytac pin do immo za pomoca VCDS PL 908.2 i w jaki sposob to zrobic? Niestety nie, do tego słyżu VAG Tacho - starsze modele albo Commander 1.4 lub wyżej do nowszych. kuleszapiotr 01-07-10, 20:03 szkoda a czy kabelkiem od VCDS PL 908.2 mozna zrobic to na innym programie? sipowitz 01-07-10, 21:00 szkoda a czy kabelkiem od VCDS PL 908.2 mozna zrobic to na innym programie? Nie, kabel HEX-CAN+USB jest dedykowany do okrelonego softu i działa tylko z VCDSem. gumisiek 30-09-10, 16:34 Jak zakodować nowy transponder . Nieznam pinu pomożecie koledzy?. Czy jest możliwe zeby padły dwa trans. W obu kluczach, zostal mi ostatni działajšcy. Wszystkie klucze to orginały. PASEK????? 17-11-10, 22:34 Passat B5 3BG 01-05 Immo zintegrowane z licznikiem poza tym komunikacja z ECU. PIN możemy znaleć w liczniku jak i w ECU. Transponder zakodowany w jednym aucie nie da się zakodować w innym, można go jednak zakodować ponownie w tym samym aucie z którego pochodził. Taki transponder łatwo sprawdzić czy nadaje się do kodowania, czy nie. Majšc odpowiedni sprzęt można sprawdzić transponder, czyli jego gotowoć do zapisu, można go również odblokować. Transponder: Megamos Crypto 48 http://www.noimmo.lt/content/images/product/_editor_A001.jpg To jak to jest z tym IMMO 3 da się ponownie zaprogramować w tym samym samochodzie chodzi mi o dorobienie drugiego kluczyka posiadam nowy kluczyk nie kodowany . crude 01-12-10, 18:23 probowalem wg tej instrukcji i utknalem na Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaciwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [Save]. podaje kanal 21 - odczytuje dane - pokazuje mi wartosci i w momencie kiedy chce wykasowac wpisy czyli wpisuje wartosc 0 i po wcisnieciu TEST dostaje zwrot ERROR i nic nie moge dalej zrobic .. kontrolka IMMO sie swieci caly czas - zdejmowalem kleme z aku zeby pozbyc sie kontrolki - znika ale przeprowadzenie ponowne tej czynnosci konczy sie tak samo - czyli ERROR - spotkal sie ktos z Was moze z tym ? PASEK????? 01-12-10, 21:55 A jaki masz vag? bo ja mam vag com 311 i mam to samo ERROR nic nie mogę zrobić nawet mi sie kontrolka od IMMO nie zapala. crude 01-12-10, 22:48 tez korzystam z 311 - ja chcialem wyczyscic i na nowo je zaprogramowac ale niestety ten error uniemozliwia cokolwiek bo gosc ktory mi robil drugi klucz tak go zrobil ze po wlozeniu go do stacyjki nie gasnie immo , po wlaczeniu silnika immo mruga a silnik nie gasnie - cos jest nie tak pomimo ze klucz dziala - nie bede jezdzil z nim i mrugajacym immo przeciez :) sipowitz 02-12-10, 09:00 Sš dwie rzeczy, które mogš stwarzać problem, KKL i VAG-COM 311.2 oraz transponder w kluczyku, jeli jest to immo3, ponieważ jest jednokrotnego użycia. aron20000 10-12-10, 00:04 Witam posiadam passata B4 Tdi Transponder: Philips PCF7931. Kolega malczykos napisał: Istnieje możliwoć zrobienia kopii bez potrzeby dopisywania do auta- to taka szybka opcja. Oczywicie nowy transponder można dopisać do auta znajšc PIN poprzez VAG-a, grupa [25] IMMOBILIZER, jest to oddzielne ustrojstwo nie zintegrowane z licznikiem. Chciałbym dorobić kluczyk. Posiadam kabel VAG Tacho 2.5, czy tym dam rade wycišgnšć Pin immo i czy w immo1 procedura dodawania nowego kluczyka wyglšda tak samo jak dla innych immo. Czyli immo[25] --> Logowanie --> Adaptacje (w przypadku immo1 kanał 21 czy 1? Kiedy wybiera się 21, a kiedy 1?). Na czym polega zrobienie kopii transpondera na emulatorze T5, Gdzie takie cudeńko można kupić i czy do wykonania kopij potrzebny jest jaki poważny sprzęt? zima18 10-12-10, 17:28 Vag Tacho z czyta Ci pin. Jeżeli kanał 21 nie będzie aktywny wtedy wybierz kanał 1. Więcej nie wiem. marci_87 11-12-10, 19:47 panowie a przy wymianie komputera,co się dzieje z immo w B4,jeżeli nie znamy pinu.Jak zakodować immo do nowe komputera? zima18 12-12-10, 22:35 Niestety nie pamiętam dokładnie, ale jeżeli gdzie się doszukam to napiszę. A teraz napiszę co pamiętam. Pinu nie potrzebujesz. Po założeniu nowego sterownika wchodzi w Immobilizer [25] => Adaptation [10] => Kanał 00 i tutaj wpisujesz chyba wartoć 0 i Save. Chociaż dokładnie nie pamiętam... Jak co znajdę to odpiszę. Ale pinu na pewno nie trzeba. EDIT Już znalazłem i mogę potwierdzić swojš wersję. [25] => Adaptation [10] =&g...
marekfl