Sky Placement Tests.pdf

(282 KB) Pobierz
Sky_Placement_Tests
www.longman.com.pl
78715342.009.png
Pearson Education Polska Sp. z o.o.
ul. Jana Olbrachta 94
01-102 Warszawa
www.longman.com.pl
© Pearson Education Polska 2005
All rights reserved; no part of this publication may be
reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted
in any form or by any means, electronic, mechanical,
photocopying, recording, or otherwise without the prior
written permission of the Publishers.
The publisher grants permission for the photocopying
of those pages marked ‘photocopiable’.
ISBN 83-88291-71-8
Sk∏ad: Pracownia Graficzna M&P Ferenc
Redakcja: Joanna Grotkowska
78715342.010.png
Wstęp
Testy klasyfikacyjne
Testy klasyfikacyjne ( Placement Tests ) pomagajà nauczycielom oceniç, czy uczniowie opanowali j´zyk angielski
wystarczajàco, aby rozpoczàç kurs Sky od poziomu 1, czy te˝ powinni przejÊç najpierw przez poziom Starter .
PrzygotowaliÊmy dla Paƒstwa dwie wersje testu: A i B. Ka˝da z nich sk∏ada si´ z czterech cz´Êci: Vocabulary,
Grammar, Communication i Reading .
Punktacja
Za ka˝dà cz´Êç testu uczeƒ mo˝e zdobyc maksimum 10 punktów, co daje wynik 40 punktów za ca∏y test. Aby pewnie
przejÊç do podr´cznika Sky 1 , uczniowie powinni uzyskaç minimum 34 punkty w teÊcie klasyfikacyjnym. JeÊli
uczniowie osiàgnà 24–33 punkty, mo˝na zdecydowaç si´ na przejÊcie do Sky 1 , pami´tajàc jednak, ˝e uczniowie
b´dà musieli dok∏adniej przerobiç materia∏, i ˝e b´dà prawdopodobnie potrzebowaç dodatkowych çwiczeƒ
z gramatyki i s∏ownictwa wprowadzanego w Sky Starter . JeÊli przeci´tny wynik grupy to mniej ni˝ 24 punkty,
sugerujemy u˝ycie podr´cznika Sky Starter .
Wskazane jest, aby podejmujàc ostatecznà decyzj´, nauczyciel uwzgl´dni∏ tak˝e sytuacj´ konkretnej klasy: liczb´
lekcji j´zyka angielskiego w tygodniu, liczb´ uczniów, itp.
Sposób przeprowadzania testu
Testy majà postaç formularza, wi´c uczniowie zaznaczajà swoje odpowiedzi, wype∏niajàc skopiowane przez
nauczyciela arkusze testowe.
Radzimy, aby nauczyciel, przeprowadzajàc test:
podzieli∏ uczniów na dwie grupy: A i B,
rozda∏ kopie testów,
podajàc przyk∏ady, wyt∏umaczy∏ uczniom, co powinni zrobiç w ka˝dym zadaniu,
da∏ uczniom czas na zrobienie kolejnych zadaƒ.
Klucz do zadaƒ
Test A
Test B
Ex 1
1 morning 2 watch 3 sing 4 bike 5 boy
Ex 1
1 evening 2 car 3 play 4 table 5 girl
Ex 2
1d 2e 3c 4f 5b
Ex 2
1f 2e 3d 4b 5c
Ex 3
1 can 2 live 3 How 4 is 5 do
Ex 3
1 does 2 you 3 am 4 go 5 can
Ex 4
1e 2d 3b 4f 5a
Ex 4
1c 2e 3b 4a 5d
Ex 5
1a 2b 3b 4a 5a 6b 7a 8b 9b 10a
Ex 5
1b 2a 3a 4a 5b 6a 7b 8a 9a 10b
Ex 6
1
2
3
4
5
Ex 6
1
2
3
4
5
Ex 7
1 his sister 2 She’s a teacher. 3 12 4 Australia
5 They play football.
Ex 7
1 her brother 2 He’s a teacher. 3 11 4 America
5 They play computer games.
3
78715342.011.png
Placement Test A
Vocabulary
Grammar
1 Zakreśl słowo, które nie pasuje
do pozostałych.
3 Zakreśl właściwe słowo.
What’s .................. name?
your
you / your
three sixteen blue twelve
1 breakfast morning lunch dinner
1 I .................. play the piano.
does / can
2 sandwich biscuit chocolate watch
2 Does she .................. in London? live / lives
3 sing big small long
3 .................. are you?
How / Here
4 kitchen bike bedroom bathroom
4 She .................. twelve.
are / is
5 sister brother mother boy
5 Where .................. you live?
does / do
Score ___ /5
Score ___ /5
2 Dopasuj wyrazy do obrazków.
4 Połącz części zdań, wpisując w kwadracik
właściwą literę.
I’m from
c
a) my brother.
c
a
1 Can you
b) your name?
b
2 She
c) France.
d
3 What’s
d) gets up at seven o’clock.
4 I
e) speak English?
f
e
5 He is
f) play football on Sunday.
book
a
Score ___ /5
1 table
Communication
2 sheep
5 Zakreśl właściwą odpowiedź.
Good morning.
a) Good morning.
b) Fine, thanks.
3 shoes
4 apple
5 computer
1 How much is it?
a) Five pounds.
b) Here you are.
Score ___ /5
4
Pearson Education Limited 2005
PHOTOCOPIABLE
78715342.012.png 78715342.001.png 78715342.002.png 78715342.003.png 78715342.004.png 78715342.005.png 78715342.006.png 78715342.007.png
Placement Test A
2 How old are you?
a) Fine, thanks.
b) I’m twelve.
6 Prawda ( ) czy fałsz ( )?
His name’s Peter.
3 Are you Polish?
a) English.
b) Yes, I am.
1 His surname’s Shaw.
2 He’s twelve.
4 I’m Tony.
a) Hi, I’m Mary.
b) What’s your name?
3 He’s got two brothers.
5 Do you like swimming?
a) No, I can’t swim.
b) Yes, thank you.
4 Paula is 8.
5 His best friend is James.
6 Has he got a brother?
a) Yes, please.
b) Yes, he has.
Score ___ /5
7 What’s her name?
a) Jenny.
b) She’s Polish.
7 Zakreśl właściwą odpowiedź.
8 What time is it?
a) Thirty minutes.
b) It’s two o’clock.
What the name of
Waltham Park /
his school?
Shaw Park
1 Who is Lucy?
his friend /
his sister
9 Where is he from?
a) He’s sixteen.
b) France.
2 What’s Jane’s job?
She’s a policewoman. /
She’s a teacher.
10 Is that Tomek’s bag?
a) Yes, it is.
b) Yes, it’s a bag.
3 How old is Peter’s
12 / 14
Score ___ /10
4 Where’s Thomas from? Australia / England
5 What do they do
They play football. /
Reading
Przeczytaj tekst o Peterze.
Score ___ /5
Hello. I’m Peter Shaw. I’m twelve and I’m at
Waltham Park School in Manchester. I live with
my family. I’ve got two sisters but no brothers.
My sister Lucy is eight years old. Paula is fourteen
and she goes to my school, too. My mother’s name
is Jane and she’s a teacher. My father, James, is
a policeman. My best friend is Thomas. He’s twelve
and he’s from Australia. We play football at the
weekend.
Vocabulary
Grammar
Communication
Reading
10
10
10
10
Total
40
PHOTOCOPIABLE
Pearson Education Limited 2005
5
best friend?
on Sunday?
They go to school.
78715342.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin