biznes plan.odt

(22 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

BIZNESPLAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                            Wykonanie:

                                                                                                                                            Bartłomiej Ludwig

                                                                                                                                            Kl. 2 TE1

 

 

 

I. Streszczenie

Nazywam się Bartek Ludwig i ukończyłem szkołę informatyczną, mam wykształcenie średnie informatyczne. Pomysł na założenie biznesu, czyli salonu komputerowego, wziął się stąd, że interesuję się komputerami. Mam pewne doświadczenie w tej dziedzinie. Dlatego postanowiłem założyć własny sklep komputerowy. Jest to nowo powstająca firma, która będzie nosiła nazwę Salon Komputerowy „TechTronix” Bartek Ludwig. Przedmiotem działalności będzie sprzedaż i serwis sprzętu komputerowego oraz usługi graficzne. Oferta sklepu będzie ciągle rozszerzana. Firma będzie posiadała w swej ofercie sprzęt komputerowy taki jak procesory CPU cenionych marek. W swojej ofercie będę posiadać również pakiety aplikacji biurowych, narzedzi obróbki audio/video, rożnego rodzaju konwertery, systemy operacyjne: Linux, Windows, Unix, Apple. Ceny usług graficznych będą się zmieniać wraz z ich rodzajem i iloscią: od 300-1500zł. Firma planuje w ciągu pierwszych 12 miesięcy funkcjonowania zwrócić początkowy wkład. W ciągu następnych pięciu lat funkcjonowania firmy chcę poszerzyć asortyment proponowanych usług o tworzenie stron http, hosting, rejestracje domen oraz usługi telekomunikacyjne oraz dostarczanie Internetu. Kontrolować firmę będę ja oraz pracownicy. W moim salonie ceny usług będą zdecydowanie niższe niż u konkurenta. Ceny tych usług będą niższe o 15%. Moim sposobem poinformowania klienta będą różnego rodzaju ulotki, plakaty, ogłoszenie w lokalnej gazecie oraz reklamy w telewizji. Będę próbował poinformować o swojej firmie jak najwięcej ludzi. Poziom sprzedaży w ciągu miesiąca przewiduję, że będzie wynosił on ok. 60 000 zł. Ten poziom może jednak ulec zmianie, gdyż więcej klientów może zakupić sprzęt z mojego salonu. W przyszłości planuję otworzyć salon komputerowy w miejscowości większej niż Świdnica. Wtedy poziom sprzedaży wzrósłby nawet dwukrotnie. Firma będzie sprzedawać komputery różnych marek, które będą dobrej jakości. Zadaniem pracowników, których zatrudnię będzie jak najlepsza obsługa klienta oraz zadania dotyczące usług graficznych. Nasza zdolność produkcyjna na początku będzie wynosić od 50 000 do 80 000 zł na miesiąc. W przyszłości starał się będę, żeby obroty wzrosły nawet do

150 000 zł na miesiąc. Nasze koszty miesięczne nie będą przekraczać więcej niż  50 000 zł. Celem prognoz rozwojowych będzie wzmocnienie atrakcyjności świadczonych usług przez firmę. Zapotrzebowanie na siłę roboczą będzie duże, ponieważ w firmie będzie cztery działy do których potrzebni będą pracownicy z wykształcenie średnim lub wyższym. Firma będzie próbowała werbować nowych pracowników z uczelni na całym dolnym śląsku. Będę także wysyłał zatrudnionych pracowników na szkolenia i kursy doszkalające. Przychody w przedsiębiorstwie wyniosą 53 500 zł, a koszty 41 326 zł. Po zapłaceniu wszystkich opłat i podatków otrzymam zysk 7674 zł. Kwota zadłużenia w banku wynosi 25 000 zł. Z dotacji dostaliśmy w przeliczeniu na złote ok. 70 000 zł. Otrzymaliśmy także środki pieniężne z Powiatowego Urzędu Pracy w Świdnicy w wysokości 15 000 zł. Suma otrzymanych funduszy wynosi ok. 110 000 zł.

II. Historia Przedsiębiorstwa

Nazywam się Bartek Ludwig i ukończyłem szkołę informatyczną, mam wykształcenie średnie informatyczne. Pomysł na założenie biznesu, czyli salonu komputerowego, wziął się stąd, że interesuję się komputerami. Mam pewne doświadczenie w tej dziedzinie. Dlatego postanowiłem założyć własny sklep komputerowy. Jest to nowo powstająca firma, która będzie nosiła nazwę Salon Komputerowy „TechTronix” Bartek Ludwig. Siedziba salonu będzie w moim miejscu zamieszkania, to jest Stary Jaworów 25. Własny biznes chcę otworzyć 1 listopada 2011 r. w Świdnicy, ul. Środkowa 7. Firma będzie własność indywidualna i działalność usługowa. Przedmiotem działalności będzie sprzedaż i serwis sprzętu komputerowego oraz usługi graficzne. Oferta sklepu będzie ciągle rozszerzana.

 

III. Produkty (Usługi) wytwarzane (sprzedawane) przez przedsiębiorstwo

Firma będzie posiadała w swej ofercie sprzęt komputerowy taki jak procesory CPU cenionych marek takich jak Intel czy AMD, płyty główne znanych producentów takich jak Gigabyte, MSI, ASUS, Asrock, VIA, Soyo, Soltek, Shouttle, QDI, Intel, FIC, Epox, DFI, Chaintech, Abit, Aopen, Albatron, pamięci DDR/DDRII,SDR firm GOODRam, Corsair, Kingston, Geil, Patriot, OCZ, A-data Extreme itd., karty graficzne m.in. ASUS, ATI, BFG, EVGA, Gainward, GALAXY, GIGABYTE, Matrox, Microstar, nVidia, Palit, XFX, INNO3D, LEADTEK, TWINTECH, Zotac, Intel, SiS i innych, karty dzwiękowe producentów Creative, Yamaha, ESS, nVidia, Realtek, C-Media oraz innych, Monitory CRT, LCD, plazmowe: Acer, ADI, AOC, Apple, ASUS, Belinea, BENQ, Codegen, Compaq, CTX, Daewoo, DELL, DTK, Eizo, Elo TouchSystems, Fujitsu Siemens, GNR, Hansol, HP, Hyunday, IBM, IIYAMA, LG, MAG, Medion, Mitsubishi, Nec, Neovo, Nokia, Panasonic, Prestigo, Philips, Relisys, Samsung, Samtron, Sharp, Sony, Toshiba, ViewSonic, czytniki CD/DVD/Floppy marek Toshiba, Memorex, Samsung, Sony, Aopen, MSI, LiteOn, LG, Pioneer,NEC i wielu innych, dysków HDD: Maxtor, Seagate, WD Caviar, Samsung, IBM, Western Digital Raptor i innych, myszy i klawiatur przewodowych i bezprzewodowych: Logitech, Microsoft, Dicota, HP, Hama, IBM, Lenovo, Apple, Toshiba, Fujitsu Siemens, zasilaczy najlepszych marek: Zalman, Yesico, XILENCE, Xilence Power, WHITENERGY, Tagan, Take.Me, TANDBERG, Targus, Thermaltake, Thomson, Topower, Toshiba, Tracer, Trendnet, Trust, TW, No-name, Seasonic, Siemens, Silver Power, SilverStone, Slik, Sony, Spire, Sunnyline, SuperCase, Supermicro, SweeX, Redstar, Revoltec, PENTAGRAM, Philips, Planet, Platinum, Powercom, Procomp, OCZ, OEM, Olympus, Orvaldi, Nikon, NOX, Manhattan, Media Tech, MGE, Mikrotik, ModeCom, Mushkin, Mustek, Lacie, Lestar, Linksys, Listan, LOGIC, Kensington, JNC, IBM, Lenovo, IBOX, Intel, INTELLINET, Itec, Hama, HP, HSK DATA, GEMBIRD, Gigabyte, GP, Fideltonik, Forever, FORTRON, Foxconn, Fujitsu-Siemens, EASYTOUCH, Eaton, EMERSON, ENERGIZER, Enermax, Enterasys, ETA, Eurocase Technology, Ever, Dell, Delta, DLINK, Canon, Chenbro, Chieftec, CiDesign, Conmate, Cooler Master, Corsair, Be Quiet!, BELKIN, Acer, Active Power, ActiveJET, Acutake, Adaptec, Akyga,AmacroX, American Power Conversion, Antec, Antler, APC, Apple, Asus, ATI, 4WORLD, 3COM, 1C Company. W swojej ofercie będę posiadać również pakiety aplikacji biurowych, narzedzi obróbki audio/video, rożnego rodzaju konwertery, systemy operacyjne: Linux, Windows, Unix, Apple. Ceny usług graficznych będą się zmieniać wraz z ich rodzajem i iloscią: od 300-1500zł. Dla stałych klientów będą zniżki i rabaty. Aby rozgłosić przedsiębiorstwo będę musiał wydrukować kilkadziesiąt plakatów i ulotek informacyjnych które chcę przyklejać na słupach ogłoszeniowych w całym mieście.

 

IV. Rynek i konkurencja

MOCNE STRONY

SŁABE STRONY

·                     Niskie ceny usług

·                     Szeroki zakres usług

·                     Duże zapotrzebowanie na usługi

·                     Specjaliści „zdobywani” bezpośrednio z list studentów w województwie dolnośląskim

·                     Duże zapotrzebowanie na kapitał początkowy aby firma mogła ruszyć i sprostać wymaganiom rynku.

·                     Mały zasięg działania

·                     Duże uzależnienie sprzedaży od trendów panujących na rynku dóbr elektronicznych

SZANSE

ZAGROZENIA

·                     Bardzo łatwy dojazd (po pracach remontowych)

·                     moda na technologie mobilne

·                     duże zainteresowanie firm handlowych

·                     Aktualnie prowadzone prace remontowe przy drogach dojazdowych

·                     Duże sieci handlowe, np. Media Markt

oferujące sprzęt w cenie niższej niż cena zakupu

 

Firma planuje w ciągu pierwszych 12 miesięcy funkcjonowania zwrócić początkowy wkład. W ciągu następnych pięciu lat funkcjonowania firmy chcę poszerzyć asortyment proponowanych usług o tworzenie stron http, hosting, rejestracje domen oraz usługi telekomunikacyjne oraz dostarczanie Internetu. Motywacją dla pracowników będzie wysokie i stałe wynagrodzenie, zdobycie dodatkowych umiejętności a także miła atmosfera i porządek. Kontrolować firmę będę ja oraz pracownicy. Konkurencją będzie salon komputerowy na ul. Trybunalskiej 10. Jest to firma nosząca nazwę Skotom Tomasz Skowron. Jeszcze jednym konkurentem będzie sklep empik, który oferuje gry PC, muzykę i inne akcesoria. Jednak nie oferuje sprzedaży komputerów i nie świadczy usług graficznych. Będą to dwaj konkurenci z tej okolicy.

W moim salonie ceny usług będą zdecydowanie niższe niż u konkurenta. Ceny tych usług będą niższe o 15%. Myślę, że jeszcze jednym i bardzo groźnym konkurentem w Świdnicy będzie salon  

BITKOM Marcin Polmański znajdujący się na ulicy Okulickiego 6. Będzie on zdecydowanie najgroźniejszym z konkurentów, ponieważ jest liderem branży komputerowej w Świdnicy. Oferuje on dużo usług tj. łącza internetowe, komputery stacjonarne, usługi graficzne.

 

V. MARKITING I SPRZEDAŻ

Moim sposobem poinformowania klienta będą różnego rodzaju ulotki, plakaty, ogłoszenie w lokalnej gazecie oraz reklamy w telewizji. Będę próbował poinformować o swojej firmie jak najwięcej ludzi. Myślę, że reakcja potencjalnych klientów będzie pozytywna, gdyż będę miał zdecydowanie niższe ceny produktów niż konkurencja. Klienci będą zwracać uwagę przede wszystkim na jakość produktów, świadczonych usług i  obsługi. Potencjalni nabywcy produktów z mojego salonu komputerowego będą zawsze wychodzić zadowoleni. Będę się starał o jak najlepszą jakość obsługi. Produkty będą wysokiej jakości, a ich cena nie będzie zbyt wysoka. Swoją firmę będę reklamował poprzez plakaty, ogłoszenia, wizytówki, ulotki, radio i telewizję oraz będę zamieszczał ogłoszenia w lokalnej gazecie. Zamieszczałbym na nich adres salonu, numer telefonu oraz ceny najlepszych produktów. Na reklamę przeznaczę sporą część pieniędzy, ale mam nadzieję, że będzie warto to zrobić. Produkty będą sprzedawane w salonie komputerowym przy ulicy Środkowej 7. Jeżeli będzie taka konieczność sprzęt będzie dowożony do miejsca zamieszkania klienta. Gdy klienci będą potrzebowali usług graficznych, mogą oni liczyć na szybkie i dokładne usługi graficzne. W zależności od typu świadczonych usług graficznych będą różne ceny. Kształtować się one będą w cenach: 300-1500 zł. Ceny komputerów i innych urządzeń będą kształtować się wobec jakości sprzętu, typu oraz roku produkcji. Jeżeli sprzęt będzie zepsuty lub coś nie będzie działało gwarantuje, że wymienię go na nowy, a w ostateczności zwrócę cenę produktu. Poziom sprzedaży w ciągu miesiąca przewiduję, że będzie wynosił on ok. 60 000 zł. Ten poziom może jednak ulec zmianie, gdyż więcej klientów może zakupić sprzęt z mojego salonu. W przyszłości planuję otworzyć salon komputerowy w miejscowości większej niż Świdnica. Wtedy poziom sprzedaży wzrósłby nawet dwukrotnie.

 

VI. OPERACJE (PROCES PRODUKCJI)

Firma znajdować się będzie w  Świdnicy na ulicy Środkowa 7.

 

ZALETY

WADY

·                     Niskie ceny oferowanych produktów

·                     Wykwalifikowani pracownicy

·                     Szeroki zakres usług

·                     Fachowa pomoc

·                     Bliskość centrum miasta

 

·                     Salon znajduje się w mało widocznym miejscu

 

Niezbędnymi maszynami w salonie będą przede wszystkim:

                     2 komputery – 4500 zł za jeden komputer

                     biurko – 500 zł za jedno biurko

                     5 szafek – 1100 zł za jedną szafkę

                     4 stojaki na akcesoria komputerowe – 1200 zł za jeden stojak

                     5 krzeseł – 3 krzesła do salonu (70 zł za jedno) i 2 krzesła do biura szefa (300 zł za jedno)

                     drukarka - 500 zł

Przedsiębiorstwo będzie sprzedawać komputery różnych marek, które będą dobrej jakości. Zadaniem pracowników, których zatrudnię będzie jak najlepsza obsługa klienta oraz zadania dotyczące usług graficznych. Ich zadanie będzie również sprzedaż towarów znajdujących się w salonie (akcesoria komputerowe, komputery, płyty i inne). Nasza zdolność produkcyjna na początku będzie wynosić od 50 000 do 80 000 zł na miesiąc. W przyszłości starał się będę, żeby obroty wzrosły nawet do 150 000 zł na miesiąc. Będziemy starać się ją zwiększyć poprzez rozwinięcie oferowanych produktów tj. internet, świadczenie usług informatycznych (nauka obsługi i skręcania komputerów, robienie programów komputerowych). Nasze koszty miesięczne nie będą przekraczać więcej niż  50 000 zł. Główni dostawcy to:

                     Microsoft – Warszawa, ul. Al. Jerozolimskie 195A

                     Logitech – Warszawa, ul. Goszczyńskiego 9/1 

                     HP – Wrocław, ul. Świdnicka 40

                     Samsung – Warszawa, ul. Szturmowa 2a

                     LG – Warszawa, Al. Jerozolimskie 162 A

 

VII. BADABIA I ROZWÓJ

Moje wydatki na prognozy badawcze i rozwojowe wyniosą ok. 10 000 zł, przy czym wydatki konkurentów były nieco niższe. Moje wydatki na prognozy są tak wysokie dlatego, że chcę lepiej zapoznać się ze sprzedażą na rynku oraz ile ona będzie wynosiła za kilka lat. W komórkach badawczo-rozwojowych zamierzam zatrudnić 4 osoby dla lepszego i szybszego zbadania jaką ilość akcesoriów komputerowych sprzedała konkurencja. Osoby te będą pomagać także w lepszym rozwoju firmy. Osoby te będą musiały mieć wykształcenie średnie. Przypuszczam, że moje wydatki na badanie i rozwój przyniosą w przeszłości zyski. Procentem tej sprzedaży dzięki poniesionym kosztom na badania i rozwój będzie ok. 10-15% całego zysku. Celem prognoz rozwojowych będzie wzmocnienie atrakcyjności świadczonych usług przez przedsiębiorstwo. Moim zewnętrznym funduszem na prognozy badawczo-rozwojowe będą fundusze:

                     z Unii Europejskiej

                     z zaciągniętego kredytu

                     z Powiatowego Urzędu Pracy w Świdnicy

 

VIII. ZARZĄDZANIE

Struktura organizacyjna firmy:

                     wewnętrzną strukturę tworzą Działy i Stanowiska Pracy

                     Firmą kieruje Prezes Firmy, któremu podlegają dyrektorzy poszczególnych działów

                     Dyrektor Działu może powoływać zespoły zadaniowe o charakterze doraźnym dla zajmowania się określoną problematyką.

W skład firmy wchodzą

  1. Dział Sprzedaży
  2. Dział Zaopatrzenia
  3. Dział Montażu
  4. Dział Serwisu

Zapotrzebowanie na siłę roboczą będzie duże, ponieważ w firmie będzie cztery działy do których potrzebni będą pracownicy z wykształcenie średnim lub wyższym. Do każdego z działów potrzebnych będzie od 2 do 4 pracowników. Najprawdopodobniej na początek zatrudnię 8 pracowników. Moi pracownicy będą musieli mieć wykształcenie średnie oraz wyższe. Ich wiek nie powinien przekraczać 50 lat. Zakresem obowiązków pracowników będzie:

                     instalacja, konfiguracja sprzętu i oprogramowania

                     utrzymanie w sprawności sprzętu i oprogramowania

                     usuwanie awarii sprzętu komputerowego

                     stosowanie odpowiednich metod zabezpieczania danych przed dostępem osób niepowołanych

                     aktualizacje systemu operacyjnego

                     ustalanie zezwoleń na korzystanie z oprogramowania

                     prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i właściwe zabezpieczenie powierzonego majątku

                     realizacja zakupów sprzętu komputerowego

                     sprawdzanie poziomu wykorzystania systemu

                     usuwanie uszkodzeń w systemie oraz utrzymanie spójności systemu, poprzez:

  1. ...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin