Dbam o moje zdrowie.doc

(44 KB) Pobierz

Zdrowie, aktywność ruchowa

Cele operacyjne

Edukacja muzyczna

Cele operacyjne

- „Przedszkolak czyścioszek”- ilustrowanie ruchem treści utworu

 

- Zabawa ruchowa „Grzebień” - ułożenie na dywanie szarf. („Scenariusze zajęć 3- latki”    G. Majdańska, B. Forma s. 66)

 

- Zabawa ruchowa „Wkładamy sweter”

 

 

 

- Zabawa ruchowa „Prysznic”

 

 

 

 

 

- Zabawa ruchowa „Stop

- dziecko naśladuje mycie twarzy, szyi, czesanie się, wskazuje ubrania, wykonuje ukłon

- przekracza płaskie przeszkody „zęby”

 

 

 

- potrafi przełożyć szarfę przez swoje ciało bez pomocy osoby dorosłej, ćwiczy sprawne ubieranie się

- na „niby” bierze kąpiel – odkręca kran, sprawdza wodę, moczy ciało, używa płynu pod prysznic, spłukuje pianę, wyciera się ręcznikiem

- reaguje na hasło „stop”, zatrzymuje się i dotyka wybranej części ciała np. stop kolana

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

Edukacja językowo – literacka,

edukacja przyrodnicza

Cele operacyjne

Estetyka, aktywność twórcza

Cele operacyjne

 

- Omówienie ilustracji przedstawiających chłopca „czyściocha” i chłopca „brudasa”. Rozmowa nt. obrazków kierowana przez nauczycielkę, zakończona pytaniem: - Dlaczego przedszkolak „czyścioszek” wam się podoba, a przedszkolak „brudas” - nie ?

 

- Słuchanie wiersza B. Formy pt. Przedszkolak czyścioszek”.

 

 

 

 

 

 

- Rozwiązywanie zagadek słuchowych o tematyce „higiena”

 

- wypowiada się nt ilustracji, odpowiada na pytania n- ki

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko poznaje literaturę, uważnie słucha utworu, wie jak powinien wyglądać przedszkolak i co jest potrzebne do tego, żeby był czysty, poszerza zasób słownictwa

 

- rozwiązuje zagadkę i wybiera rekwizyt pasujący do rozwiązania np. mydło, grzebień, prawidłowo nazywa przybory toaletowe

 

- „Ręcznik” – wycinanie dowolnych elementów z papieru kolorowego, naklejanie na ręcznik (szablon)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko uczy się prawidłowego posługiwania nożyczkami, próbuje ciąć po linii prostej, ćwiczy zdolności manualne, rozprowadza klej na papierze, nakleja drobne elementy w wyznaczonym miejscu

 

 

 

 

Edukacja matematyczna

Cele operacyjne

 

Zajęcia indywidualne

 

- Poznawanie określeń przód – tył, góra – dół, bok np. „Tu, gdzie masz twarz, brzuch, kolano…tu jest przód”, pokaż gdzie jest przód- n-ka pokazuje razem z dziećmi itd.

 

 

- Zabawa „Sufit – podłoga”

- używanie zamiennie określeń góra- dół.

 

- wskazuje przód – tył, góra – dół, bok

 

 

 

 

 

 

- wskazuje górę i dół

 

- Ćwiczenia buzi i języka – nadymanie policzków, oblizywanie ust dookoła

 

- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, właściwe korzystanie z klocków- sposób ich łączenia

 

- Zestaw ćw. porannych nr 3 (s. 128 „Wych. fiz. p- lu …)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Termin: 22.09.06 r. – 27.09.08 r.

 

 

Cele ogólne:

 

- dbanie o czystość osobistą (opanowanie umiejętności mycia i wycierania rąk, samodzielne korzystanie z toalety itd.)

- posługiwanie się umiarkowanym głosem, unikanie wydawania dźwięków ostrych np. krzyku

- próby samodzielnego zakładania wybranych części garderoby

- uczenie się krótkich wierszy o bliskich treściach

- zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości schematu własnego ciała - poznawanie określeń: przód – tył, góra –dół, bok

 

 

Temat kompleksowy:   „Chcę być czysty”

 

 

Literatura:

 

„Rozkład materiału ABC trzylatka”, WSiP, W-wa 2005 r.

„ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”, A.- Łada- Grodziska, WSiP, W-wa 2000 r.

„Scenariusze zajęć 3- latki” G. Majdańska, B. Forma, Płock 2001, Wyd. i Poligrafia „Iwanowski”

wiersz B. Formy pt. „Przedszkolak czyścioszek”

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin