jesień w lesie i w parku.doc

(45 KB) Pobierz

Zdrowie, aktywność ruchowa

Cele operacyjne

Edukacja muzyczna

Cele operacyjne

 

- „Zbieramy kasztanki”              - zabawa orientacyjno                -porządkowa. Dzieci wychodzą na spacer, na umówiony sygnał  („stop”) zatrzymują się i zbierają kasztany

 

„Wiewiórki do dziupli”

 

 

- „Jesienne kapelusze” – zabawa ruchowa

 

 

 

 

 

- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 2 (zał. plany miesięczne)

 

- ćwiczy reakcje na umówiony sygnał

 

 

 

 

 

- reaguje na sygnał

 

 

- spaceruje po sali, na hasło „deszczyk” wkłada kapelusz- woreczek na głowę i idzie dalej ostrożnie, ćwiczy równowagę

 

- dziecko doskonali umiejętność czworakowania w różnych kierunkach, nabywa umiejętność ćwiczenia w parach

 

 

 

 

- „Jadą, jadą misie” – nauka II zwrotki piosenki

 

 

- Tańczące listki” - zabawa ruchowa przy muzyce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko śpiewa I i II zwrotkę piosenki

 

 

- dziecko improwizuje taniec w rytm muzyki (płyta CD), w którym partnerem jest wybrany listek z kącika przyrody

 

Edukacja językowo – literacka,

edukacja przyrodnicza

Cele operacyjne

Estetyka, aktywność twórcza

Cele operacyjne

 

- Słuchanie wiersza pt.„Wiewiórka”                        W. Broniewskiego Nauczycielka zakłada na rękę pacynkę przedstawiającą wiewiórkę i deklamuje wiersz, animując tekst za pomocą kukiełki.(„Scenariusze zajęć w przedszkolu” M. Janiak s. 40). Rozmowa na temat innych zwierzą występujących w lesie.

 

- Wysłuchanie wiersz M. Czerkawskiej pt. „Listki” ilustrowanego przygotowanymi ilustracjami lub rekwizytami

 

- Spacer w pobliżu przedszkola i po ogrodzie przedszkolnym. Obserwowanie drzew i liści jesienią.

 

- dziecko słucha utworu, zapoznaje się ze zwyczajami wiewiórki, rozpoznaje i nazywa zwierzęta leśnych

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko uważnie słucha wiersza czytanego przez nauczycielkę

 

 

- obserwuje liście na drzewach i zmianę ich kolorów, zbiera liście leżące pod drzewami, po powrocie do p-la umieszcza w kąciku przyrody

 

 

- Jesienny wazon” –malowanie farbami wazonu, naklejanie na nim wyciętych słoneczników

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- dziecko uczy się prawidłowego posługiwania się pędzlem i farbami, nakleja drobne elementy w wyznaczonym miejscu

 

 

 

 

Edukacja matematyczna

Cele operacyjne

 

Zajęcia indywidualne

 

- „Połącz w pary” - nauczycielka pokazuje, jak połączyć w pary okazy naturalne

 

 

 

 

 

 

- „Listki”- zabawa dydaktyczna

 

- dziecko dokłada do pary każdemu kasztanowi i żołędziowi pasujący do niego liść, ćwiczy spostrzegawczość wzrokową

 

 

 

 

- rozumie pojęcia: dużo, mało, jeden

 

- Ćwiczenia oddechowe, dmuchanie na liście zawieszone na nitkach.

 

- „Poskładaj grzyby” – kilka obrazków grzybów” przedzielonych na dwie części – cięcia pionowe, z góry na – dół. Dziecko odnajduje części które do siebie pasują. Składa w całość. Rozpoznaje muchomora i wie, że jest on grzybem trującym.

 

- Łączenie linią liści i owoców tego samego drzewa, kolorowanie ich.

 

- Jeż - rysowanie krótkich kresek – kolców.  

      

- Zestaw ćw. porannych nr 3 (s. 128 „Wych. fiz. p- lu …)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Termin: 29.09.06 r. – 03.10.08 r.

 

 

Cele ogólne:

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy:   Jesień w lesie i parku

 

 

Literatura:

 

„Rozkład materiału ABC trzylatka”, WSiP, W-wa 2005 r.

„ABC…Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”, A.- Łada- Grodziska, WSiP, W-wa 2000 r.

„Scenariusze zajęć w przedszkolu” M. Janiak, Nasza Księgarnia, W- wa 1996 r.

wiersz „Wiewiórka” W. Broniewskiego (Helena Kruk, Z ludźmi i przyrodą, W-wa 1991)

wiersz „Listki” M. Czerkawskiej

 

 

Wiersz pt. „Listki” M. Czerkawskiej

 

Jeden listek złoty

z lipy spadł,

zląkł się i przy płocie siadł.

 

Drugi liść czerwony

zleciał z buka

i poszedł z wietrzykiem

ścieżki szukać.

 

Trzeci liść różowy

Sfrunął z klonu.

Jaś go dla siostrzyczki

wziął do domu.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin