Instrukcja.pdf

(10701 KB) Pobierz
TG manual PL
423738099.002.png
Spis treÊci Transport Giant
Wst´p . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Nieskoƒczona gra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Kampanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Zak∏ady przemys∏owe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
Miasta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
Menu g∏ówne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
Kontynuacja gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Odczyt stanu gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Kampania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Nieskoƒczona gra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Gracze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
Ustawienia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Najlepsze wyniki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
Twórcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
WyjÊcie z gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
Menu gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
Logo gracza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
Stan konta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
Linia informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Tempo gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Powi´kszenie i pomniejszenie . . . . . . . . . . . . . . .14
Poka˝/ukryj drzewa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Poka˝/ukryj budynki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Poka˝/ukryj znaki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
Poka˝/ukryj symbole ∏adunku . . . . . . . . . . . . . . .15
Poka˝/ukryj symbole graczy . . . . . . . . . . . . . . . .15
Poka˝/ukryj kolory graczy . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
Poka˝/ukryj map´ poglàdowà . . . . . . . . . . . . . . .15
Zajezdnia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Rozk∏ad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Budowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Rozbudowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Lista rozk∏adów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Lista budynków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Statystyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
WiadomoÊci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
Wyburzanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
Inne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
Szlak transportowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
Poruszanie si´ w Êrodowisku gry . . . . . . . . . . . . .17
Znajdowanie budynków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Ârodki transportu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Budowa stacji kolejowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
Prawid∏owe ustawienie stacji kolejowej . . . . . . . .20
Obracanie stacji kolejowej . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
Cofnij . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
K∏adzenie torów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
K∏adzenie zakr´tów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
˚urawie wodne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
Mosty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
Tunele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Koƒczenie odcinka budowy . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Tory muszà byç po∏àczone . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Dodatkowe perony . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Rozbudowa d∏ugoÊci stacji kolejowej . . . . . . . . . .24
Naprawa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
˚urawie wodne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Dêwig za∏adunkowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
Magazyn . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
Ch∏odnia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
Kiosk, restauracja i hotel . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
Modernizacja stacji kolejowej . . . . . . . . . . . . . . .25
Przychody i wydatki stacji kolejowych . . . . . . . . .25
Zajezdnia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26
Zakup Êrodków transportu . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
Pojazdy w zajezdni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
Sprzeda˝ pojazdów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
Rozk∏ad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Tworzenie rozk∏adu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Trakcja ukrotniona . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Stacje docelowe w rozk∏adzie . . . . . . . . . . . . . . .29
Zmiana trasy pociàgu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29
Za∏adunek i roz∏adunek towarów . . . . . . . . . . . . .30
Przewóz pasa˝erów i poczty . . . . . . . . . . . . . . . .31
Obcià˝enie pojazdu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .32
Usuwanie stacji z rozk∏adu . . . . . . . . . . . . . . . . .32
Wstawianie stacji do rozk∏adu . . . . . . . . . . . . . . .32
Oczekiwanie na ca∏kowity za∏adunek . . . . . . . . . .32
Oczekiwanie na ca∏kowity roz∏adunek . . . . . . . . .33
Postój na stacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
Zatwierdzenie rozk∏adu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
Anulowanie zmian w rozk∏adzie . . . . . . . . . . . . . .33
Zmiana rozk∏adu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
Zmiana nazwy rozk∏adu . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
Powielanie rozk∏adu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .34
Czy ja cokolwiek zarabiam? . . . . . . . . . . . . . . .34
Lista rozk∏adów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .34
Lista budynków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .35
Bilans konta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .35
Wykres przychodów i wydatków . . . . . . . . . . . . .36
Informacje o firmie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Przejmowanie konkurentów . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Odczyt starych wiadomoÊci . . . . . . . . . . . . . . . . .37
Informacje o pojazdach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
Informacje o budynkach . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
Informacje o miastach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Przewo˝enie pasa˝erów . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Przewo˝enie poczty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Stawki za przewóz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
Dodatkowe informacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
Dodatek „Na koƒcu Êwiata”
Instalacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41
Uruchamianie gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41
Informacje techniczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41
Wst´p . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Misje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Kampania w Australii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Warunek zwyci´stwa: roczne obroty . . . . . . . . . .43
Warunek zwyci´stwa: ∏àczne obroty . . . . . . . . . .43
Zmiany w stosunku do wersji podstawowej . . .44
Automatyczna wymiana pojazdów . . . . . . . . . . . .44
Wygodny za∏adunek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
Samoloty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
Przychody z danego pojazdu . . . . . . . . . . . . . . .45
Sygnalizacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
Wst´p . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
W∏àczenie korzystania z sygnalizacji w grze . . . .45
Tworzenie sygnalizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
Usuwanie sygnalizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
Sygnalizacja na stacjach . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
Kierunek sygnalizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
Sygnalizatory blokowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
Sygnalizatory g∏ówne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
Odcinek z sygnalizatorami g∏ównymi . . . . . . . . . .47
Po∏àczona trasa z kilkoma stacjami . . . . . . . . . .47
Trasy z mijankami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
Szlak z sygnalizatorami blokowymi . . . . . . . . . . .48
Sygnalizatory i zwrotnice . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
Bezpieczny odst´p . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50
Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51
Tabele stawek przewozowych . . . . . . . . . . . . . . .51
Twórcy gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .56
Pomoc Techniczna CD Projekt . . . . . . . . . . . . .60
Warunki gwarancji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .61
2
423738099.003.png
JoWooD Productions Software AG
Technologiepark 4a,
A-8786 Rottenmann, Austria
www.jowood.com
www.transportgiant.com
© 2005 by JoWooD Productions Software AG,
Technologiepark 4a, A-8786 Rottenmann, Austria.
Opracowane przez JoWooD Ebensee. Wszelkie prawa zastrze˝one.
Ostrze˝enie o atakach padaczkowych
Niektórzy ludzie ulegajà atakom padaczki przy kontakcie z pewnymi
bodêcami wizualnymi, takimi jak migajàce Êwiat∏a lub obrazy, jakie pojawiajà
si´ w grach komputerowych. Nawet ludzie, którzy nie chorowali wczeÊniej
na epilepsj´ ani nie mieli takich ataków, mogà cierpieç na niewykryte
schorzenie wywo∏ujàce takie ataki podczas patrzenia na obrazy z gier
komputerowych.
Ataki majà ró˝norodne objawy, takie jak zawroty g∏owy, problemy
z widzeniem, dr˝enie oczu i twarzy, wstrzàsy ràk i nóg, dezorientacja czy
krótkotrwa∏a utrata ÊwiadomoÊci. Ataki mogà równie˝ spowodowaç utrat´
przytomnoÊci lub konwulsje, co mo˝e byç przyczynà obra˝eƒ po upadku lub
uderzeniu otaczajàcych przedmiotów. Nale˝y natychmiast przerwaç gr´
i skonsultowaç si´ z lekarzem w przypadku zauwa˝enia u siebie takich
objawów. Rodzice powinni pytaç dzieci i obserwowaç, czy nie wyst´pujà u
nich powy˝sze objawy. Na wystàpienie tych ataków bardziej nara˝one sà
dzieci i m∏odzie˝ ni˝ doroÊli. Ryzyko wystàpienia ataków mo˝na
zredukowaç przez siadanie dalej od ekranu, korzystanie z mniejszego
ekranu, granie w jasno oÊwietlonym pomieszczeniu i powstrzymywanie si´
od grania w stanie sennoÊci lub zm´czenia. JeÊli ty lub ktoÊ z twojej rodziny
wykazywa∏ kiedykolwiek objawy epilepsji, przed graniem skonsultuj si´
z lekarzem.
3
423738099.004.png
Instalacja
W∏àcz komputer i uruchom Windows.
Zamknij wszystkie dzia∏ajàce aplikacje.
W∏ó˝ CD1 z grà Transport Giant do nap´du CD-ROM.
JeÊli funkcja autostartu w systemie jest w∏àczona, program instalacyjny uruchomi si´
automatycznie po kilku sekundach.
JeÊli program instalacyjny nie uruchomi si´, oznacza to, ˝e funkcja autostartu jest
wy∏àczona. W takim przypadku kliknij dwukrotnie ikon´ Mój Komputer, po czym kliknij
dwukrotnie ikon´ nap´du, a nast´pnie kliknij dwukrotnie ikon´ programu setup.exe.
Post´puj zgodnie z poleceniami instalacji gry, ukazujàcymi si´ na ekranie.
Uruchamianie gry
Aby uruchomiç gr´, kliknij dwukrotnie ikon´ Transport Giant na pulpicie.
OczywiÊcie, mo˝esz te˝ uruchamiaç gr´ z Menu Start systemu Windows.
Pami´taj, by CD1 z grà Transport Giant znajdowa∏ si´ w nap´dzie CD-ROM podczas
uruchamiania gry.
Informacje techniczne
Przed uruchomieniem gry zalecamy zamkni´cie wszystkich innych aplikacji
i programów dzia∏ajàcych w tle.
Niektóre wygaszacze ekranu mogà wywo∏ywaç problemy z wyÊwietlaniem grafiki
w grze. JeÊli wystàpi taka sytuacja, zalecamy wy∏àczenie wygaszacza ekranu przed
uruchomieniem gry.
Istnieje mo˝liwoÊç przechodzenia do innych aplikacji w czasie gry. Niektóre karty
graficzne nie obs∏ugujà tej funkcji i mogà nieprawid∏owo wyÊwietlaç obraz. Radzimy
wyjÊç z gry przed przejÊciem do innej aplikacji.
W przypadku wystàpienia problemów z wyÊwietlaniem grafiki w grze, upewnij si´,
˝e na twoim komputerze zainstalowane sà aktualne sterowniki karty graficznej. Zwykle
najnowszà wersj´ sterowników karty graficznej mo˝na znaleêç na stronie WWW
producenta karty.
4
423738099.005.png
Wst´p
Transport
Z samego tytu∏u gry mo˝esz si´ domyÊleç, na czym ona polega. OczywiÊcie - chodzi
w niej przede wszystkim o przewo˝enie towarów i pasa˝erów.
Twoim zadaniem b´dzie utworzenie infrastruktury transportu i zarobienie na nim
pieni´dzy. W odró˝nieniu od innych gier, takich jak Industry Giant 2, nie b´dziesz
zajmowa∏ si´ produkcjà ani sprzeda˝à towarów.
W tej grze b´dziesz si´ zajmowa∏ zabieraniem towarów i pasa˝erów z jednego miejsca
i przewo˝eniem ich w inne miejsce. W zale˝noÊci od przebywanych odleg∏oÊci
otrzymasz pewnà op∏at´ przewozowà. WysokoÊç op∏at jest ró˝na, podobnie jak ró˝ne
sà przewo˝one towary.
Wszystko to brzmi prosto i jest proste, jednak utworzenie rozleg∏ego i wydajnego
systemu transportowego mo˝e si´ okazaç zajmujàcà ∏amig∏ówkà.
Nieskoƒczona gra
W Transport Giant dost´pne sà ró˝ne tryby gry. Jednym z nich jest tak zwany tryb
nieskoƒczonej gry. Nazywamy go nieskoƒczonà grà, poniewa˝ w tym trybie mo˝esz
graç a˝ do roku 9000. Jednak˝e innowacje techniczne koƒczà si´ w roku 2050. Od
tego momentu nie b´dà pojawiaç si´ ˝adne nowe rodzaje Êrodków transportu ani
towarów do przewiezienia, jednak koniunktura gospodarcza b´dzie nadal zmieniaç si´
na lepsze lub gorsze.
W trybie nieskoƒczonej gry mo˝esz wybraç rok rozpocz´cia kariery w biznesie
transportowym. Jednak rozpocz´cie jej w póêniejszych latach nie musi wcale wiàzaç
si´ z u∏atwieniem gry.
W tym trybie nie ma ˝adnego konkretnego zadania lub celu do osiàgni´cia. Mo˝esz
wycofaç si´ z dzia∏alnoÊci w ka˝dej chwili, gdy tylko uznasz, ˝e uda∏o ci si´ osiàgnàç
zaplanowany cel. Ocena wyników w formie punktowej umo˝liwia porównanie w∏anych
osiàgni´ç ze wczeÊniejszymi dokonaniami lub osiàgni´ciami innych graczy. Jedno jest
pewne — im wi´cej pieni´dzy uda ci si´ zarobiç i im mniej czasu ci to zajmie, tym
lepszy b´dzie twój wynik.
Kampanie
W trybie kampanii sytuacja wyglàda inaczej. JeÊli zdecydujesz si´ na gr´ w tym trybie,
masz mo˝liwoÊç rozegrania dwóch ró˝nych kampanii, zawierajàcych po siedem misji.
Cele do osiàgni´cia sà okreÊlone w opisie misji. Zawsze rozpoczynasz gr´
w konkretnie ustalonym roku i masz okreÊlonà iloÊç czasu na osiàgni´cie celu.
Cele do osiàgni´cia w misjach nie zawsze sà takie same. Mo˝e chodziç o zarobienie
okreÊlonej kwoty, dostarczenie surowców na plac budowy, by mog∏y rozpoczàç si´
prace, lub jeszcze o coÊ innego.
Mo˝esz zaczàç kolejnà misj´ tylko w przypadku pomyÊlnego zakoƒczenia poprzedniej.
Do misji mo˝esz jednak podchodziç tyle razy, ile tylko chcesz.
5
423738099.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin