PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
MGR imię i nazwisko
NAUCZYCIELA nazwa szkoły
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
CELE
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
SPODZIEWANE EFEKTY
TERMIN REALIZACJI
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły
1. Poznanie procedur awansu zawodowego.
· Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego.
· Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych min. MENiS.
· Analiza dokumentacji szkoły.
Umiejętność planowania własnego rozwoju.
VIII 2005
2. Planowanie rozwoju zawodowego.
· Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
· Udział w warsztatach prowadzonych przez ODN.
· Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
IX 2005
3. Poszerzenie swojej wiedzy pedagogicznej poprzez samokształcenie.
· Studiowanie aktualnej literatury fachowej, czasopism, poradników metodycznych.
· Śledzenie zasobów Internetu.
· Wymiana doświadczeń.
· Wyciąganie wniosków do własnej pracy.
Podnoszenie poziomu nauczania.
Stosowanie nowatorskich metod.
Indywidualizacja pracy.
cały okres stażu
3. Obserwacja i poznanie możliwości rozwojowych uczniów. Diagnoza środowiska.
· Przeprowadzenie wywiadów środowiskowych.
Poznanie środowiska rodzinnego uczniów.
4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez uczestniczenie w kursach zewnętrznego doskonalenia zawodowego
· Ukończenie kursu na temat awansu zawodowego nauczycieli.
· Ukończenie kursu opiekuna centrum multimedialnego i informacyjnego.
· Ukończenie kursów doskonalących dla nauczycieli bibliotekarzy i nauczycieli polonistów.
Wykorzystywanie zdobytych wiadomości we własnej pracy.
Podnoszenie jakości pracy biblioteki szkolnej.
5. Opracowanie i nowelizacja dokumentów szkolnych.
Aktywna praca w zespole zajmującym się mierzeniem jakości pracy szkoły.
· Opracowanie narzędzi badawczych
· Analiza wyników badań.
Podnoszenie jakości pracy szkoły.
6. Pogłębiani wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów.
· Rozmowy indywidualne z rodzicami
· Rozmowy indywidualne z uczniami.
· Aktywna współpraca rodziców, wychowawcy i dyrekcji szkoły.
w każdym roku stażu
7. Praca w komisjach nadzorujących przebieg sprawdzianu kompetencji i egzaminu preorientującego.
· Aktywne uczestnictwo w procesie organizowania i przeprowadzania zgodnie z wytycznymi sprawdzianów kompetencji oraz egzaminów preorientujących zarówno w macierzystej szkole, jak i w innych placówkach.
Zapewnienie prawidłowego przebiegu sprawdzianów/egzaminów.
w każdym roku stażu,
w miarę potrzeb szkoły
8. Pozyskiwanie środków na udział uczniów z rodzin ubogich w wycieczkach oraz na nagrody dla uczniów w organizowanych przez siebie konkursach, a także pozyskiwanie środków na zakup nowych książek do biblioteki.
· Wyszukiwanie i pozyskiwanie sponsorów finansujących przedsięwzięcia szkolne oraz umożliwiających uczestniczenie w różnych formach działalności szkoły dzieciom biednym.
Motywujące nagrody w konkursach.
Możliwość uczestniczenia dzieci z rodzin biednych w rożnych formach życia klasy i szkoły.
9. Promocja szkoły w środowisku lokalnym i świecie.
· Pomoc w przygotowaniach do Wojewódzkiego Święta Jabłkobrania
· Współorganizacja imprez środowiskowych,.
· Stworzenie i opublikowanie strony internetowej Publicznej Szkoły Podstawowej w Obrazowie.
· Prowadzenie stworzonych stron WWW: biblioteki oraz klasy.
Informowanie środowiska lokalnego i użytkowników Internetu o działalności i pracy szkoły, o osiąganych sukcesach.
Wymiana doświadczeń.
w okresie stażu
10. Uczestniczenie w zajęciach dydaktyczno-wychowawczych prowadzonych przez innych nauczycieli.
· Pogłębianie swej wiedzy i umiejętności dzięki twórczemu uczestnictwu w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli.
Wyciąganie wniosków z pracy innych nauczycieli. Twórcze wykorzystywanie doświadczenia innych.
12. Rozbudzanie zainteresowań czyteln...
Alicjom