Laboratorium IO
Wymagania
Warunki zaliczenia zajęć laboratoryjnych z IO i oddania dokumentacji realizowanych w zespołach zadań
1) Obecności i uczestnictwo (aktywne !) w zajęciach
2) Terminowe wykonywanie zadań cząstkowych, wg ustalonego harmonogramu
3) Uzyskanie pozytywnej oceny opracowanych wyników analizy i projektowania, ew. implementacji częściowej lub całościowej ustalonego zadania:
Ø Realizacja zadania we wskazanym zakresie
Ø Sporządzenie wymaganej dokumentacji końcowej
Ø Przygotowanie prezentacji n. t. zakresu i wyników prac
Ø Sporządzenie końcowego raportu z prac (podział czynności w zespole)
Ø Przygotowanie recenzji wskazanego zadania (innego zespołu)
1. Kompletnej dokumentacji stanowiącej wyniki: przeprowadzonego procesu analizy i projektowania, oraz implementacji (opis realizacji, instr. instalowania i użytkowania, opis testów) – sporządzonej wg zaleceń (w wersji papierowej i na CD – opisana !)
2. Raportu końcowego o: przebiegu prac i jego zgodności z ustalonym na początku harmonogramem i podziału czynności w zespole (w wersji papierowej i na CD)
3. Krótkiej prezentacji: wykonanych prac (jako .ppt i dostarczenie na CD),
4. Recenzji zadania: wykonanego przez inny zespół projektowy
- Obejmuje króki opis zadań wykonywanych przez członków zespołu, (wraz z opisem zgodności/rozbieżności z harmonogramem); przygotowany w postaci pliku Word oraz PDF
1. Sformułowanie zadania projektowego (obszar i przedmiot)
1.1. Dziedzina problemu (Firma, cel, dziedzina, schemat struktury organizacyjnej, słownik pojęć biznesowych lub odsyłacz do załącznika)
1.2. Obszar modelowania
1.3. Zakres odpowiedzialności systemu (Opis obszarów aktywności i procedur biznesowych)
1.4. Zwięzła nazwa problemu (w tym nazwa kodowa projektu)
1.5. Cele do osiągnięcia
1.6. Harmonogram prac
2. Opis wymagań
2.1. Funkcje systemu z punktu widzenia użytkownika 2.2. Dane przechowywane w systemie 2.3. Dokumenty wprowadzane i wyprowadzane z systemu 2.4. Wymagania specjalne i ograniczenia (Wymagania niefunkcjonalne; grupy wymagań)2.5. Analiza wymagań funkcjonalnych (Scenariusze i diagramy Use Cases)
3. Analiza funkcjonalna systemu – diagramy DFD (oraz zwięzły opis procesó, w szczególności - najgłębszego poziomu)
4. Roboczy słownik danych (Nazwy strumieni i magazynów danych, dokumentów przepływających w tych strumieniach, nazwy najważniejszych danych w dokumentach,referencje do dołączonych dokumentów źródłowych)
5. Analiza struktur danych przechowywanych w magazynach danych – Data Stores (diagramy ERD z krótkim opisem - uzasadnieniem)
6. Obraz zachowania systemu w czasie – (najważniejsze- wybrane diagramy STD oraz krótki ich opis)
8. Równoważenie modeli – sprawdzanie spójności i niesprzeczności modeli (i specyfikacji). Należy tu porównać DFD (punkt 3.), ERD (punkt 5.), STD (punkt 6.) i opisy z roboczego słownika danych (punkt 4.), w celu sprawdzenia ich wzajemnej zgodności . Stwierdzić, ze istnieje taka zgodnośność lub - istnienie rozbieżności i podać propozycję niezbędnej korekty.
9. Architektura systemu (podać swoją propozycję i przedstawić ją na rysunku)
10. Projekt interfejsu użytkownika (wizja struktury interfejsu, bazująca na modelu dynamiki)
11. Opis implementacji:
· Założenia odnośnie implementacji (np. zakres systemu, harmonogram prac, podział czynności)
· Dobór narzędzi – dyskusja (sprzętu i oprogramowania)
· Opis realizacji
· Instrukcje: instalowania, konfigurowania, użytkowania systemu
· Opis testowania (metody, narzędzia, przypadki testowe, wyniki)
12. Podsumowanie (wnioski i uwagi końcowe, kierunki dalszych prac nad systemem)
Źródła (podać wszystkie źródła, włącznie z linkami do narzędzi)
v zaprojektowanie strony tytułowej dokumentu (własny standard Zespołu projektowego):
o Nazwa dokumentu: Dokumentacja projektowa: „Temat…..”
o Wykonano w ramach laboratorium z IO, Uczelnia, specjalność, rok studiów, semestr, rok ak., itd.
o Nazwa kodowa systemu
o Wykonawca raportu: skład zespołu projektowego (z adresami mailowymi, numerami kontaktowymi tel. kom.), id, logo, itp;
v wprowadzenia numeracji stron (bez strony tytułowej);
v napisanie projektu czcionką Times New Roman 12, z odstępem 1,5;
v umieszczenie na stronie drugiej raportu spisu treści z numerami stron;
v należy stosować referencje do źródeł (literatury, linków, norm, danych katalogowych, standardów,itp.);
v w uzasadnionych przypadkach należy stosować także przypisy umieszczane na dole danej strony (przypis powinien być pełny, tzn. zawierać szczegóły, również numer strony cytowanej publikacji);
v umieszczenie - na końcu projektu - listy źródeł (autor, tytuł, wydawnictwo, rok wydania, ISBN, ISSN);
v uzupełnienie wszystkich stron, (z wyjątkiem tytułowej), stopką i nagłówkiem oddzielonymi poziomymi liniami od treści strony;
v w nagłówku strony umieszczenie imion, nazwisk, nr indeksów lub id Zespołu
v w stopce napisu: IO, 2011;
v w prawym rogu kartki – numeru strony;
v zaproponowanie własnych standardów w innych przypadkach.
M. Żabińska 10.2011
pachulskim