Liczba ćwiczących: 10
Temat: Nauka przerzutu bokiem.
Klasa: V
Płeć ćwiczących : dziewczynki
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Kształtowanie:
Umiejętności: uczeń próbuje przyjąć pozycję do wykonania przerzutu bokiem, próbuje wykonać przerzut bokiem, potrafi dokonać samokontroli i samooceny.
Motoryczność: rozwijanie koordynacji ruchowej oraz wzmocnienie siły mięśni obręczy barkowej poprzez naukę przerzutu bokiem i ćwiczenia w podporach.
Wiadomości: uczeń zna zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń gimnastycznych, zasady asekuracji (uczy się jak wykonać prawidłową asekurację).
Akcenty wychowawcze: współpraca z nauczycielem, dyscyplina.
Przybory i przyrządy: materace, pachołki, zeszyt, obręcze gimnastyczne, szarfy, piłki lekarskie, ławeczka gimnastycza
Część toku lekcji
Nazwa i opis gry
Czas
Uwagi organizacyjne
Część wstępna
1.ćwiczenia
porządkowo – wychowawcze
zabawa ożywiająca
II Część główna
Ćw. RR
Ćw. NN
Ćw. T w płaszczyźnie czołowej
Ćw. RR i NN
Ćw. T w płaszczyźnie strzałkowej w tył
Ćw. T w płaszczyźnie poprzecznej
Ćw. T w płaszczyźnie złożonej
Ćw. równoważne
Ćw. NN podskoki
Ćw. stosowane
Ćw. zwinnościowe
Zwisy i podpory
Biegi i skoki
Mocowania i rzuty
III Część końcowa
Ćw. uspokajające
Ćw. porządkowo - wychowawcze
Powitanie, zbiórka, podanie toku lekcji, sprawdzenie obecności, kontrola strojów.
„ Berek ratuj” – berek goni pozostałych uczestników zabawy. Złapany staje w rozkroku z RR w bok, może on zostać uwolniony przez swoich kolegów poprzez przejście pod nogami.
Rozgrzewka
Pw- postawa stojąc zwarta, RR wzdłuż T
1-wznos ramion w bok,
2 - powrót do pozycji wyjściowej
3-wznos ramion w górę
4-powrót do pozycji wyjściowej,
Pw – rozkrok, skurcz poziomy RR
1-wyprost PR w bok
2-skurcz poziomy PR
3-wyprost LR
4-skurcz poziomy LR
Pw – postawa zasadnicza, RR wzdłuż T
1-wznos RR w przód
2-wymach NP. do RL
3-4- j.w.NL i RP
Pw – postawa zasadnicza
1 – skłon T w lewo z jednoczesnym wznosem PR nad głowę
2 – wyprost T, opust PR
3-4 – j.w. LR
Pw – postawa zasadnicza RR wzdłuż T
1- wypad PN i PR w przód,
2- powrót do pozycji wyjściowej,
3- wypad LN i LR w przód,
4- powrót do pozycji wyjściowej.
Pw – klęk prosty, RR w górze.
1-skłon T w tył,
2-3 pogłębienie skłonu T w tył,
4-wyprost do pozycji wyjściowej
Pw- przysiad podparty
1-wyżucenie LN w tył
2-powrót nogi do pozycji wyjściowej
3-wyżucenie PN w tył
4-powrót nogi do pozycji wyjściowej
Pw- leżenie na plecach
1-skręt T w prawą stronę z jednoczesnym dotknięciem dłońmi podłogi
2-pogłępienie
3- skręt T w lewą stronę z jednoczesnym dotknięciem dłońmi podłogi
4-pogłębienie oraz powrót do pozycji wyjściowej
Pw – podpór leżąc przodem
1-skurcz pionowy RR
2-wyprost RR
3-3 jak 1i2
Pw – postawa stojąca, dłonie na biodrach
1-skłon T w tył
2-skłon T w lewo
3-skłon T w przód
4-skłon T w prawo oraz powrót do pozycji wyjściowe
Pw – leżenie tyłem
1-wznos NN w przód,
2-siad równoważny z RR w bok,
3-opust NN,
Pw– postawa zasadnicza NN złączone
1-niski podskok nad ziemią
2-wysoki podskok z przyciągnięciem kolan do klatki
3-niski podskok nad ziemią
4-powrót do pozycji wyjściowej
Nauczanie przerzutu bokiem
Ćwiczenia dodatkowe
1.W skłonie podpartym wysokie podskoki z nogi na nogę.
2. W uniku przodem, ćwiczący wykonuje przeskoki zawrotne w bok z wymachem w górę nogi zakrocznej, głowa uniesiona.
Przejście od 1 pachołka zatrzymanie na środku wykonanie wagi przodem(wytrzymać 3”)do 2 pachołka
Wziąć zeszyt położyć na głowie i powrót (próbować wykonać wagę z zeszytem na głowie)
Nauka przerzutu bokiem
1. Przeskoki zawrotne nad ławeczka gimnastyczna z oparciem wyprostowanych rąk o przyrząd. U odbiciem jednej nogi i zamachem drugiej wykonuje przeskok nad ławeczką, przy czym nogi są w szerokim rozkroku.
2. Przerzut bokiem z pochylni, ułożonej z materacy.
1z zespołu wykonuje podpór przodem tzw. „taczkę” drugi go prowadzi, do drabinek, wchodzą na drabinki 2 szczebelek od góry i wykonują 3 poziomki, zejście i powrót w podporze do startu. Następuje zmiana wykonujących taczkę.
Uczniowie pokonują slalom miedzy pachołkami, dalej ustawione są obręcze w które wskakują wykonują wyskok w górę z przysiadu podpartego z klaśnięciem nad głową i przeskakują w następną obręcz, w której umieszczona jest szarfa i przekładają ją dowolnie przez siebie zostawiają i przeskakują dalej.
Rzuty piłką lekarską.
Uczniowie wykonują rzuty z za linii wyznaczonej przez n-la, próbują różnie rzucać piłkę z ustawienia tyłem do linii w rozkroku, wyrzut piłki ze skłonu z RR prostymi, następnie prawą i lewa ręką.
ZEBRANIE SPRZĘTU
Spokojny marsz dookoła Sali, wznos RR w górę i wyciagnięcie jak najwyżej. Marsz na piętach i na palcach.
Zbiórka, podsumowanie lekcji pochwała dla uczniów(jeżeli się należy), pożegnanie.
2 min
3min
Powt. 4x
...
madzianga85