TEMATY KOMPLEKSOWE - ROK SZKOLNY 2008/2009
WRZESIEŃ
1. Uczymy się bawić i pracować w grupie
2. Chcemy lepiej niż rodzice chodzić pieszo przez ulice
3. Wspominamy wakacje
4. Poznajemy pracę kolejarza
PAŹDZIERNIK
5. Poznajemy swój kraj – poznaj stolicę Warszawę
6. Lubimy owoce , witaminy
7. Gromadzimy jesienne zapasy
8. Szukamy kolorów jesieni
LISTOPAD
9. Podziwiamy piękno jesiennego krajobrazu
10. Jak ludzie i zwierzęta przygotowują się do zimy
11. Poznajemy pracę krawcowej
12. Bawimy się w listonoszy
GRUDZIEŃ
13. Oczekujemy na przyjście Mikołaja
14. Co robimy w jesienną szarugę
15. Uczestniczymy w świątecznych tradycjach
STYCZEŃ
16. Cieszymy się ze śniegu
17. Organizujemy karnawałowy bal
18. Robimy niespodzianki dla babci i dziadka
19. Witamy Nowy Rok
LUTY
20. Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę
21. Bezpiecznie bawimy się na śniegu
MARZEC
22. Jak wygląda lodowa kraina
23. Korzystamy z uroków zimy
24. Zakładamy zielone hodowle w kąciku przyrody
25. Co robić w kapryśna pogodę
26. Bawimy się w sklep
KWIECIEŃ
27. Przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych
28. Poznajemy najwyższe góry w Polsce
29. Szukamy wiosny
MAJ
30. Dbamy o nasz ogródek
31. Dbamy o swoje zdrowie
32. Przygotowujemy niespodzianki dla mamy
33. Wesoło bawimy się w Dniu Dziecka
CZERWIEC
34. Lubimy czytać książki
35. Czy znamy naszą Ojczyznę
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. 01 - 09 IX 2008r. „Uczymy się bawić i pracować w grupie”
2. 12 - 16 IX 2008r. „Chcemy lepiej niż rodzice chodzić pieszo przez ulice”
3. 19 - 23 IX 2008r. „Wspominamy wakacje”
4. 26 - 30 IX 2008r. „Poznajemy prace kolejarza”
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Uczymy się bawić i pracować w grupie”
CELE SZCZEGÓŁOWE :
- przyzwyczajenie dzieci do kulturalnego zwracania się do siebie;
- wspólne porozumienie się w celu ustalenia zasad korzystania z kącików i urządzeń przeznaczonych do wspólnej zabawy lub pracy;
- poszanowanie zabawek i sprzętów jako wspólnej własności, omówienie z dziećmi efektów nieprzestrzegania tej zasady;
- zaznajomienie dzieci za zasadami bezpiecznego poruszania się po ulicach i drogach;
- dbanie o schludny wygląd ubrania - dokładne wieszanie , układanie własnej garderoby w szatni;
- przestrzeganie systematycznego wietrzenia sali przedszkolnej;
- organizowanie zestawów gimnastycznych z prowadzeniem ćwiczeń;
- rysowanie kredkami świecowymi;
- malowanie farbami plakatowymi;
- kształtowanie inwencji muzycznej dzieci poprzez śpiewanie krótkich zwrotów słownych na powitanie i pożegnanie, wzajemne przedstawienie się;
- nauka piosenki;
- organizowanie spaceru w celu zaznajomienia dzieci z najbliższym otoczeniem przedszkola;
- zaznajomienie z miejscem pracy wszystkich pracowników przedszkola;
- stwarzanie sytuacji zachęcających do swobodnego wypowiadania się ;
- wzbogacanie słownika dzieci w miarę poznawania środowiska społecznego;
- rozwijanie ogólnej spostrzegawczości poprzez dostrzeganie drobnych elementów w ilustracjach tematycznych;
- kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotu oraz określanie kierunku w przestrzeni
L.p
Forma i metoda
Cel nauczyciela
Cel operacyjny dziecka
1.
„Poznajemy przedszkole i jego otoczenie” - swobodne wypowiedzi dzieci na temat zwiedzanych pomieszczeń.
Rozwijanie mowy komunikatywnej.
Dziecko:
- potrafi wypowiadać się na dany temat;
- zna układ i przeznaczenie pomieszczeń w przedszkolu;
- wie, jak należy się bawić w przedszkolu;
- zna formy grzecznościowe i umie się nimi posługiwać;
- potrafi podać imiona kolegów i koleżanek w grupie;
- nauczy się na pamięć wiersza I.Salach. „W przedszkolu”.
2.
„Wizytówka” - przedstawienie za pomocą artystycznych środków wyrazu swoich zainteresowań i upodobań.
Rozbudzanie ekspresji twórczej dzieci.
- umie narysować na podany temat;
- potrafi zaplanować rysunek na całej kartce;
- potrafi wyrazić własne przeżycia.
3.
„Co wiemy o sobie” - zabawa matematyczna.
Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.
- pozna zabawę „Jesteśmy w przedszkolu”;
- odróżnia stronę lewą i prawą;
- potrafi podać imię swoich kolegów i koleżanek z grupy;
- umie wybrzmiewać imiona sylabami;
- narysuje drogę w labiryncie ;
- prawidłowo reaguje na sygnały wzrokowe;
- potrafi odróżniać głosy różnych pojazdów.
...
dorotka880