Świadectwo3.doc

(33 KB) Pobierz

str.1

 

.......................................................................

                       (pieczęć przedszkola / szkoły)

 

 

INFORMACJA O GOTOWOOECI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

Imię i nazwisko dziecka 

Rok szkolny: 2009/2010

Forma wychowania przedszkolnego* : przedszkole

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego

w obszarze:

 

1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej:

 

1) mocne strony dziecka : zwykle stosuje się do poleceń, daje sobą kierować, rzadko obraża się, złości i płacze, próbuje pokonywać trudności, łatwo nie rezygnuje, zależy jej na dobrej ocenie pracy.

2) zauważone trudności : nie zawsze przestrzega norm obowiązujących w grupie, oraz zasad bezpieczeństwa.

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : prowadzone były gry i zabawy kształtujące charakter, wrażliwość i inteligencje emocjonalną dziecka.

4) wskazówki dla rodziców : -

 

2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania:

 

1) mocne strony dziecka : biegle przelicza, dodaje i odejmuje w pamięci, odpowiada na pytania zdaniami, używa wielu określeń, używa prawidłowo czasu teraźniejszego, przeszłego.

2) zauważone trudności : -

 

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : zabawy i zajęcia wymagające cierpliwości i dokładności.

4) wskazówki dla rodziców : -

 

3. Sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej:

 

1) mocne strony dziecka : wykazuje się dobrą sprawnością fizyczną, bardzo zaangażowana w zajęcia ruchowe, dobrze wycina po liniach prostych i falistych, chętnie i starannie koloruje.

2) zauważone trudności : nie zawsze starannie rysuje znaki grafomotoryczne.

 

 

str. 2

 

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : ćwiczenia grafomotoryczne.

 

4) wskazówki dla rodziców : -

 

4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

1) mocne strony dziecka : chętnie uczestniczy we wszystkich działaniach grupy, współpracuje z innymi, pełni role w grupie, jest samodzielna, jest koleżeńska i uczynna.

2) zauważone trudności : -

 

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : stosowany w przedszkolu system nagród i kar, który motywuje dzieci do podporządkowania się obowiązującym normom i zasadom.

4) wskazówki dla rodziców : -

 

II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia

i zainteresowania:

 

1) opis : Iga jest dzieckiem pogodnym, pracowitym, uczynnym. Pracuje samodzielnie w dobrym tempie. Dba o porządek w swoim otoczeniu. Często aktywnie uczestniczy w zajęciach. Jest lubiana wśród rówieśników.

2) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu : angażowanie do udziału we wszystkich uroczystościach i zajęciach.

 

3) wskazówki dla rodziców : -

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

              Iga wzięła udział w między przedszkolnym Konkursie Piosenki Przedszkolnej oraz w Festiwalu Twórczości Dziecięcej – tańcząc.

 

 

 

                  2010.06.15

 

 

..........................................................................                              ..........................................................................

          (data i podpis nauczyciela)                                                                     (pieczęć i podpis dyrektora)

 

 

* Wpisać odpowiednio: przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej, punkt przedszkolny, zespół wychowania przedszkolnego.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin