Kiedy żabki tańczą.doc

(144 KB) Pobierz
Kiedy żabki tańczą

Kiedy żabki tańczą...

 

Kum, kum powiedziała zielona żabka

Kum, kum powiedziała żabka

Kum, kum powiedziała zielona żabka

Żabka powiedziała kum, kum, kum.

ref.: 2A my wszyscy wiemy, że

Kiedy żabki tańczą

Sialalalala

Plum, plum powiedziała czerwona rybka...

Muu, muu. Powiedziała łaciata krówka

Yyy, Yyy powiedziała polarna foczka

Chrum, chrum powiedziała różowa świnka

Sss, Sss powiedziała pstrokata żmija, itd.

Opis:

1.    Podczas słów kum, kum, za pomocą dłoni pokazujemy kumkanie

2.    Stoimy w sumie nic nie robiąc

3.    Skaczemy w bok machając dłońmi i pokazujemy jak to tańczą żabki

4.    Podczas słów plum, plum pokazujemy fale po których pływała czerwona rybka

5.    Imitujemy dojenie krowy

6.    Pokazujemy foczkę, wyciągając ręce do przodu i stykając je nadgarstkami

7.    Tu liczy się przede wszystkim mimika twarzy świnki, która chrumka

8.    Imitujemy dłońmi ruch węża po ziemi

W tym pląsie, jak i w większości, liczba zwierząt do wykorzystania jest co najmniej nieograniczona – więc w zależności od sprawności zdobywanej można tu dopasować zwierzęta wiejskie, leśne, afrykańskie itp.

Mój hełm

 

Mój hełm, on ma trzy rogi

Trzy rogi ma mój hełm

Bo gdyby nie trzy rogi

To nie byłby mój hełm

Opis:

Sposób pokazywania słów:

Mój – wskazujemy na siebie

Hełm – dotykamy dłońmi głowy

Trzy – wyciągamy do przodu odpowiednią liczbę palców

Rogi – przykładamy palce do głowy, imitując rogi

Bo gdyby nie – kiwamy głową lub ręką

Za każdym razem, kiedy powtarzamy pląs przestajemy wymawiać jedno słowo, pokazując tylko jego znaczenie.

Let’s me see you...

 

Let’s me see you funky chicken What did you sey?

I sad: Let’s me see you funky chicken What did you sey?

I sad...

U aaa, u aaa, u aaa, u  3One more time

U aaa, u aaa, u aaa, u 3O, yes

 

Let’s me see you Frankenstein  What did you say? ... itd.

Michael Jeckson

Balerina

Adam Małysz

Michael Jordan

Supermen.

 

Opis:

1.    Prowadzący krzyczy, reszta odpowiada

2.    Krzycząc u, aaa, udajemy funky chicken, imitując skrzydła za pomocą ramion i kręcąc się, skacząc itd.

3.    Krzyczymy wszyscy

4.    Tańczymy stylem Jacksona

5.    Rączki do góry i na palcach kręcimy się w kółko

6.    Postawa narciarza gotowego do skoku i lecimy

7.    Podobnie jak wyżej, tylko lot jest koślawy, chwiejny, nieco beznadziejny

8.    Odbijamy piłkę rzucając ją od czasu do czasu do kosza

9.    Lecimy niczym superman

10.           Ciało odchylamy do tyłu próbując uniknąć lecących kul niczym Neo w Matrix.

11.           Imitujecie to, co tylko przyjdzie Wam do głowy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muzykant

 

  I. Jestem muzykantem konszabelantem

Myśmy muzykanci konszabelanci

Ja umiem grać 2I my umiemy grać

A na czym? 2Na pianinie!

A pianino ino, ino, a pianino ino, ino

A pianino ino, ino, a pianino gra!

 

  II. …na skrzypcach

Cimci rymci, cimci rymci / 3

Cimci rymci bęc

 

  III. …na gitarze

Pękła struna, pękła struna / 3

Pękła struna, bęc

 

  IV. …na grzebieniu

Wesz tarara, wesz tarara / 3

Wesz tarara, bęc

 

  V. …na dezodorancie

Psik tarara, psik tarara /3

Psik tarara, bęc!

 

  VI. ...na nerwach

Weź te łokcie, weź te łokcie / 3

Weź te łokcie, bęc! Itd.

 

Opis:

1.    Śpiewa prowadzący

2.    Wszyscy odpowiadają

–10. Za pomocą odpowiednich ruchów imitujemy granie na danych instrumentach. Oczywiście ich ilość jest nieograniczona i w powyższym opisie podano jedynie kilka przykładów, które z powodzeniem można uzupełniać własnymi pomysłami.

 

 

 

My idziemy na lwy

 

I.                   My idziemy na lwy

My się lwów nie boimy

Bo my mamy szable

O!!!

A co to?! 

To taki wielki, wielki las

My nie możemy przejść nad

My nie możemy przejść pod

My nie możemy go ominąć

Wiec my go sobie wyrąbiemy

Rąbu, rąbu, rąbu, rąbu

II.                 My idziemy na lwy (...)

To taka wielka ogromna łąka

(…) Więc my ją sobie wytniemy 

Ciachu, ciachu, ciachu, ciachu

III. (…) To taka wielka, straszna woda

(…) więc my ją sobie przepłyniemy 

Swimu, swimu, swimu, swimu

IV.(…) To taki wielki, ciemny tunel

(…) Więc my go sobie przepełźniemy

Pełzu, pełzu, pełzu, pełzu

V. (…) To taki wielki, gigantyczny, okropny lew

A my się lwa boimy, więc uciekamy!!!

Pełzu, pełzu, pełzu, pełzu

Swimu, swimu, swimu, swimu

Ciachu, ciachu, ciachu, ciachu

Rąbu, rąbu, rąbu, rąbu Uciekliśmy...

 

Opis:

Każdy wers, prócz dwóch ostatnich, najpierw wypowiada prowadzący, następnie uczestnicy powtarzają.

1.    Maszerujemy

2.    Zaprzeczamy ruchem głowy lub ręki, bo to przecież nie prawda, że się czegokolwiek boimy

3.    Wyciągamy szable

4.    Wskazujemy ręką coś w oddali

5.    Pytamy lekko przerażonym głosem

6.    Pokazujemy wielkość tego co jest przed nami

7.    Kierujemy dłonie ku górze, jakbyśmy przez coś przeskakiwali

8.    Kierujemy dłonie do dołu, jakbyśmy pod czymś przechodzili

9.    Za pomocą dłoni przedstawiamy omijanie czegoś

10.           Prowadzący postanawia co robimy, reszta się dostosowuje

11.           Za pomocą wyimaginowanej siekiery wyrąbujemy wielki las

12.           Za pomocą nożyczek wycinamy lakę

13.           Udajemy, że przepływamy rzekę

14.           Pełźniemy

 

1Epoe tata jeee

1Epoe tata jeee

2Epoe tata

3Epoe tuki, tuki

4Epoe tuki, tuki, jeee

 

Opis:

1.    Uderzamy dłońmi dwa razy o uda; dwa razy skrzyżowanymi rękoma o ramiona; przystawiamy dłonie do ust mówiąc „jeee”

2.    Uderzamy dwa razy o uda, dwa o ramiona

3.    Uderzamy dwa razy o uda, dwa razy palcami w okolice skroni

4.    To samo co w punkcie trzecim, tylko dodajemy element dłoni przy ustach i okrzyku „jeee”

 

Pląs można śpiewać wolniej, szybciej, głośniej, ciszej, grubym głosem, cienkim, jak myszka, słoń itd. Świetnie nadaje się jako hymn Szkoły Czarodziei, tajemnicze zawołanie czy magiczny język ufoludków

 

 

 

Shark

 

Baby shark didi, didididi  / 2

Sister shark didi, didididi  / 2

Mather shark didi, didididi  / 2

Father shark didi, didididi  / 2

Grandpa shark didi, didididi  / 2

Sharks swim didi, didididi  / 2

Sharks atak!!!  

 

Opis:

1. Za pomocą jednej dłoni pokazujemy paszcze małego rekinka

2. Za pomocą dwóch dłoni pokazujemy paszcze nieco większego rekinka

3. Za pomocą rąk zgiętych w łokciach pokazujemy mamę rekinową

3.    Za pomocą całych rąk pokazujemy paszczę potężnego ojca rekina

4.    Lewą dłoń kładziemy na prawym boku, prawą dłoń na lewym ramieniu i dotykając łokieć do łokcia pokazujemy paszczę dziadka rekina

5.    Płyniemy

Próbujemy przestraszyć straszliwym atakiem osoby stojące obok

 

Słoń z malinowym noskiem

 

I. Płynęła szalupa po morzu z bąbelkami

I słoń z malinowym noskiem Hali i z kłapciastymi uszami  / 2

II. Tam sójka za morze, tam statek z piratami

I słoń z malinowym noskiem Hali i z kłapciastymi uszami  / 2

III. Zaczęła się bitwa, na morzu z bąbelkami

I słoń z malinowym noskiem Hali i z kłapciastymi uszami  / 2

IV. Bo bitwie zostało, to morze z bąbelkami

I słoń z malinowym noskiem Hali i z kłapciastymi uszami  / 2

 

Opis:

1.    Pokazujemy fale, po których płynęła szalupa oraz bąbelki, przenosząc dłonie z gry na dół i ruszając nimi w charakterystyczny sposób często imitujący np. opady deszczu.

2.    Pokazujemy nos słonia oraz jego kłapciaste uszy

3.    Machamy ręką do przodu, śpiewając o sójce i ręką do tyłu, śpiewając o piratach

4. Uderzamy pięścią w otwartą dłoń, pokazujemy fale, a następnie bąbelki opisane w punkcie pierwszym

 

Ufoludek

 

Ja jestem ufoludek, ufoludek

Na Marsie mam ogródek, mam ogródek

Gdy chodzę na spacery, na spacery

To przedziwne mam maniery

 

Ref: Titi ta, titi ta

Tańczę sobie na dwa pa

Titi ta, titi ta

Tańczę na dwa pa

 

Opis:

1.    Wskazujemy na siebie

2.    Zataczamy ręką koło, pokazując wyimaginowany ogródek wokół nas

3.    Wędrujemy w miejscu

4.    Robimy bezradną minę, wykonując odpowiedni ruch rękoma

5.    Wyciągamy dłonie przed siebie, przesuwamy je raz w lewo, raz w prawo

6.    Okręcamy się wokół siebie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Żabki

 

My są żabki, wy są żabki

My nie mamy nic takiego

Jedna łapka, druga łapka

4Skrzydełka żadnego

 

Ułakłakła, Ułakłakła

My nie mamy nic takiego

Jedna łapka, druga łapka,

Skrzydełka żadnego

 

Opis:

1.    Pokazujemy na siebie, następnie na kogoś stojącego z przodu

2.    Zaprzeczamy ruchem ręki jakoby mielibyśmy coś takiego

3.    Pokazujemy najpierw jedną, potem drugą łapkę

4.    Kręcimy się wokół własnej osi, pokazując skrzydełka

5.    Uginamy lekko kolan, kręcąc dłońmi wokół siebie

 

Pląs ten świetnie nadaje się do wszelkiego rodzaju przerabiania.

 

Np. podczas sprawności czarodzieja, możemy śpiewać:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin