Kum, kum powiedziała zielona żabka
Kum, kum powiedziała żabka
Żabka powiedziała kum, kum, kum.
ref.: 2A my wszyscy wiemy, że
Kiedy żabki tańczą
Sialalalala
Plum, plum powiedziała czerwona rybka...
Muu, muu. Powiedziała łaciata krówka
Yyy, Yyy powiedziała polarna foczka
Chrum, chrum powiedziała różowa świnka
Sss, Sss powiedziała pstrokata żmija, itd.
Opis:
1. Podczas słów kum, kum, za pomocą dłoni pokazujemy kumkanie
2. Stoimy w sumie nic nie robiąc
3. Skaczemy w bok machając dłońmi i pokazujemy jak to tańczą żabki
4. Podczas słów plum, plum pokazujemy fale po których pływała czerwona rybka
5. Imitujemy dojenie krowy
6. Pokazujemy foczkę, wyciągając ręce do przodu i stykając je nadgarstkami
7. Tu liczy się przede wszystkim mimika twarzy świnki, która chrumka
8. Imitujemy dłońmi ruch węża po ziemi
W tym pląsie, jak i w większości, liczba zwierząt do wykorzystania jest co najmniej nieograniczona – więc w zależności od sprawności zdobywanej można tu dopasować zwierzęta wiejskie, leśne, afrykańskie itp.
Mój hełm, on ma trzy rogi
Bo gdyby nie trzy rogi
To nie byłby mój hełm
Sposób pokazywania słów:
Mój – wskazujemy na siebie
Hełm – dotykamy dłońmi głowy
Trzy – wyciągamy do przodu odpowiednią liczbę palców
Rogi – przykładamy palce do głowy, imitując rogi
Bo gdyby nie – kiwamy głową lub ręką
Za każdym razem, kiedy powtarzamy pląs przestajemy wymawiać jedno słowo, pokazując tylko jego znaczenie.
Let’s me see you...
Let’s me see you funky chicken What did you sey?
I sad: Let’s me see you funky chicken What did you sey?
I sad...
U aaa, u aaa, u aaa, u 3One more time
U aaa, u aaa, u aaa, u 3O, yes
Let’s me see you Frankenstein What did you say? ... itd.
Michael Jeckson
Balerina
Adam Małysz
Michael Jordan
Supermen.
1. Prowadzący krzyczy, reszta odpowiada
2. Krzycząc u, aaa, udajemy funky chicken, imitując skrzydła za pomocą ramion i kręcąc się, skacząc itd.
3. Krzyczymy wszyscy
4. Tańczymy stylem Jacksona
5. Rączki do góry i na palcach kręcimy się w kółko
6. Postawa narciarza gotowego do skoku i lecimy
7. Podobnie jak wyżej, tylko lot jest koślawy, chwiejny, nieco beznadziejny
8. Odbijamy piłkę rzucając ją od czasu do czasu do kosza
9. Lecimy niczym superman
10. Ciało odchylamy do tyłu próbując uniknąć lecących kul niczym Neo w Matrix.
11. Imitujecie to, co tylko przyjdzie Wam do głowy.
I. Jestem muzykantem konszabelantem
Myśmy muzykanci konszabelanci
Ja umiem grać 2I my umiemy grać
A na czym? 2Na pianinie!
A pianino ino, ino, a pianino ino, ino
A pianino ino, ino, a pianino gra!
II. …na skrzypcach
Cimci rymci, cimci rymci / 3
Cimci rymci bęc
III. …na gitarze
Pękła struna, pękła struna / 3
Pękła struna, bęc
IV. …na grzebieniu
Wesz tarara, wesz tarara / 3
Wesz tarara, bęc
V. …na dezodorancie
Psik tarara, psik tarara /3
Psik tarara, bęc!
VI. ...na nerwach
Weź te łokcie, weź te łokcie / 3
Weź te łokcie, bęc! Itd.
1. Śpiewa prowadzący
2. Wszyscy odpowiadają
–10. Za pomocą odpowiednich ruchów imitujemy granie na danych instrumentach. Oczywiście ich ilość jest nieograniczona i w powyższym opisie podano jedynie kilka przykładów, które z powodzeniem można uzupełniać własnymi pomysłami.
I. My idziemy na lwy
My się lwów nie boimy
Bo my mamy szable
O!!!
A co to?!
To taki wielki, wielki las
My nie możemy przejść nad
My nie możemy przejść pod
My nie możemy go ominąć
Wiec my go sobie wyrąbiemy
Rąbu, rąbu, rąbu, rąbu
II. My idziemy na lwy (...)
To taka wielka ogromna łąka
(…) Więc my ją sobie wytniemy
Ciachu, ciachu, ciachu, ciachu
III. (…) To taka wielka, straszna woda
(…) więc my ją sobie przepłyniemy
Swimu, swimu, swimu, swimu
IV.(…) To taki wielki, ciemny tunel
(…) Więc my go sobie przepełźniemy
Pełzu, pełzu, pełzu, pełzu
V. (…) To taki wielki, gigantyczny, okropny lew
A my się lwa boimy, więc uciekamy!!!
Rąbu, rąbu, rąbu, rąbu Uciekliśmy...
Każdy wers, prócz dwóch ostatnich, najpierw wypowiada prowadzący, następnie uczestnicy powtarzają.
1. Maszerujemy
2. Zaprzeczamy ruchem głowy lub ręki, bo to przecież nie prawda, że się czegokolwiek boimy
3. Wyciągamy szable
4. Wskazujemy ręką coś w oddali
5. Pytamy lekko przerażonym głosem
6. Pokazujemy wielkość tego co jest przed nami
7. Kierujemy dłonie ku górze, jakbyśmy przez coś przeskakiwali
8. Kierujemy dłonie do dołu, jakbyśmy pod czymś przechodzili
9. Za pomocą dłoni przedstawiamy omijanie czegoś
10. Prowadzący postanawia co robimy, reszta się dostosowuje
11. Za pomocą wyimaginowanej siekiery wyrąbujemy wielki las
12. Za pomocą nożyczek wycinamy lakę
13. Udajemy, że przepływamy rzekę
14. Pełźniemy
1Epoe tata jeee
2Epoe tata
3Epoe tuki, tuki
4Epoe tuki, tuki, jeee
1. Uderzamy dłońmi dwa razy o uda; dwa razy skrzyżowanymi rękoma o ramiona; przystawiamy dłonie do ust mówiąc „jeee”
2. Uderzamy dwa razy o uda, dwa o ramiona
3. Uderzamy dwa razy o uda, dwa razy palcami w okolice skroni
4. To samo co w punkcie trzecim, tylko dodajemy element dłoni przy ustach i okrzyku „jeee”
Pląs można śpiewać wolniej, szybciej, głośniej, ciszej, grubym głosem, cienkim, jak myszka, słoń itd. Świetnie nadaje się jako hymn Szkoły Czarodziei, tajemnicze zawołanie czy magiczny język ufoludków
Baby shark didi, didididi / 2
Sister shark didi, didididi / 2
Mather shark didi, didididi / 2
Father shark didi, didididi / 2
Grandpa shark didi, didididi / 2
Sharks swim didi, didididi / 2
Sharks atak!!!
1. Za pomocą jednej dłoni pokazujemy paszcze małego rekinka
2. Za pomocą dwóch dłoni pokazujemy paszcze nieco większego rekinka
3. Za pomocą rąk zgiętych w łokciach pokazujemy mamę rekinową
3. Za pomocą całych rąk pokazujemy paszczę potężnego ojca rekina
4. Lewą dłoń kładziemy na prawym boku, prawą dłoń na lewym ramieniu i dotykając łokieć do łokcia pokazujemy paszczę dziadka rekina
5. Płyniemy
Próbujemy przestraszyć straszliwym atakiem osoby stojące obok
I. Płynęła szalupa po morzu z bąbelkami
I słoń z malinowym noskiem Hali i z kłapciastymi uszami / 2
II. Tam sójka za morze, tam statek z piratami
III. Zaczęła się bitwa, na morzu z bąbelkami
IV. Bo bitwie zostało, to morze z bąbelkami
1. Pokazujemy fale, po których płynęła szalupa oraz bąbelki, przenosząc dłonie z gry na dół i ruszając nimi w charakterystyczny sposób często imitujący np. opady deszczu.
2. Pokazujemy nos słonia oraz jego kłapciaste uszy
3. Machamy ręką do przodu, śpiewając o sójce i ręką do tyłu, śpiewając o piratach
4. Uderzamy pięścią w otwartą dłoń, pokazujemy fale, a następnie bąbelki opisane w punkcie pierwszym
Ja jestem ufoludek, ufoludek
Na Marsie mam ogródek, mam ogródek
Gdy chodzę na spacery, na spacery
To przedziwne mam maniery
Ref: Titi ta, titi ta
Tańczę sobie na dwa pa
Titi ta, titi ta
Tańczę na dwa pa
1. Wskazujemy na siebie
2. Zataczamy ręką koło, pokazując wyimaginowany ogródek wokół nas
3. Wędrujemy w miejscu
4. Robimy bezradną minę, wykonując odpowiedni ruch rękoma
5. Wyciągamy dłonie przed siebie, przesuwamy je raz w lewo, raz w prawo
6. Okręcamy się wokół siebie
Żabki
My są żabki, wy są żabki
My nie mamy nic takiego
Jedna łapka, druga łapka
4Skrzydełka żadnego
Ułakłakła, Ułakłakła
Jedna łapka, druga łapka,
Skrzydełka żadnego
1. Pokazujemy na siebie, następnie na kogoś stojącego z przodu
2. Zaprzeczamy ruchem ręki jakoby mielibyśmy coś takiego
3. Pokazujemy najpierw jedną, potem drugą łapkę
4. Kręcimy się wokół własnej osi, pokazując skrzydełka
5. Uginamy lekko kolan, kręcąc dłońmi wokół siebie
Pląs ten świetnie nadaje się do wszelkiego rodzaju przerabiania.
Np. podczas sprawności czarodzieja, możemy śpiewać:
...
ewajorek