TEMATY TYGODNIOWE – LUTY 2010
1. Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa (1.02.2010 – 12.02. 2010)
Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem co czuję:
- dostrzegam piękno zimowego krajobrazu
- czerpię radość z uczestnictwa w zabawie ruchowej
- odgaduję rozwiązania zagadek
- uważnie słucham wiersza
- wypowiadam się na temat bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu
- ćwiczę spostrzegawczość
- coraz lepiej liczę
- prawidłowo reaguję na umówione hasło, sygnał muzyczny
- naśladuję ruchem sporty zimowe
- znam różne sporty zimowe i ich nazwy
- rozpoznaję atrybuty/sprzęt sportowy przedstawicieli różnych dyscyplin sportowych
- nazywam zimowe dyscypliny sportowe
- ćwiczę sprawność
- zgodnie uczestniczę w zawodach sportowych
- potrafię pogodzić się z przegraną
- łączę w pary obrazki, które do siebie pasują
- doskonalę sprawność ręki poprzez wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
- ćwiczę rzuty do celu
- słucham uważnie opowiadania i wypowiadam się na temat jego treści
- doskonalę umiejętność liczenia, używam liczebników głównych i porządkowych
- dbam o porządek w swoim miejscu do pracy
- aktywnie uczestniczę w zabawie ruchowej, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
- poznaję muzykę góralską
- słucham z uwagą wiersza, odpowiadam na pytania dotyczące jego treści
- poszerzam wiedzę na temat gór
- słucham uważnie poleceń nauczyciela i przestrzegam reguł zabawy
- ćwiczę refleks i koncentrację
- ćwiczę płynność ruchów podczas obrotów
- ćwiczę sprawność ręki, tnę według wzoru
- bezpiecznie posługuję się nożyczkami
- liczę i ustalam taką sama liczbę elementów
- grupuję kartoniki i ustalam, ile ich jest i których jest więcej
- melodyjnie śpiewam piosenkę
- wypowiadam się na określony temat
- czekam na swoją kolej mówienia
- ćwiczę ruch naprzemienny
- uważnie słucham innych
- coraz lepiej rzucam do celu
2. Hu, hu, ha, nasza zima zła (15.02.2010 – 19.02.2010)
- prawidłowo umiem wymienić wszystkie części ciała
- bezbłędnie rozróżniam prawą i lewą stronę ciała
- bezbłędnie posługuje się pojęciem para
- przestrzegam nawyków higienicznych, dbając o zdrowie własne i innych osób
- umiem zachować się u lekarza i powiedzieć co mi dolega
- chętnie używam zwrotów grzecznościowych
- potrafię starannie wykonać pracę plastyczną
- poznaję nowe słowa związane z zimową aurą
3. Pamiętamy o zwierzętach w zimie (22.02.2010 – 26.02.2010)
- rozumiem konieczność dokarmiania zwierząt w zimie
- poznaję zwierzęta żyjące w naturalnym środowisku
- chętnie obserwuję ptaki w przedszkolnym karmniku
- umiem rozpoznać wróbla, gołębia, sikorkę
- rozpoznaję figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat
- dostrzegam rytm w układzie figur
- umiem dodawać i odejmować w zakresie „do 4”
- sprawnie posługuje się liczebnikami głównymi
- sprawnie posługuję się pojęciami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni
- doskonalę spostrzegawczość
- poznaję zapis swojego imienia (czytam globalnie)
- umiem powiedzieć krótki wierszyk
crazy_amazon