Rozkład dnia.docx

(14 KB) Pobierz

Organizacja dnia w naszym przedszkolu dostosowana jest do potrzeb i możliwości psychofizycznych dzieci.

 

6.00 - 8.00 Schodzenie się dzieci

czynności opiekuńcze,

zabawy swobodne,

tworzenie okazji do wymiany informacji,

rozmowy indywidualne z dziećmi,

zabawy konstrukcyjne,

rysowanie,

kontakty z rodzicami.

 

8.00 - 8.20 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:

zabawy integracyjne,

ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.,

zabawy ruchowe, kołowe i ze śpiewem,

zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową,

zabawy dydaktyczne,

 

8.20 - 8.30 Przygotowanie do śniadania:

zabiegi higieniczne,

czynności samoobsługowe

pełnienie dyżurów w starszych grupach.

 

8.30- 9.00 Śniadanie

wpajanie zasad dobrego wychowania,

wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

 

9.00 - 11.20 Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:

zabawy dowolne,

zabawy dydaktyczne różnego typu,

przebywanie na świeżym powietrzu; wycieczki, spacery,

obserwacje przyrodnicze,

prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze,

tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno - technicznych,

wspieranie działań twórczych, poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą,

gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.

 

11.20 - 11.30 Przygotowanie do obiadu:

czynności samoobsługowe,

zabiegi higieniczne.

 

11.30 - 12.00 Obiad

samodzielne spożywanie posiłków,

wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych,

praca dyżurnych.

 

12.00 - 13.20 Odpoczynek po obiedzie:

leżakowanie (grupy młodsze),

zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie,

czynności opiekuńcze,

zabawy dowolne,

organizowanie zajęć dodatkowych,

słuchanie bajek,

tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci.

 

13.20 - 13.30 Przygotowanie do podwieczorku:

czynności samoobsługowe,

zabiegi higieniczne.

 

13.30 - 14.00 Podwieczorek:

samodzielne spożywanie posiłków,

wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych,

praca dyżurnych.

 

14.00 - 16.30 Rozchodzenie się dzieci:

zabawy swobodne w sali lub ogrodzie,

tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci,

prace porządkowe,

praca kompensacyjno - wyrównawcza,

rozmowy indywidualne z dziećmi,

kontakty z rodzicami.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin