Falun Gong (wersja polska) A4.pdf

(1286 KB) Pobierz
Microsoft Word - FLG_pl_A4(18 Jan).doc
FALUN GONG
Li Hongzhi
Tłumaczenie polskie
Wersja „draft“
18 Stycznia 2003
LUNYU 1
„Fa Buddy” jest najbardziej dogłębne; ze wszystkich teorii tego świata jest najbardziej złożoną i
nadzwyczajną nauką. Żeby zbadać tę dziedzinę, ludzkość musi dokonać fundamentalnej zmiany w
konwencjonalnym myśleniu. W przeciwnym razie prawda o wszechświecie pozostanie na zawsze
tajemnicą dla ludzkości, a zwykli ludzie będą na zawsze pełzać w granicach wyznaczonych przez ich
własną ignorancję.
Czym więc dokładnie jest Fa Buddy? Czy jest religią? Czy jest filozofią? To jest tylko pojmowanie
„nowoczesnych badaczy Buddyzmu“, którzy studiują jedynie teorie. Rozpatrują to jako filozoficzną
kategorię do krytycznych studiów i tak zwanych badań naukowych. W rzeczywistości „Fa Buddy“ nie
jest tylko tą maleńką porcją udokumentowaną w świętych pismach, gdyż jest to tylko „Fa Buddy“ na
poziomie elementarnym. „Fa Buddy“ jest wglądem we wszystkie tajemnice. Zawiera w sobie wszystko
i niczego nie pomija - od cząsteczek i molekuł, do wszechświata, od czegoś jeszcze mniejszego do
czegoś jeszcze większego. Jest ujawnieniem natury wszechświata, Zhen-Shan-Ren 2 , wyrażanej na
różnych poziomach i mającej różne warstwy znaczenia. Jest również tym, co szkoła Tao nazywa
„Tao 3 “ albo co szkoła Buddy nazywa „Fa 4 “.
Jakkolwiek zaawansowana stała się współczesna wiedza ludzka, jest ona w dalszym ciągu tylko częścią
tajemnic wszechświata. Gdy tylko wspomnimy o specyficznych zjawiskach „Fa Buddy“ zaraz ktoś
skomentuje: „Żyjemy już w wieku elektroniki i nauka jest bardzo zaawansowana. Statki kosmiczne
dotarły już do odległych planet, a wy w dalszym ciągu przywołujecie te przestarzałe przesądy“. Mówiąc
wprost, bez względu na to jak zaawansowany jest komputer, w dalszym ciągu nie dorównuje on
ludzkiemu mózgowi, który do dnia dzisiejszego pozostaje niezgłębioną enigmą. Bez względu na to jak
daleko może latać statek kosmiczny, nie jest on w stanie podróżować poza ten wymiar fizyczny, w
którym egzystuje nasza ludzka rasa. To, co można zrozumieć za pośrednictwem współczesnej ludzkiej
wiedzy, jest ekstremalnie powierzchowne i nieznaczne; dalekie jest to od autentycznego zrozumienia
prawdy wszechświata. Niektórzy ludzie nawet nie ośmielają się stawić czoła, poruszyć tematu albo
przyjąć faktów obiektywnie istniejących zjawisk, ponieważ są zbyt konserwatywni oraz nie chcą zmienić
konwencjonalnego myślenia. Tylko poprzez „Fa Buddy“ można całkowicie ujawnić tajemnice
wszechświata, czasoprzestrzeni i organizmu ludzkiego. Jest ono w stanie prawdziwie odróżnić prawość
od nikczemności, dobre od złego i wyeliminować wszelkie błędne koncepcje równocześnie
przedstawiając to, co jest prawidłowe.
Wiodąca ideologia współczesnej nauki ludzkiej ograniczona jest w badaniach i rozwoju tylko do tego
fizycznego świata, podąża ona drogą, na której podmiot nie będzie badany dopóki nie jest uznany.
Ludzie nie ośmielają się przyjrzeć zjawiskom, które są nieuchwytne i niewidoczne w naszym wymiarze,
ale które obiektywnie istnieją i są odzwierciedlane w naszym wymiarze fizycznym jako rzeczywiste
objawy, odrzucając je jako niewyjaśnione zjawiska. Uparci ludzie bezpodstawnie próbują wyjaśniać, że
to są naturalne zjawiska, a ci, którzy mają ukryte zamiary, wbrew swoim sumieniom, po prostu piętnują
je jako przesądy. Ci, którzy są obojętni, po prostu trzymają się z daleka od problemu, usprawiedliwiając
się tym, że nauka nie jest jeszcze dostatecznie zaawansowana. Jeżeli ludzie będą w stanie na nowo
spojrzeć na siebie i na wszechświat oraz zmienić swój sztywny sposób myślenia, ludzkość zrobi duży
krok naprzód. „Fa Buddy“ umożliwia ludzkości zrozumienie bezgranicznego, niezmiernego świata.
Poprzez wieki, tylko „Fa Buddy“ było w stanie w kompletny sposób przedstawić jasny opis ludzkości,
każdego wymiaru materialnej egzystencji, życia i całego wszechświata.
1 Lunyu (lun ju) – „wyjaśnienie za pomocą słowa“; komentarz
2 Zhen-Shan-Ren (dżen-szan-ren)
Zhen (prawda, prawdziwość, prawdomówność)
Shan (miłosierdzie, dobroć, życzliwość, współczucie)
Ren (tolerancja, cierpliwość, wytrzymałość, opanowanie, wyrozumiałość)
3 Tao (dao) – „Droga“; taoistyczne określenie „drogi natury i wszechświata“
4 Fa (fa) – „Prawo“, „Zasady“, „Droga“
2
SPIS TRE Ś CI
LUNYU ..................................................................................................................2
ROZDZIAŁ I............................................................................................................5
WPROWADZENIE.....................................................................................................5
1. Ź RÓDŁA QIGONG ................................................................................................................................. 5
2. Q I I GONG .......................................................................................................................................... 6
3. P OTENCJA ENERGII I NADPRZYRODZONE ZDOLNOŚCI .................................................................................. 7
(1) Potencja energii rozwija się poprzez kultywowanie xinxing ..........................................................................7
(2) Nadprzyrodzone zdolności nie są tym, do czego kultywujący dążą...................................................................7
(3) Obchodzenie się z potencją energii ...........................................................................................................8
4. T IANMU (T RZECIE O KO ) ........................................................................................................................ 9
(1) Otwarcie trzeciego oka...........................................................................................................................9
(2) Poziomy trzeciego oka......................................................................................................................... 10
(3) Widzenie na odległość.......................................................................................................................... 11
(4) Wymiary........................................................................................................................................... 11
5. L ECZENIE POPRZEZ QIGONG A LECZENIE SZPITALNE ...................................................................................12
6. Q IGONG SZKOŁY B UDDY A B UDDYZM .....................................................................................................13
(1) Qigong szkoły Buddy .......................................................................................................................... 13
(2) Buddyzm........................................................................................................................................... 14
7. P RAWE DROGI KULTYWOWANIA I DROGI ZŁA ..........................................................................................15
(1) Pangmen zuodao (Niezręczna droga przez boczne drzwi).............................................................................. 15
(2) Sztuka walki qigong............................................................................................................................ 15
(3) Odwrotne kultywowanie i pożyczanie energii ........................................................................................... 16
(4) Język kosmiczny ................................................................................................................................16
(5) Duchowe zawładnięcie ......................................................................................................................... 17
(6) Prawa praktyka może stać się złą drogą kultywowania................................................................................ 17
ROZDZIAŁ II......................................................................................................... 18
FALUN GONG........................................................................................................ 18
1. F UNKCJE F ALUN ................................................................................................................................18
2. K ONFIGURACJA F ALUN ........................................................................................................................19
3. C ECHY KULTYWOWANIA F ALUN G ONG ..................................................................................................19
(1) Fa rafinuje praktykującego.................................................................................................................... 19
(2) Kultywowanie Świadomości Głównej..................................................................................................... 20
(3) Ćwicz nie zważając na kierunek i porę .................................................................................................... 21
4. K ULTYWOWANIE ZARÓWNO UMYSŁU JAK I CIAŁA ....................................................................................21
(1) Przemiana benti.................................................................................................................................. 21
(2) Niebiański obwód Falun ...................................................................................................................... 22
(3) Otwarcie merydian .............................................................................................................................. 23
5. I NTENCJE UMYSŁU ..............................................................................................................................23
6. P OZIOMY KULTYWOWANIA W F ALUN G ONG ...........................................................................................24
(1) Kultywowanie na wyższych poziomach................................................................................................... 24
(2) Przejawy gong ................................................................................................................................... 24
(3) Kultywowanie Chu Shi Jian Fa (Fa Poza Trójświatem) ............................................................................. 25
ROZDZIAŁ III........................................................................................................ 26
KULTYWOWANIE XINXING...................................................................................... 26
1. W EWNĘTRZNE ZNACZENIE XINXING ........................................................................................................26
2. S TRATY I ZYSKI ..................................................................................................................................27
3. J EDNOCZESNE KULTYWOWANIE Z HEN –S HAN –R EN ..................................................................................28
4. W YZBYWANIE SIĘ ZAZDROŚCI ...............................................................................................................29
5. P OZBYWANIE SIĘ PRZYWIĄZAŃ .............................................................................................................30
6. K ARMA .............................................................................................................................................31
3
(1) Źródła Karmy..................................................................................................................................... 31
(2) Eliminowanie Karmy .......................................................................................................................... 32
7. D EMONICZNE ZAKŁÓCENIA ..................................................................................................................33
8. W RODZONA JAKOŚĆ I JAKOŚĆ OŚWIECENIA ..............................................................................................34
9. J ASNY I CZYSTY UMYSŁ ........................................................................................................................35
ROZDZIAŁ IV........................................................................................................ 37
SYSTEM PRAKTYKOWANIA FALUN GONG................................................................. 37
1. B UDDA POKAZUJE TYSIĄC RĄK (F O Z HAN Q IAN S HOU F A ) ...........................................................................37
2. P OSTAWA STOJĄCA F ALUN (F ALUN Z HUANG F A ) .......................................................................................43
3. P ENETROWANIE DWÓCH KRAŃCÓW KOSMICZNYCH (G UANTONG L IANG J I F A ) .................................................46
4. N IEBIAŃSKI OBWÓD F ALUN (F ALUN Z HOU T IAN F A ) ..................................................................................49
5. W ZMACNIANIE NIEBIAŃSKICH SIŁ (S HEN T ONG J IA C HI F A ) .........................................................................52
ROZDZIAŁ V......................................................................................................... 58
PYTANIA I ODPOWIEDZI......................................................................................... 58
1. F ALUN I F ALUN G ONG ........................................................................................................................58
2. Z ASADY I METODY PRAKTYKOWANIA .....................................................................................................61
3. K ULTYWOWANIE XINXING ....................................................................................................................73
4. T RZECIE OKO ( TIANMU ) ........................................................................................................................77
5. U TRAPIENIA ......................................................................................................................................81
6. W YMIARY I LUDZKOŚĆ ........................................................................................................................82
SŁOWNIK POJĘĆ ................................................................................................... 83
4
ROZDZIAŁ I
WPROWADZENIE
W naszym kraju, [Chinach], qigong 5 pochodzi z czasów starożytnych i ma długą historię. Dlatego też
Chińczycy mają naturalną przewagę w praktykowaniu qigong . Dwie szkoły qigong , szkoła Buddy i
szkoła Tao, będące prawymi metodami kultywowania, udostępniły społeczności wiele wielkich metod
kultywowania, które wcześniej nauczane były tylko w odosobnieniu. Metoda kultywowania w szkole
Tao jest bardzo unikalna, szkoła Buddy też ma swoją własną metodę kultywowania. Falun Gong jest
zaawansowaną metodą kultywowania w szkole Buddy. Na zajęciach, na początku ureguluję wasze ciała,
doprowadzając je do stanu pozwalającego na zaawansowane kultywowanie, następnie umieszczę w nich
Falun 6 i mechanizmy energii (Qiji 7 ). Nauczę was również ćwiczeń. Dodatkowo, mam również Fashen 8 ,
które będą was chronić. Jednak posiadanie tylko tych elementów jest niewystarczające, ponieważ nie
mogą one osiągnąć celu, jakim jest rozwój gong 9 - niezbędne jest również wasze zrozumienie podstaw
kultywowania na wyższym poziomie. Książka ta tym się właśnie zajmuje.
Nauczam gong na wyższym poziomie, dlatego też nie będę omawiał kultywowania jakiegokolwiek
konkretnego merydianu, punktu akupunktury czy miejsca przepływu energii. Nauczam Wielkiej Drogi
(Dafa 10 ) kultywowania – Dafa, dla prawdziwego kultywowania w kierunku wyższych poziomów. Na
początku może to brzmieć niewyobrażalnie. Ale tak długo jak ci, którzy oddani są praktykowaniu
qigong , dokładnie zbadają i doświadczą go, odnajdą wewnątrz niego wszystkie cuda i subtelności.
1. Źródła qigong
To, co obecnie nazywamy qigong , w rzeczywistości oryginalnie nie nazywało się qigong . Qigong
wywodzi się z kultywowania w odosobnieniu uprawianego przez starożytnych Chińczyków i z
systemów kultywowania występujących w religiach. Dwuwyrazowa nazwa „ qi gong “ nie występuje w
żadnych tekstach Dan Jing 11 , Tao Zang i Tripitaka 12 . Podczas rozwoju naszej, obecnej ludzkiej
cywilizacji, qigong przeszedł przez okres, kiedy religie były jeszcze w początkujących formach. Qigong
istniał zanim jeszcze uformowały się religie. Po uformowaniu się religii był przez nie trochę
„zabarwiony“. Oryginalnymi nazwami qigong były: „Wielka Droga Kultywowania Buddy“ (Xiu Fo
Da Fa) i „Wielka Droga Kultywowania Tao“ (Xiu Tao Da Fa) . Miał on również dodatkowe nazwy
takie jak „Dziewięciokrotna Wewnętrzna Alchemia“, „Droga Arhata 13 “, Dhyana Vajra 14 , itd. Obecnie
używamy nazwy qigong, aby lepiej pasowała do współczesnej ideologii i aby łatwiej ją było
popularyzować w społeczeństwie. W rzeczywistości qigong jest czymś, co istnieje w Chinach wyłącznie
w celu kultywowania ludzkiego ciała.
Qigong nie jest czymś wymyślonym przez tę cywilizację. Ma dość długą historię sięgającą
zamierzchłych czasów. Kiedy więc powstał qigong? Niektórzy twierdzą, że qigong ma 3000 lat i był
bardzo popularny w czasach dynastii Tang 15 . Niektórzy mówią, że jego historia ma 5000 lat - tyle ile
5 qigong (ci gong) – rodzaj tradycyjnej chińskiej praktyki, która kultywuje lub „rafinuje“ qi ,
czyli „energię życia“
6 Falun (falun) – „Koło Prawa“
7 Qiji (ci dźi) – mechanizm energii
8 Fashen (faszen) – „Ciało Prawa“
9 Gong (gąg) – rodzaj energii, uzyskanej poprzez kultywowanie; praktyka, która kultywuje taką energię
10 Dafa (dafa) – Wielkie Prawo, Wielka Droga
11 Dan Jing (dan dzing), Tao Zang (dał dzang) – klasyczne chińskie teksty mówiące o praktyce kultywowania
12 Tripitaka (tripitaka) – „Trzy Kosze“, znane również jako Pisma Pali. Zbiór tekstów, głównie w języku Pali, które
stanowią teorię Buddyzmu Theravada. Jej trzy części to: nauki Buddy, kodeks monastyczny, oraz specjalne filozoficzne
rozważania
13 Arhat (arhat) – ( chiń. Luo Han) – oświecona istota w szkole Buddy, która wykroczyła poza Trójświat, ale jest
podrzędna do Boddisatwy ( chiń. Pusa).
14 Dhyana Vajra (djana wadźra) – Dhyana tłumaczy się jako „medytacja“, a „Vajra“ znaczy „Piorun“, „Diament“ lub
„Niezniszczalne.“; ( chiń. Jin Gang Chan)
15 Tang (tang) – jeden z najbogatszych okresów w chińskiej historii 618 n.e. do 907 n.e.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin