SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU EDUKACJI PLASTYCZNEJ2.doc

(30 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU EDUKACJI PLASTYCZNEJ

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z ZAKRESU EDUKACJI PLASTYCZNEJ

 

TEMAT BLOKU: Dlaczego ludzie zakładają ogrody?

TEMAT ZAJĘĆ: Nasz ogród marzeń – wykonujemy plakat metodą fotokolażu.

KLASA: II

CZAS PRACY: 45 minut

FORMY PRACY:

·        praca grupowa

METODY:

·        asymilacji wiedzy

·        praktyczne

·        eksponujące

CELE:

§ Doświadczenia i obserwacja:

·        uczeń potrafi odpowiednio dobierać proporcje, kształty i barwy

·        uczeń potrafi łączyć wykorzystanie różnych materiałów plastycznych (kredki, wycinki z gazet)

·        uczeń potrafi przedstawić w pracy plastycznej swoje marzenia i emocje

§ Wiedza o sztuce:

·        uczeń zna pojęcie plakatu, fotokolażu, znaku plastycznego, kompozycji

§ Umiejętności:

·        uczeń potrafi współpracować w grupie

·        uczeń potrafi wykorzystywać wycinki z gazet w tworzeniu pracy plastycznej

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: brystol / papier pakowy(liczba arkuszy jest uzależniona od liczebności klasy), kredki ołówkowe, klej, wycinki z kolorowych gazet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywność nauczyciela

Aktywność ucznia

Uwagi

1.      Przeprowadzenie rozmowy dotyczącej wyobrażeń dzieci na temat wyglądu ogrodów, tego z czym ogród się kojarzy, oraz współpracy w grupie. Wprowadzenie pojęcia plakatu, fotokolażu, kompozycji.

 

2.      Zwrócenie uwagi na charakterystykę kolażu, zagospodarowanie całej powierzchni plakatu.

 

3.      Podział dzieci na grupy 5-7 osobowe. Przygotowanie stanowisk pracy.

 

4.      Rozdanie materiałów potrzebnych do wykonania pracy. Podanie instrukcji o sposobie wykonania pracy. Zwrócenie uwagi na wykorzystanie gotowych elementów.

 

5.      Czuwanie nad bezpiecznym i starannym wykonaniem pracy przez uczniów. Udzielanie wskazówek w toku pracy.

 

6.      Zachęcenie dzieci do zaprezentowania i oceny prac.

 

7.      Podziękowanie za zajęcia i prośba o uporządkowanie stanowisk pracy.

1. Swobodne wypowiedzi uczniów na podany temat.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Uważne słuchanie nauczyciela.

 

 

 

 

3.  Ustawienie stolików i krzesełek. Zajęcie miejsc przy stolikach.

 

4. Uważne słuchanie instrukcji nauczyciela.

 

 

 

 

 

 

5. Wykonywanie prac w podziale na grupy.

 

 

 

 

6. Prezentacja prac. Wypowiadanie się na ich temat.

 

 

7. Uprzątnięcie stanowisk pracy.

Sfera poznania / przeżywania

 

 

 

 

 

 

 

 

Sfera poznania

 

 

 

 

 

 

 

 

Sfera poznania

 

 

 

 

 

 

 

Sfera tworzenia

 

 

 

 

 

Sfera przeżywania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Agnieszka Koraszewska

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin