SYBERIA2_poradnik.pdf

(692 KB) Pobierz
Syberia_poradnik.indd
PRZEDSTAWIA PORADNIK DO GRY
112839551.038.png 112839551.039.png 112839551.040.png 112839551.041.png 112839551.001.png 112839551.002.png 112839551.003.png 112839551.004.png 112839551.005.png 112839551.006.png 112839551.007.png 112839551.008.png 112839551.009.png 112839551.010.png 112839551.011.png 112839551.012.png 112839551.013.png 112839551.014.png
CZĘŚĆ PIERWSZA – ROMANSBURG
Oskar – maszynista pociągu informuje cię telefonicznie, że znajdujecie się na
stacji Romansburg. By wyruszyć dalej musisz nakręcić pociąg. W tym celu
pokręć korbą znajdującej się na końcu peronu maszyny, a następnie pocią-
gnij dźwignię z lewej strony. Z dalszej rozmowy z Oskarem dowiesz się, że
potrzebujecie jeszcze węgiel przed dalszą długą podróżą ( 1 ).
1
2
Podajnik węgla jednak nie działa ( 2 ).
Od sklepikarza, płk. Emelianowa (sklepik
znajduje się zaraz za podajnikiem węgla,
po prawej stronie) dowiadujesz się, że
zgubił klucz od furtki prowadzącej w dół, do miasteczka. Nie masz więc jak
udać się po pomoc, by naprawić maszynę do węgla. Ale z pomocą przyjdzie ci
dziewczynka o imieniu Malka, przechadzająca się na dole. Ona ma kluczyk do
furtki, a da ci go w zamian za garść łakoci – cukierków o nazwie k londiki,
dostępnych w sklepie Emelianowa.
Bierzesz kluczyk leżący obok zepsutego pudełka na cukierki (po lewej stronie
od lady sklepikarza) ( 3 ). Na lewo od wejścia znajdują się trzy dystrybutory
cukierków. Otwierasz kluczykiem prawy – wysypie się kilka monet (pojawią
się w górnej części ekranu). Piątą od lewej strony wrzucasz do prawego dys-
trybutora, pociągasz dźwignię – da ci to poszukiwane klondiki, natomiast gdy
włożysz drugą monetę od lewej do środkowego dystrybutora – wysypie się
kilka rybnych cukierków. Przydadzą ci się później. Zrzucasz cukierki Malce
i dostajesz klucz od furtki, przyczepiony do balonika. Furtka znajduje się na
końcu peronu.
3
112839551.015.png 112839551.016.png 112839551.017.png 112839551.018.png 112839551.019.png
4
Do uruchomienia podajnika węgla potrzebujesz benzyny.
Zabierasz pusty kanister znajdujący się koło niego. Od Malki
dowiesz się, że benzynę mają bracia Burgow ( 4 ). Bracia są
jednak nieprzejednani i dobrowolnie benzyny ci nie dadzą.
Wdzierasz się więc na ich podwórze przez dziurę w płocie
(kawałek za furtką znajdujesz plakat wiszący na płocie, zry-
wasz go i... jest dziura!). Uwalniasz z klatki zwierzątko – ni
to psa, ni fokę ( 5 ) – Iwan zajmie się łapaniem go, a ty spo-
kojnie wymienisz swój pusty kanister na pełen benzyny (stoi
na beczce) ( 6 ). Już możesz uruchomić podajnik węgla.
5
6
Nie dane wam jednak wyruszyć w dalszą podróż – Oskar informuje cię, że Hans gdzieś zniknął. Znajdujesz go u pa-
na Cirko – dawnego znajomego Hansa. Hans najwyraźniej nie czuje się najlepiej. W następnej scenie znajdujesz
go w łóżku w ciężkim stanie. Trzeba jak najszybciej uleczyć staruszka.
Pomocy szukasz u Malki, która informuje cię, że Hansa uleczyć mogą mnisi.
Rozmawiasz też z panem Cirko i dowiadujesz się o mnichach, całunie i roli Mal-
ki w tym wszystkim ( 7 ). Malka da ci specjalny żeton, którym otworzysz pojem-
nik z całunami (idziesz wzdłuż płotu posesji braci Burgow, pojemnik z całunami
znajduje się obok mostka przez rzeczkę).
Wrzucasz żeton, pociągasz dźwignię i otrzy-
mujesz całun, który przyłożysz do twarzy
Hansa ( 8 ).
8
Teraz potrzebujesz jeszcze ciepłego ubrania, by wyruszyć do zakonu. Pomoże
ci sklepikarz – informuje cię, że na strychu na pewno coś znajdziesz ( 9 ). Na-
stępnie przebierasz się w łazience pociągu (po prawej stronie od wejścia) i mo-
żesz ruszyć w drogę (przechodzisz przez mostek i dalej pod górę – na wzgórzu
7
112839551.020.png 112839551.021.png 112839551.022.png 112839551.023.png 112839551.024.png 112839551.025.png
jest klasztor). Gdy jesteś już pod murami klasztoru
i pociągasz za linę od dzwonu okazuje się, że mnich
na górze nie chce cię wpuścić. Od piorącego nad
strumieniem mnicha dowiesz się dlaczego nie chce
cię wpuścić ( 10 ). Nagle słyszycie śpiew ptaka. Oka-
zuje się, że mnich wariuje na punkcie tego ptaszka
o nazwie Merula Alba. Wracasz więc do sklepikarza
i prosisz go o wabik na ptaki. Ten daje ci trzy – złoty,
srebrny i czarny. Piorącemu mnichowi dajesz srebr-
ny. Mnich zagwiżdże i pobiegnie szukać ptaka, a ty możesz wziąć jeden z pozostawio-
nych przez niego habitów. Kate przebiera się automatycznie, ponownie dzwoni do klasz-
toru i tym razem zostaje wpuszczona ( 11 ).
10
11
CZĘŚĆ DRUGA – KLASZTOR MNICHÓW
Przejdź na klasztorny dziedziniec i wejdź do kaplicy po lewej stronie. Idź przed siebie, na spotkanie wyjdzie ci pa-
triarcha ( 12 ). Rozmawiasz z nim i dajesz całun. Po jego obejrzeniu patriarcha zajmie się Hansem.
Następnego dnia znów spotkasz patriarchę, który
twierdzi,że Hansa nie da się uleczyć. Udajesz się do
celi starego przyjaciela. Ten każe ci odszukać bra-
ta Aleksieja Tukianowa, gdyż, jego zdaniem, tylko
on może go uleczyć. Za drzwiami podsłuchuje was
mnich. Gdy wyjdziesz, da ci on zwój oraz witraż
z wizerunkiem mamuta ( 13 ). Wyjdź na dziedziniec,
zabierz leżącą tam szczotkę i wróć do kaplicy, w któ-
rej rozmawiałeś z patriarchą. Na fresku po lewej stronie użyj znalezionej przed
13
9
12
112839551.026.png 112839551.027.png 112839551.028.png 112839551.029.png 112839551.030.png
chwilą szczotki – twoim oczom ukaże się krzyż z pięcioma jasnymi punktami ( 14 )
– zapamiętaj ich położenie! Udaj się do biblioteki, zejdź na jej najniższy poziom
(na prawo od wejścia) i weź spod ściany kij do zapalania świeczników. Zapal teraz
te świeczniki, które na fresku zaznaczone były jasnymi punktami ( 15 , 16 ). Jak to
zrobisz na górnym piętrze biblio-
teki otworzy się okienko. Włóż do
niego witraż z mamutem, ustaw
odpowiednio klapki wokół – po-
czynając od najniższej i idąc
zgodnie z ruchami wskazówek zegara naciskaj kolejne klapki. Za
chwilę na przeciwległej ścianie zobaczysz świetlny wizerunek mamuta. Naciśnij rozetę (w miejscu gdzie jest oko
mamuta) ( 17 ), naciśnij ją. Ze skrytki zabierz dziennik
Aleksieja (z niej dowiesz się jak zrobić miksturę, która
uleczy Hansa) oraz relikt. Wyjdź na dziedziniec i po-
szukaj taczki z sekatorem. Udaj się na cmentarz (obok
biblioteki). Odnajdź grób brata Aleksieja, przy pomocy
sekatora wytnij zielsko na nim rosnące ( 18 ). Teraz idź
do pomieszczenia z windą i podejdź do urządzenia po
lewej stronie. Musisz teraz wytopić świeczkę ( 19 ). W tym celu: 1) pociągnij
znajdującą się z lewej strony dźwignię od mie-
cha, 2) wrzuć zioła do kotła (dym zrobi się zielony), 3) otwórz formę znajdującą
się poniżej kurka i weź knot (wiszą po lewej stronie) – knot samoczynnie znaj-
dzie się w formie, 4) przekręć kurek. Forma wypełni się
miksturą z kotła i otrzymasz leczniczą świecę. Zabierz ją,
wróć do celi Hansa, włóż świecę do reliktu i zapal zapał-
kami. Cela wypełni się leczniczym dymem i Hans poczuje
się znacznie lepiej ( 20 ).
15 16
17
18
19
20
14
112839551.031.png 112839551.032.png 112839551.033.png 112839551.034.png 112839551.035.png 112839551.036.png 112839551.037.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin