plan pracy czerwiec 3-latki.doc

(150 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO –

     OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ                                   W GRUPIE I DZIECI 3 – LETNICH

NA MIESIĄC – CZERWIEC 2005r.   

 

 

TEMATYKA :

 

  I  TYDZIEŃ              - Wkrótce Dzień Dziecka!

II  TYDZIEŃ              - Kwiaty ozdobą naszego ogrodu.

III              TYDZIEŃ              - Tata i Ja.

IV              TYDZIEŃ              - Przed nami wakacje.

  V              TYDZIEŃ              - Letnie zabawy. 

 

 

 

 

                                                                     Opracowała:

                                     Anna Szeremeta.             

 

 

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Wkrótce Dzień Dziecka.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

§       Historyjka obrazkowa w oparciu               o opowiadanie M. Galicy „Wiercipiętek     i Dzień Dziecka”.

 

§       Inscenizacja utworu S. Daraszkiewicz „Kolorowy pociąg” w teatrzyku sylwet.

 

 

§       Słuchanie wiersza „Dzieci świata”        W. Fabera.

 

 

§       Zabawa dydaktyczna „Koledzy z całego świata”.

 

§       „My dzieci” – słuchanie wiersza              T. Kubiaka.

 

 

§       Opowieść matematyczna „Dzieci             z różnych stron świata” – wprowadzenie znaku graficznego  liczby 4.

 

·   Swobodnego wypowiadania się na temat historyjki obrazkowej. Próby określania niespodzianek i przyjemności jakie oczekują dzieci w dniu ich święta.

·   Uważnego słuchania utworu i wypowiadania się całymi zdaniami. Potrafi wymienić dzieci, które jadą w pociągu, wie z jakich stron świata one są.

·   Wypowiadania się  na temat wyglądu dzieci różnych ras: czarnej, żółtej, czerwonej. Pogłębianie więzi koleżeńskiej, sympatii, życzliwości, przyjaźni.

·   Prawidłowego dopasowania sylwety dziecka danej narodowości do ich charakterystycznego domu mieszkalnego.

·   Prowadzenia  rozmów z grupą dotyczących ich wzajemnych stosunków: „jacy jesteście dla siebie”( koleżeńskość, życzliwość, uczciwość, serdeczność).

·   Próby rozpoznawania znaku graficznego nowej liczby, przeliczanie elementów, tworzenie zbiorów odpowiadających podanej liczbie.

 

RUCHOWA

 

§       Zestaw zabaw ruchowych nr 21 (wł.)

     M: V. Sherborne.

 

 

§       Zabawy ruchowe:

- z elem. biegu: „przeszkody”,

 

 

- z elem. czworakowania „zguba”,

- z elem. równowagi: „wiążemy sznurowadła”.

 

§       Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

 

·   Zdobycie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu – zrozumienie potrzeb drugiego dziecka. Rozwijania świadomości własnego ciała.

·   Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu,

wyzwalanie radości z możliwości spożytkowania swojej energii w sposób spontaniczny.

·   Sprawne ustawianie nóg jedna za drugą              z zachowaniem bezpiecznej odległości od dziecka poprzedzającego.

 

·   Obserwowanie zachowania drobnych zwierząt: motyl, pszczoła, komar, osa. Naśladowanie w zabawach sposobu poruszania się owadów np. lotu.

ESTETYCZNA

 

§       Zabawa rytmiczna „Jak masz na imię”.

 

 

§       Zabawy przy muzyce – mała dyskoteka.

 

§       Słuchanie piosenki śpiewanej przez nauczycielkę „ Złap lato”.

 

§       Ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne.

 

 

§       Ćwiczenia słuchowe.

 

 

 

 

·  Rozwijania inwencji twórczej dziecka poprzez improwizowanie głosem w dowolny sposób własnego imienia.

·  Aktywnego i wesołego uczestniczenia we wszystkich zabawach przy muzyce.

 

·  Poznania słów i melodii nowej piosenki, określenie jej tempa : szybka, wolna oraz metrum.

·  Prawidłowa reakcja na sygnał dźwiękowy – „wysoko, nisko”. Dźwięk wysoki – wspięcie na palcach, dźwięk niski – przysiad.

·  Rozpoznawanie melodii piosenki lub tańca po usłyszeniu ich rytmu.

 

 

ESTETYCZNA

 

§       Budowanie z klocków domów dla dzieci z różnych stron świata.

 

§       „ Mój portret” – malowanie kredkami ołówkowymi.

 

§       „ Latawiec” – papieroplastyka.

 

 

§       Rysowanie kolorową kredą na płytach chodnikowych na temat dowolny.

 

 

 

 

·  Rozwijanie zdolności przestrzennego planowania, wznoszenia budowli i nie zniechęcania się podczas pracy.

·  Właściwy dobór gamy kolorów, rozplanowywanie pracy na całej kartce, prawidłowe trzymanie kredki w dłoni.

·  Doskonalenie sprawności manualnej dłoni – zaginanie papieru w wyznaczonym miejscu techniką tzw. baza lody D.Dziamskiej.

·  Eksperymentowanie materiałem umożliwiającym śmiałość ekspresji.

 

 

 

 

 

 

Wyrazy do globalnego czytania: kubek, filiżanka, widelec, talerz,               dzbanek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II TEMAT KOMPLEKSOWY – Kwiaty ozdobą naszego ogrodu.

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

§ Rozmowa połączona z obserwacją rabat kwiatowych w ogrodzie przedszkolnym..

 

§ Zabawa gramatyczna „Jakie kwiaty rosną w ogrodzie?”.

 

 

§ Zabawa dydaktyczna wg                         Z. Bogdanowicz pt. „Stań przy takim samym kwiatku”.

 

§ Ćwiczenia oddechowe pt. „Kwiaty”.

 

 

§ Teatrzyk kukiełkowy pt.„Zapomniałem”.

 

 

 

§ Zabawa matematyczna pt. „Kolorowe kwiaty”.

 

 

 

·  Rozpoznawanie letniej roślinności, próby zapamiętania nazw niektórych kwiatów : dalie, astry, lilie, maciejka itp .

·  Próby poprawnego stosowania form fleksyjnych liczb. Wyrażanie spostrzeżeń zebranych podczas obserwacji roślin         w ogrodzie.

·  Rozróżnia barwy i kształty kilku kwiatów ogrodowych, dobiera jednakowe kształty     i kolory tych samych kwiatów.

 

·  Umiarkowane dmuchanie na papierowe kwiaty, zachowanie porządku podczas zabawy.

·  Ukazanie skutków zapominania o swoich obowiązkach – uschnięcie kwiatów. Przekonanie się o tym, że kwiaty ogrodowe mogą być ozdobą sali oraz mieszkania.

·  Próby klasyfikowania przedmiotów wg wielkości : duży, mały oraz posługiwania się słowami określającymi wielkość.

RUCHOWA

 

§     Zestaw zabaw ruchowych nr 21 (wł.) (powt.) metoda gimnastyki ekspresyjnej   V. Sherborne.

 

§     Zabawy ruchowe :

Ø         „Wszyscy razem” - orient. porząd.

Ø            „Wesoły balon” – zabawa integracyjna Klanzy

Ø   „Głowa, ramiona....” – zabawa ze śpiewem.

 

§     Spacer ulicami osiedla.

 

·  Kształtowanie właściwej reakcji na gest i ruch – utrzymywanie ruchomości kręgosłupa.

 

 

·  Budowanie relacji grupowych, aktywne słuchanie, współdziałanie w grupie.

·  Integracja grupy, przypomnienie imion kolegów.

·  Wyrabianie orientacji w schemacie swojego ciała, słuchanie i rozumienie poleceń.

·  Wiązanie typowych zjawisk atmosferycznych oraz zmian w świecie roślin i zwierząt z aktualną porą roku : zmieniający się wzrost roślin, rozkwitanie pąków.

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin