Aktywne słuchanie - Marsz Radeckiego.doc

(21 KB) Pobierz
Temat: Opracowanie wersji ruchowej i instrumentalnej utworu „Marsz Radeckiego” J

Temat: Opracowanie wersji ruchowej i instrumentalnej utworu „Marsz Radeckiego”  J. Straussa

 

 

Grupa: dzieci sześcioletnie

 

Cele:

 

- kształcenie umiejętności reagowania podczas akompaniamentu na zmiany dynamiczne utworu

 

- doskonalenie gry na instrumentach perkusyjnych

 

- stwarzanie okazji do aktywnej zabawy z muzyką artystyczną

 

Środki artystyczne:

 

trójkąty, talerze, tamburyna, tarki, klawesy, nagranie

 

Forma:

 

praca z całą grupą

 

Przebieg:

 

I. Fabularyzacja utworu.

 

1. Opowiadanie „Orkiestra wojskowa” z naciskiem na marszowy charakter melodii i skład instrumentów – naśladowanie ich gry.

 

II. Ilustracja ruchowa.

 

1. Zabawa „Defilada” – podział dzieci na kilka grup, marsz przy akompaniamencie bębenka w różnych kierunkach.

 

III. Akompaniament rytmiczny utworu.

 

(Dzieci podzielone na grupy – tyle, ile jest instrumentów, ćwiczenie powtarzamy do momentu opanowania rytmu przez wszystkie grupy).

 

1. Ćwiczenie rytmu według zapisu partytury z każdą grupą, głosowo, np. talerze – tam, tam, tarki – trrr. Włączanie się z akompaniamentem każdej grupy.

 

2. Rozdanie instrumentów. Akompaniament rytmiczny za pomocą instrumentów perkusyjnych zgodnie z zapisem partytury.

 

3. Zmiana instrumentów według wyboru dzieci. Akompaniament rytmiczny połączony z marszem po obwodzie koła.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin