22.09.2001.docx

(17 KB) Pobierz

KONSPEKT ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH

 

 

1.       DATA: 22.09.2011r.

2.       GRUPA: 6latki

3.       PROWADZĄCY:

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: MAM 5 LAT, POZNAJĘ KOLEGÓW I MOJE NAJBLIŻSZE OTOCZENIE.

 

TEMAT DNIA: Wiem, co do czego pasuje.

 

 

 

CELE OGÓLNE:

 

-              Rozwijanie logicznego myślenia,

-             Uzasadnianie swojego wyboru,

-             Doskonalenie słuchu fonematycznego,

-             Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

-             Doskonalenie spostrzegawczości,

-             Doskonalenie sprawności manualnej.

 

 

 

 

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

 

A)    KSZTAŁCĄCE:    

 

potrafi logicznie myśleć,

-  potrafi uzasadnić swój wybór,

-  staranne wykonuje swoją pracę.

 

 

  

B)     WYCHOWAWCZE:

 

spokojnie oczekuje na swoją kolej w czasie wypowiedzi kolegów,

-  uważnie słucha i wykonuje polecenia.

 

 

 

 

 

FORMY ORGANIZACYJNE:  

 

-              zbiorowa, jednolita,

-             grupowa, jednolita,

-             indywidualna.

 

 

METODY: 

 

-              słowna – rozmowa, tłumaczenie,

-              czynna – aktywność ruchowa, zadania stawiane dzieciom,

-             oglądowa – pokaz.

 

 

 

POMOCE I ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

 

-             „Karty 1 s. 12,

-             „Wyprawka 1 s. 28,

-             rysunki i ich kontury,

-             wiersz Anny Łady-Grodzickiej Co do siebie pasuje?

-             różne przedmioty pasujące do siebie,

-             kredki ołówkowe,

-             klej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

 

Lp.

Czynności nauczyciela

Czynności dziecka

Uwagi

1.       

„Obrazek i kontur” – dopasowywanie konturów do rysunków.

Dzieci dopasowują kontury do rysunków przedstawiających przedmioty, zwierzęta, rośliny itp.

Dzieci nie mają problemów z dopasowaniem konturów do obrazków.

2.       

Wiersz Co do siebie pasuje? Anny Łady-Grodzickiej.

Dzieci słuchają wiersz czytany przez nauczycielkę.

Dzieci uważnie słuchają czytanego wiersza.

3.       

„Co do siebie pasuje?” – zabawa dydaktyczna.

Dzieci łączą przedmioty w pary następnie uzasadniają swój wybór.

Dzieci z zaangażowaniem uczestniczą w zabawie.

4.       

„Koperta” – praca według wzoru (Wyprawka pięciolatka, cz. 1, s. 28).

Dzieci wykonują koperty według wzoru.

Dzieci bez problemu wykonują zadanie z Wyprawki.

5.       

„Takie same rysunki” – wykonanie zadania w Kartach pięciolatka (cz. 1, s. 12).

Dzieci nazywają rysunki, dzielą ich nazwy na sylaby. Następnie kończą rysowanie i kolorują.

Dzieci nie mają problemu z wykonaniem zadania z Karty.

6.       

Zakończenie. Nauczyciel dziękuje dzieciom za wspólną zabawę.

Dzieci odkładają swoje „Wyprawki” i „Karty” na wyznaczone miejsce i porządkują stoliki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAPIS PRÓBNY DO DZIENNIKA:

 

 

I.                    „Obrazek i kontur” dopasowywanie konturów do rysunku. Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.

II.                  1. Słuchanie wiersza Anny Łady-Grodzickiej Co do siebie pasuje? połączone z zabawą dydaktyczną. Rozwijanie logicznego myślenia. Uzasadnianie swojego wyboru. Spokojne oczekiwanie na swoja kolej w czasie wypowiedzi kolegów.

2. „Koperta” – praca według wzoru. Wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń. Doskonalenie sprawności manualnej. Staranne wykonanie pracy.

III.               „Takie same rysunki” – wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Globalne odczytywanie wyrazów: plama, baba, ser. Doskonalenie analizy słuchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

…………………………                                                                                                                       …………………………

(podpis praktykanta)                                                                                                                                                                                                                       (podpis opiekuna)

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin