KONSPEKT ZAJĘĆ GIMNASTYCZNYCH PROWADZONYCH METODĄ GIMNASTYKI TWÓRCZEJ LABANA W GRUPIE DZIECI CZTEROLETNICH
Zadanie główne:
· rozwijanie inwencji twórczej
· kształtowanie motoryki w zakresie siły i zwinności
· doskonalenie umiejętności szybkiego reagowania na sygnały
Pomoce:
Magnetofon, tamburyno, bębenek.
Przebieg zajęć:
Rodzaj ćwiczeń
Sposób realizacji
Uwagi
1. Zabawa orientacyjno – porządkowa
2. Zabawa ożywiająca.
3. Ćwiczenie wyczucia przestrzeni
4. Ćwiczenie płynności ruchów w napinaniu i rozluźnianiu.
5. Ćwiczenia wyczucia własnego ciała.
6. Ćwiczenia z partnerem
7. Ćwiczenia z mocowaniem
8. Ćwiczenia wyczucia czasu
9. Zakończenie
Dzieci w rozsypce tańczą w rytm muzyki. Muzyka przestaje grać i słychać jedno uderzenie w bębenek – dzieci szybko zwijają się w kłębek. Wznowienie muzyki, a gdy przestaje grać i słychać dwa uderzenia w bębenek – leżenie przodem, łokcie oparte o podłogę i gra na fujarce.
Swobodne bieganie w dowolnych kierunkach z obrotami i podskokami z towarzyszeniem żywej muzyki. Na przerwę w muzyce piękny ukłon i pozostanie w bezruchu do chwili, gdy muzyka znowu zacznie grać.
Rysowanie w przestrzeni lub na podłodze dowolnego kształtu, a następnie skakanie jedno – lub obunóż po obwodzie znacznie powiększonego kształtu.
Lekkie uderzenia w tamburyno – dzieci poruszają się wysoko na palcach, lekko wirując. Mocne uderzenia – dzieci wykonując energiczne ruchy całym ciałem przechodzą z pozycji wysokiej do niskiej i poruszają się ciężko w pozycji niskiej.
W różnych pozycjach wyjściowych wykonywanie dowolnych ruchów samymi ramionami oraz wykonywanie tych samych ruchów w rytmie narzuconym przez muzykę. Wykonywanie dowolnych ruchów samymi nogami i wykonywanie tych samych ruchów w rytmie narzuconym przez muzykę.
Wykonywanie dowolnych ruchów całym ciałem oraz wykonywanie tych samych ruchów w rytmie narzucanym przez muzykę.
Dzieci ćwiczą parami – jedno z dzieci jest lustrem i odzwierciedla ruchy wykonywane przez kolegę stojącego naprzeciw.
Dzieci stojąc parami trzymają się za ręce w ten sposób, że jedno dziecko ciągnie „osiołka”, który stawia opór. Dziecko idzie tyłem, a „osiołek” przodem.
Dzieci w dowolnych pozycjach leżą na podłodze. Wstają bez podpierania się, zanim nauczycielka doliczy do 7.
Rytmiczny marsz z klaskaniem przy muzyce.
2x
3x
1x
kacperek27