Nauczanie uderzenie wew.podbiciem.DOC

(58 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI: 29

Zygmunt Biliński

 

TEMAT: Nauczanie uderzenia piłki wewnętrznym podbiciem oraz kształtowanie zdolności sprzężenia ruchów.

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi organizacyjno-metodyczne

1.Część organizacyjna

1.Zbiórka

2.Powitanie

3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.

 

 

2 min.

- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej boiska

 

- nie ćwiczący siadają na ławce

- kontrola obuwia i ubioru

2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji

1.Podanie tematu.

2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.

1 min.

 

3.Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka

1.„Berek parami”- Ćwiczący poruszają się w dwójkach trzymając się za RR

prowadząc piłkę przy nogach. Dwie dwójki oznaczone szarfami mają za zadanie

dotknąć pozostałych po czyn następuje zmiana berka.

2.A i B rzucają sobie rękami dwie piłki równocześnie.

3.A i B podają sobie 2 piłki równocześnie jedną rękami druga nogami..

4.A i B podają sobie nogami 2 piłki równocześnie.

5.Oboje podrzut piłki w górę i złapanie piłki partnera.

6.Siad skrzyżny odbicie piłki od parkietu złapanie piłki partnera.

7.Uderzenia piłki prostym podbiciem każdorazowo po jednym odbiciu od podłoża.

8.Uderzenia piłki prostym podbiciem każdorazowo po jednym odbiciu od podłoża

w miedzy czasie obrót o 360 st.

9.A uderza piłkę w miejscu pomiędzy wew. częściami stopy B co kilka sec.

Dorzuca mu piłkę na głowę.

10.A wykonuje skiping na piłce B co kilka sekund dorzuca mu piłkę do uderzenia

głową.

11.A i B żonglują piłką na sygnał próbują wymienić się piłkami bez ich upadku.

12.A i B żonglują piłką klaskając rękami raz z przodu raz z tyłu.

2 min.

 

 

1 min.

1 min.

1 min.

5 x

5 x

10 x

10 x

 

10 x.

 

10 x

 

1 min.

-Ustawienie w rozsypce. Rozpoczęcie

i zakończenie zabawy na sygnał

prowadzącego.

- w parach każdy z piłką.

A<------5m------->B

 

4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności

Pokaz i objaśnienie wykonania uderzenia zewnętrznym podbiciem przez prowadzącego.

 

1. Ćwiczący dobierają się w czwórki, 2 piłka na czwórkę i wykonują następujące ćwiczenia:

a) ustawienie jak na rys. piłki u zewnętrznych zawodników uderzenie piłki

( wew.podbiciem ) podwieszonej do partnera, ten natomiast chwyta piłkę i dalej wykonuje to samo zawodnicy w środku zmieniają się miejscami.

b) ustawienie j.w. uderzenie piłki dorzuconej rękami (zanim spadnie na podłoże) w kierunku partnera.

c) uderzenie po podrzuceniu piłki rękami do partnera

d) uderzenie po podrzuceniu piłki rękami i odbiciu od podłoża do partnera

e) uderzenie z półwoleja piłki podrzuconej rękami do partnera, ten chwyta piłkę i wykonuje to samo.

f)uderzenia piłki z półwoleja po drugim odbiciu od podłoża, piłka podana rękami przez partnera

g)uderzenia piłki wew. podbiciem leżącej z miejsca( z marszu, z dobiegu) do partnera

h)podania piłki toczącej (do partnera) z powrotem do niego

2. Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach. Każdy z ćwiczących jest w posiadaniu piłki. Wykonują następujące ćwiczenia:

a) pierwszy z rzędu zagrywa piłkę do stałego podającego, ten natomiast odgrywa piłkę do osoby od której otrzymał podanie i ta osoba kończy strzałem na bramkę wewnętrznym podbiciem.

b) ustawienie j.w. z tym, że wykonują slalom miedzy pachołkami bez piłki piłka uderzona obok pachołków tak aby zdążyć do niej dobiec przed polem bramkarza, dobieg do piłki strzał na bramkę wewnętrznym podbiciem.

c) ustawienie j.w., z tym, że z boku znajduje się stały podający, czyli ćwiczący zagrywa piłkę do stałego podającego, wykonuje slalom kończąc akcję strzałem na bramkę.

d) ustawienie ćwiczących j.w. Pierwsza osoba z rzędu wykonuje prowadzenie piłki pomiędzy tyczkami po czym kończy akcję strzałem na bramkę. (prowadzimy piłkę nogą dalszą od tyczki)

3. Gra 4x4 w piłkę nożną. Jedna drużyna jest w posiadaniu szarf, bramka zdobyta strzałem wewnętrznym podbiciem liczona jest podwójnie.

1 min.

 

1 min.

 

1 min.

 

 

1 min.

 

1 min.

1 min.

1 min.

 

1 min.

 

1min.

1min.

 

 

3 min.

 

 

3 min.

 

 

2 min.

 

2 min.

 

 

6 min.

 

Ćwiczący ustawieni w szeregu w siadzie skrzyżnym.

Ustawienie w czwórkach:

 

A------>B<------>C<-------D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie w 4 rzędach ( po 2 zespoły na jedną bramkę, po to ażeby zwiększyć intensywność ćwiczeń).

5.Uspokojenie organizmu

1. Każdy z ćwiczących posiada piłkę i stara się ją utrzymać jak najdłużej, tak aby nie dotykała ona podłoża. Nie wolno dotykać piłki rękami.

1 min.

Ustawienie w rozsypce,

6.Część organizacyjno-porządkowa

1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.

2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.

3.Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenie.

2 min.

- w szeregu na linii bocznej boiska

7.Nastawienie do aktywności ruchowej w czasie wolnym

1. Zachęcenie uczniów do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym.

1 min.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin