grupa I 3,4 latki
Temat:Zimowe czary.
Opracowanie: Małgorzata Tondel
Cele ogólne:
-Prowadzenie doświadczeń typu: topnienie śniegu, lodu, zamarzanie lodu
-Badanie właściwości śniegu.
Cele operacyjne:
- dziecko potrafi wykonać proste doświadczenie,
- potrafi wymienić charakterystyczne cechy zimy,
-twórczo uczestniczy w zabawie,
- chętnie odpowiada na pytania stawiane przez nauczycielkę,
-potrafi poruszać się w przestrzeni przy muzyce,
- wykonuje ćwiczenia oddechowe.
Środki dydaktyczne:
Płyta cd z piosenkami oraz ilustracje o tematyce zimowej; kawałeczki watki, papierowe śnieżynki dla każdego dziecka, materiał imitujący chmurę, kubeczki ze śniegiem, kawałki lodu dla każdego dziecka, fragmenty opowiadania
„Jak Gawronek poznaje zimę”, sylwety ptaków.
Metody: słowne, oglądowe, praktyczne
Formy: z cała grupą, w zespołach, indywidualnie.
SYTUACJA EDUKACYJNA
CELE OPERACYJNE
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
1Wprowadzenie
Krótka rozmowa o obecnej porze roku- zimie.
2. Zabawa oddechowa „ Płatki śniegu na wietrze”
3.Teatrzyk sylwet na podstawie opowiadania
” Gawronek poznaje zimę”
4.Pytania do treści opowiadania
5.Zabawa przy piosence „Pada śnieg”
„Chmura i snieżynki”
6.”Śnieg i lód” zabawy badawcze- każde dziecko otrzymuje kubeczek ze śniegiem- bada go dotykiem,
opisuje jego cechy( czy śnieg jest czysty)
Zabawy z lodem – dotykanie, wąchanie, smakowanie, pływanie lodu w wodzie.
7. Podsumowanie
Piosenka „Lodowa królowa”
DZIECKO:
- wykonuje ćwiczenia oddechowe
-wypowiada się na określony temat.
chętnie odpowiada na pytania zadawane przez nauczycielkę,
- potrafi poruszać się w przestrzeni
przy muzyce
-zna określenie czasu „przedtem”
„potem”
-wiedzą, że śnieg to postać wody,
- bada właściwości śniegu i lodu
Ilustracje o zimowej tematyce.
Kawałeczki waty dla każdego dziecka
Sylwety gawronów
Materiał imitujący chmurę, śnieżynki z papieru dla każdego dziecka
Kubeczki ze śniegiem
Oraz kawałki lodu dla każdego dziecka
pati_label