SCENARIUSZ IMPREZY PLENEROWEJ
„ŚWIĘTO PIECZONEGO ZIEMNIAKA”
Temat kompleksowy : „Witamy Panią Jesień”
Temat „Święto pieczonego ziemniaka w przedszkolu”- impreza plenerowa.
Cele ogólne :
1. Zaznajomienie dzieci ze zmianami zachodzącymi w świecie roślin i zwierząt jesienią w parku.
2. Rozwijanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym będącym miejscem doznań estetycznych i odpoczynku.
3. Zaspokajanie kontaktów międzyludzkich.
4. Przestrzeganie zasad ochrony przyrody.
Operacyjne:
1. Dziecko słucha uważnie rymowanek i zadań do wykonania,
2. odczuwa przyrodę różnymi zmysłami: dotykiem, wzrokiem, węchem,
3. ćwiczy koordynację wzrokowo- ruchową podczas udziału w konkursach,
4. kształci umiejętność pozytywnej rywalizacji,
5. potrafi wspólnie bawię się,
6. wzmacnia więzi emocjonalne między członkami grup,
7. usprawnia koordynację ruchową poprzez taniec i zabawy ruchowe,
8. przestrzega zasad bezpiecznej zabawy w parku oraz przebywania przy ognisku.
Metoda : słowno-percepcyjna- instrukcja, samodzielne doświadczenia, obserwacja i pokaz, wspierająca rozwój dziecka i aktywizująca – społeczne porozumienie, zadania inspirujące, swobodna ekspresja;
Praktyczna – zadania stawiane do wykonania , naśladowcza, działanie.
Forma pracy: zespołowa, indywidualna i zbiorowa.
Środki edukacyjne: okazy w naturalnym środowisku, kasztany , żołędzie, ziemniaki, kiełbaski.
Czynności przygotowawcze : Prowadząca rozpoznaje teren zabawy, zapoznaje dzieci z celami imprezy plenerowej
Miejsce imprezy : Park – Przedszkola „Słoneczko”.
Opracowanie konspektu; Stanisława Łazik, Alicja Iłowska
1. Wyjście do ogrodu przedszkolnego- Dz. przestrzegają zasady bezpieczeństwa, potrafią zachować się prawidłowo przebywając razem z dziećmi młodszymi.
2. Odczytanka – rymowanka : wprowadzenie dzieci w dobry nastrój
„Ziemniaka dziś święto mamy. Wszystkie więc Przedszkolaki do wspólnej zabawy zapraszamy, będzie radości co niemiara , bo uśmiech i humor to jest nasza najlepsza zabawa.
3. Zabawa ruchowa przy scenie „Wirujące liście „- dz. naśladują zabawę liści na wietrze przy utworze muzycznym Vivaldiego „Cztery pory roku „ „Jesień”.
Dzieci starsze – Liczą ile jest drzew kasztanowca w parku, a ile rośnie dębów.
Młodsze dzieci – zbierają żołędzie do wiaterków.
4. Starsze dzieci – N. rysuje linię łamaną , następnie N. wraz z dziećmi układa slalom z żołędzi i kasztanów .
Młodsze dzieci – szukają ukrytych ziemniaków ; każde dziecko ma znaleźć jednego ziemniaka .Wszystkie przedszkolaki wracają do sceny.
5. „Wazon pełen jesiennych liści”- Każda grupa otrzymuje arkusz szarego papieru z wazonem i kolorowe iści, zadanie dzieci polega na wspólnym wykonaniu jesiennego bukietu z kolorowych liści. Nagradzamy prace dzieci oklaskami.
6. Zabawa ruchowa przy piosence„Jesienny pociąg” – dz. ustawiają się w pociągi, bawią przy piosence; pociąg jeździ między drzewami.
7. Pieczenie kiełbasek i ziemniaków – dz. potrafią bezpiecznie posługiwać się kijkami z kiełbasą nad ogniskiem, cierpliwie czekają na swoją kolej.
8. Wspólne biesiadowanie na łonie natury. Degustacja kiełbasek i ziemniaków- dz. potrafią zjadać całą porcję, pamiętając o ładnym zachowaniu przy stolikach i używaniu serwetek przy jedzeniu, dbając o ład i porządek wokół siebie( stoliki, kiełbaski – dodatki, talerzyki i serwetki.
9. Powrót do przedszkola –dz. ustawiają się parami, potrafią współdziałać grupie, sprawnie ustawiać się w pary.
Opracowała: Stanisława Łazik
pati_label