Bezpieczne zabawy na śniegu i lodzie - spotkanie zimowe.doc

(99 KB) Pobierz
Bezpieczne zabawy na śniegu i lodzie

    Bezpieczne zabawy na śniegu i lodzie

-      spotkanie  zimowe

 

 

Cele główne:

-   uświadomienie konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych oraz w czasie uprawiania sportów zimowych,

-   zachęcenia do wzięcia udziału w różnych zadaniach,

-   wzbogacenie słownictwa czynnego.

Cele operacyjne:

-         przedstawia scenki dramowe,

-         rozwiązuje zagadki o zimie,

-         przelicza guziki na ubraniu bałwanka,

-         lepi śnieżki z gazety na czas,

-         odpowiada na pytania,

-         śpiewa piosenkę o tematyce zimowej.

 

Pomoce:

- ilustracje  z obrazkami przedstawiającymi sporty zimowe, gazety, pojemniki na śnieżki,  zagadki o tematyce zimowej, sylwety bałwanków, kartki  z pytaniami, szklana kula, magnetofon, piosenki o zimowej tematyce.

 

 

 

 

 

 

 

Przebieg:

1.     Powitanie.

2.     Piosenka o tematyce zimowej w wykonaniu „ Smerfów” i „ Przyjaciół Bolka i Lolka”.

3.     „ Sporty zimowe” – zagadki dramowe

Spośród całej publiczności nauczycielka wybiera pięcioro dzieci. Dzieci losują po jednym obrazku. Zadaniem każdego z nich jest przedstawienie treści za pomocą ruchu:

  4. „ Zimowe zabawy na śniegu“ – lepienie śnieżek na czas.

Prowadząca wybiera dwie pary z grupy czterolatków. Zadaniem każdej pary jest ulepienie jak największej ilości śnieżek z gazety. Na wykonanie zadania mają trzy minuty. Prowadząca wraz z publicznością głośno przelicza śnieżki ulepione przez każdą z par.

  5.  „ Zimowe zagadki”

       Nauczycielka odczytuje zagadki, a następnie wybiera spośród publiczności

       zgłaszające się dzieci do odpowiedzi:

         Nie wie, co to motyl,                              Jak ten majster się nazywa,

         muchomor i kwiatek,                             który zimą u nas bywa,

         bo jej nie ma wiosną,                            i potrafi bez przeszkody,

        jesienią i latem.                                     w gładkie tafle zmieniać wodę ?

                        ( zima)                                                                   ( mróz )

     Zimą lśniący wisi,                                 Jakie to są płatki:

     przy oknie, okapie.                               nie gubią ich kwiatki,

    Gdy słonko przygrzeje,                         nie owsiane,

    woda z niego kapie.                             nie mydlane,

                    ( sopel )                                             dla nart dobre i dla sanek.

                                                                                  ( płatki śniegu )

Choć go lepić muszę,                             Co to za gwiazdki,

kleju mi nie trzeba.                               może odgadniecie,

Starczy biały puszek,                            z wiatrem tańczą

który leci z nieba.                                w czasie zimy na świecie ?

           ( bałwan)                                                         ( śnieg )

 

6. Piosenka o tematyce zimowej w wykonaniu „ Przyjaciół Smoka Wawelskiego” i  „ Przyjaciół Pszczółki „ Mai”

 

7. „ Bałwanki” – przeliczanie guzików na ubraniu bałwanka.

Nauczycielka wybiera czworo trzylatków. Każdy z nich musi policzyć guziki swojego bałwanka. Publiczność nagradza każdego uczestnika zadania brawami za prawidłową odpowiedź.

 

 

 

 

 

8. „ Zimowa, szklana kula”

   W zadaniu tym biorą udział dzieci wybrane przez nauczycielkę spośród

    publiczności. Wybrane dziecko losuje pytanie i udziela odpowiedzi.

* Dlaczego nie powinniśmy jeździć na łyżwach po zamarzniętych rzekach,

         stawach ?

Jak nazywa się miejsce, po którym jeździmy na łyżwach ?

*   Dlaczego nie wolno zjeżdżać na sankach w pobliżu jezdni ?

*   Z czego lepimy bałwana podczas zimy ?

* Które z ubrań założysz wychodząc na podwórko w zimowy dzień : czapkę i

       kurtkę czy sandałki i kapelusz słomiany ?

 

9. Piosenka o tematyce zimowej w wykonaniu „ Krasnoludków” i „ Przyjaciół

    Kubusia Puchatka”.

10. Zabranie głosu przez p. dyrektor.

11. Pożegnanie.

 

                                                                       Opracowała: Sylwia Jaskuła

 

 

 

 

 

 

5

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin