test_html.doc

(1161 KB) Pobierz
1

§

 

Zespół Szkół w Krzepicach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konstrukcja i analiza testu dydaktycznego niestandaryzowanego

z przedmiotu elementy informatyki

 

 

 

 

 

 

 

Opracował

Artur Machaj

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

 


Spis treści

1.              Koncepcja  testu              3

2.              Analiza treści nauczania z uwzględnieniem celów kształcenia
i poziomów wymagań              4

3.              Plan testu              5

4.              Konstruowanie zadań z uwzględnieniem wersji równoległych testu              6

5.              Opracowanie edytorskie testu, instrukcji dla ucznia, karty odpowiedzi,
klucza odpowiedzi i skali oceniania.              10

6.              Wstępna analiza zadań i testu z uwzględnieniem zgodności z planem testu              14

7.              Próbne testowanie i sporządzenie macierzy wyników              15

8.              Statystyczna analiza zdań i ocena ich jakości              27

9.              Statystyczna analiza testu i jego ocena              28

10.              Doskonalenie zadań i testu              28

11.              Spis tabel i wykresów              29

2

 


Test z elementów informatyki – Artur Machaj

 

1.           Koncepcja  testu

Test z fakultetu z informatyki w klasie IV LO obejmuje swym zakresem:

Sprawdzanie wiedzy i umiejętności z zakresu języka HTML

W Zespole Szkół posiadamy dwie pracownie komputerowe.

W sali nr 47 znajduje się 14 stanowisk komputerowych posiadających system operacyjny Windows 98. W sali nr 40 znajduje się 14 stanowisk komputerowych uczniowskich, 1 stanowisko nauczycielskie oraz serwer. Komputery uczniowskie i nauczycielski, posiadają system operacyjny Windows XP i są one podłączone do sieci lokalnej którą obsługuje serwer Small Business Server  2000. W tej pracowni uczniowie zaliczali sprawdzian z języka HTML.

Test obejmuje swym zasięgiem sprawdzian wiedzy i umiejętności języka HTML.

Ze względu na rodzaje testów można go zaliczyć do testów:

1.      sprawdzających,

2.      nieformalnych,

3.      nauczycielskich

4.      pisemnych.

Ze względu na rodzaj testu, formę zadań testowych należy zaliczyć do „wyboru wielokrotnego”.

Test będzie przeprowadzony w sali 40. Każdy uczeń odpowiada samodzielnie na pytania zawarte w teście.

Warunki przeprowadzenia testu:

1.      Miejsce przeprowadzenia testu – pracownia nr 40

2.      Czas trwania testu – 40 minut

3.      Liczba punktów do zdobycia – 70

4.      Kolejność wykonania zadań – dowolna

5.      Każdy uczeń posiada zestaw pytań testowych


2.           Analiza treści nauczania z uwzględnieniem celów kształcenia i poziomów wymagań

Tabela 1 Zestawienie operacyjnych celów kształcenia do konstrukcji wielomodułowego testu:

Moduł (dział)

Czynność ucznia:
Uczeń zna, potrafi, umie:

Kategoria celu
[A, B, C, D]

Poziom wymagań
[K, P, R, D, W]

Numer zadania

 

Formatować czcionkę (pogrubienie, pochylenie, podkreślenie, rozmiar)

C

K

1

 

Ustalić napis na pasku tytułowym

A

K

2

 

Określić listę słów kluczowych

B

P

3

 

Formatować czcionkę (indeksy górne i dolne)

A

P

4

 

Określić stronę kodową dokumentu HTML

B

R

5

 

Formować akapit i czcionkę jednocześnie (wyrównanie i kolor czcionki)

B

P

6

 

Wstawić i sformatować linię poziomą

C

P

7

 

Ustalić kolor tła i czcionki dal dokumentu

A

P

8

 

Wstawić odsyłacz do strony w postaci tekstu

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin