Umysl_lidera.pdf
(
1444 KB
)
Pobierz
11700873 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
"Umysł lidera"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
forum mlodziezowe LICEALISTA
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 1.08.2007
Tytuł: Umysł lidera (fragment utworu)
Autor: Iwona Majewska-Opiełka
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
.
............................................................................................6
CZĘŚĆ PIERWSZA
.
.........................................................................10
LIDER
.
.............................................................................................11
Sylwetka lidera
..................................................................................................11
Funkcje lidera
...............................................................................................12
Kształtowanie liderów
..................................................................................18
Cechy lidera
.................................................................................................20
Poczucie własnej wartości
.
.......................................................................21
Proaktywność
.
.........................................................................................26
Samodzielność
.
........................................................................................33
Pozytywne myślenie
.
...............................................................................37
Współzależność
.
......................................................................................43
Spójność wewnętrzna
.
.............................................................................48
Poczucie obfitości
.
...................................................................................52
Umiejętność tworzenia wizji
.
...................................................................57
Zdolność i wola ciągłego uczenia się
.
.......................................................61
Intuicja
.
....................................................................................................67
A co z kompetencjami zawodowymi?
.
.....................................................71
Prawa półkula menedżera
............................................................................76
Różnice w działaniu lewej i prawej półkuli mózgu
.
.................................76
Inteligencja emocjonalna
.
.......................................................................77
Początek trzeciego tysiąclecia
.
.................................................................81
Potrzeba twórczego myślenia
.
.................................................................83
Rozwijanie prawej półkuli
...............................................................................84
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
...89
KONTEKST LIDERA
.......................................................................90
Czynniki wpływające na ludzi sprawujących funkcje kierownicze
..................91
Czynniki fizyczne i biologiczne
....................................................................92
Czynniki psychologiczne
.
.............................................................................97
Czynniki społeczne i polityczne
.................................................................100
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
104
KIEROWANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
...........................................4
Kierowanie a zarządzanie
.
..................................................................................5
Nauka kierowania
........................................................................................10
Kierowanie zgodnie z wartościami
...................................................................13
Kultura przedsiębiorstwa
.............................................................................14
Misja przedsiębiorstwa
................................................................................15
Tworzenie misji przedsiębiorstwa
.
..........................................................18
Błędy racjonalnego zarządzania
..................................................................24
Czynniki zapewniające sukces przedsiębiorstwa
........................................25
Kultura przedsiębiorstwa w Polsce
.............................................................28
Zmiany
.............................................................................................................30
Czynniki powodujące lęk przed zmianami
.
.................................................31
Rola lidera w stymulowaniu zmian
.............................................................33
...
.........................46
Zarządzanie naukowe
..................................................................................47
Zarządzanie z udziałem psychologii
............................................................49
Proca Hertzberga
.
....................................................................................50
Teoria X
.
...................................................................................................51
Teoria Y
.
...................................................................................................52
Współczesna wiedza o człowieku i
nowym wieku
...............53
Teoria Z
........................................................................................................56
O potrzebie działania w
wpływ na teorie zarządzania
..........................................58
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
..160
ZNAJOMOŚĆ LUDZI
.
.....................................................................161
To, co nas łączy
...............................................................................................162
Te same potrzeby, różne wartości
..................................................................165
Skąd się bierze wiedza o ludziach
.
..................................................................167
Samopoznanie
............................................................................................168
Studiowanie przedmiotu
............................................................................169
Słuchanie i obserwowanie
..........................................................................170
Słuchanie empatyczne
.
...........................................................................171
Jak rozmawiać
.
.......................................................................................173
Pomoc w zdobywaniu wiedzy o ludziach
....................................................177
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
..184
REKRUTACJA PRACOWNIKÓW
.
..................................................186
Curriculum vitae i wstępna rozmowa
.
............................................................191
Warunki i technika wstępnej rozmowy
......................................................195
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
..197
TWORZENIE WŁAŚCIWEJ ATMOSFERY
koncepcji
..........................199
Informacja w miejscu pracy
...........................................................................204
Narada – szczególna forma komunikacji
.
.................................................210
Garść wiadomości przydatnych przy
PRACY
narad
..........................................................................................................212
Czas trwania
.
..........................................................................................213
Pora dnia
.
...............................................................................................213
Plan
.
.......................................................................................................213
Uczestnicy
.
.............................................................................................213
Prowadzenie
.
..........................................................................................216
Najczęstsze przyczyny złej komunikacji
....................................................220
Brak odpowiednich fizycznych warunków do
przygotowywaniu i prowadzeniu
porozumiewania się
.
..............................................................................221
Brak potrzeby komunikacji
.
..................................................................224
Nastawienie na przekazywanie, a
skutecznego
.....227
Przekazywanie sprzecznych informacji
.
...............................................228
na
przyjmowanie informacji
Etapy przeprowadzania zmian
....................................................................37
Praktyka wprowadzania zmian
.
.......................................................................40
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
...44
CZĘŚĆ DRUGA
................................................................................45
CZŁOWIEK I PRACA
.
......................................................................46
Od zarządzania naukowego do
zarządzania w
jej
myśl
spójnej
nie
Tylko wygrana-wygrana
.................................................................................231
Poczucie bezpieczeństwa
................................................................................235
Poczucie bezpieczeństwa
...............................................................................239
Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana
....................................................243
Warunki pracy
.
...............................................................................................244
Motywowanie do pracy i współpracy
.............................................................247
Poczucie sukcesu
.......................................................................................248
Poczucie znaczenia i uznania
.....................................................................252
Praca mająca znaczenie
.............................................................................256
Powierzanie odpowiedzialności
.................................................................261
Gratyfikacyjna rola pieniędzy
....................................................................264
Wzbudzanie entuzjazmu
...........................................................................268
Związki zawodowe
.
.........................................................................................272
Punkty sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
.
.278
LIDER W DZIAŁANIU
..................................................................280
Przesunięcie paradygmatu
.............................................................................281
Nowy stosunek do pracy i działania
..............................................................284
Pracę trzeba lubić
......................................................................................287
Odmitologizowany Zachód
........................................................................291
A właśnie, że można
.
..................................................................................295
Podświadomość – partner w biznesie
............................................................297
Świadome wykorzystywanie podświadomości
.........................................300
Burza mózgów
.
......................................................................................301
Wizualizacja
.
.........................................................................................302
Uczenie przyspieszone
.
.........................................................................303
Rozwijanie intuicji
.....................................................................................305
Programowanie siebie i innych
.................................................................308
Zarządzanie sobą w czasie
.
.............................................................................315
Nie ile, ale co
..............................................................................................316
Ważne czy pilne
..........................................................................................319
Życie zawodowe i prywatne
.
......................................................................322
Powierzanie pracy innym
..........................................................................324
Praca w kręgu wpływu
...............................................................................326
Całościowa troska o swoje istnienie
..........................................................329
Tworzenie biologicznych podstaw skutecznego działania
........................333
Wykorzystywanie potencjału intelektualnego
.
.....................................336
Troska o życie emocjonalne
.
.................................................................340
Coś dla duszy
.
........................................................................................343
Kartka z terminarza
...................................................................................347
Pytania sprawdzające przyswojoną wiedzę i jej praktyczne wykorzystanie
..354
ZAKOŃCZENIE
.
............................................................................355
Plik z chomika:
gorillaz88
Inne pliki z tego folderu:
Motywacja_bez_granic.pdf
(838 KB)
Umysl_lidera.pdf
(1444 KB)
Wilson Colin - Pasożyty umysłu(1).rtf
(575 KB)
Kilpatrick William Kirk - Psychologiczne uwiedzenie.doc
(928 KB)
I ty możesz być ofiarą.pdf
(177 KB)
Inne foldery tego chomika:
Paulo Coelho
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin