wymamagania w stosunku do zachowania dzieci.odt

(17 KB) Pobierz

Formy negatywnego (nagannego) zachowania:

- posiadanie i zażywanie środków odurzających

- kradzież

- spożywanie alkoholu

- palenie tytoniu

- pobicia i bójki

- wymuszenia rozbójnicze

Mogą objawiać się poprzez niewłaściwy stosunek do nauczycieli i rodziców:

- odmowa wykonania polecenia

- używanie niewłaściwego słownictwa

- gesty i czyny naruszające godność osobistą

Kultura stanowi dla członków każdego społeczenstwa niezbędny przewodnik we wszystkich

sprawach życiowych, a wzory kulturowe określają pewne granice, w ramach których jest

normalność (Ralph Linton).

 

Na kulture składają sie  postawy ludzi, ich cechy osobowościowe, umiejetność współżycia z innymi, komunikacja interpersonalna, przestrzeganie norm życia społeczno, umiejetność wychodzenia z trudnych sytuacji i rozwiązywania

konfliktów, asertywność, moralność, kultura języka,  umiejętność postępowania z innymi ludźmi.

 

W zakresie kultury osobistej :

- zaśmiecanie otoczenia (również brudnym obuwiem)

- gesty i czyny naruszające godność osobistą innej osoby

- wulgarne, obraźliwe słownictwo

- nieskromny wygląd

- niedbanie o higienę osobistą

- przemoc psychiczna, konflikty i sprzeczki z rówieśnikami

- kłamstwo

                      inne formy złego zachowania (np. plucie,     podstawianie nóg, polewanie wodą, spychanie ze  schodów, przepychanie się, zakładanie nóg na krzesło, kołysanie się, rzucanie śniegiem itp. )

                       

 

 

 

Szkoła  stawia przed swoimi uczniami określone wymagania odnośnie:
- stosunku do obowiązków szkolnych,
- kultury osobistej,
- postawy społecznej.

1.Stosunek do obowiązków szkolnych

Szkoła wymaga od Ciebie abyś:
a) uczęszczał regularnie na lekcje i wybrane zajęcia pozalekcyjne, a każdą nieobecność                                            spowodowaną chorobą lub inną ważną przyczyną usprawiedliwiał u wychowawcy,
b) przychodził do szkoły punktualnie, co najmniej 5 minut przed rozpoczęciem lekcji i zmieniał, zgodnie z zarządzeniem obuwie,
c) pracował na lekcjach sumiennie i aktywnie, pokonywał wzmożonym wysiłkiem napotykane w nauce trudności,
d) włączał się aktywnie we wzbogacenie systemu nauki poprzez pomoc nauczycielowi w prowadzeniu zajęć, organizowanie pracy grupowej, pomaganie kolegom w nauce,
e) odrabiał systematycznie prace domowe, starannie prowadził zeszyty przedmiotowe, wykorzystywał jak najlepiej czas i warunki do nauki,
f) brał udział w olimpiadach przedmiotowych, pracował w kołach zainteresowań, reprezentował szkołę na zawodach sportowych, akademiach szkolnych i środowiskowych, osiągał najlepsze oceny,

2.Kultura osobista

Szkoła wymaga od Ciebie:
a) aby Twój sposób bycia, Twoje zachowanie nie naruszały godności własnej i godności innych, niech zwroty „dzień dobry”, „do widzenia”, „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam” zjednywały Ci przyjaciół,
b) dbaj o higienę osobistą, przychodź do szkoły estetycznie i starannie ubrany, a na uroczystości szkolne wkładaj odpowiednie ubranie,
c) kulturalnie spędzaj czas w szkole i poza nią, dbaj o porządek w klasie, na korytarzu, na boisku szkolnym, dbaj o zieleń wokół szkoły, sumiennie wypełniaj obowiązki dyżurnego,
d) dbaj o zdrowie, o bezpieczeństwo swoje i kolegów, nie używaj przemocy,
e) staraj się kształtować swój charakter, dbaj o rozwój własnych zainteresowań, nie przeszkadzaj kolegom w czasie lekcji,
f)okazuj szacunek każdemu człowiekowi (rodzicom, kolegom, wszystkim pracownikom szkoły), pomagaj słabszym i młodszym, bądź prawdomówny, postępuj uczciwie, walcz ze złem,

3.Postawa społeczna

W szkole, podobnie jak w późniejszym życiu dorosłym, jesteś członkiem społeczeństwa. Uczestniczenie w życiu zbiorowym nakłada na Ciebie następujące obowiązki:
a) pomóż koledze, gdy ma trudności w nauce, bądź koleżeński (ale nie dawaj odpisywać zadań i nie podpowiadaj),
b) dbaj o to, aby w klasie wszyscy dobrze się czuli, aby nie było uczniów zarozumiałych, aroganckich, a także odrzuconych, niechcianych i smutnych, broń słabszych i osamotnionych,
c) wzbogacaj życie klasy i szkoły swoją wiedzą, inicjatywą, zdolnościami, pogodnym sposobem bycia. Wspólne rozmowy, spotkania, wieczorki, wspólne uczestniczenie w imprezach kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych, wspólna praca – wszystko to łączy ludzi, wnosi radość, poczucie bezpieczeństwa,
d) wypełniaj dokładnie nałożone na Ciebie obowiązki porządkowe, kulturalne, gospodarcze, przestrzegaj zarządzeń dyrektora szkoły, nauczycieli, samorządu szkolnego.

Staraj się postępować według powyższego regulaminu.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin