EGZAMIN MARURALNY.doc

(236 KB) Pobierz
EGZAMIN MARURALNY

EGZAMIN MARURALNY

PRZYKŁADOWE ZESTAWY
NA EGZAMIN WEWNĘTRZNY

Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO – POZIOM PODSTAWOWY

Opracowała Grażyna Lasia
 
 
 

ZESTAW 1                                                ZESTAW ZDAJĄCEGO.

ZADANIE 1

ODGRYWANIE RÓL.

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie  i udzielanie informacji i wskazówek.

Gościsz u jednej z moskiewskich rodzin. Interesuje cię  życie rodzinne Rosjan. Zapytaj:

·       z ilu osób składa się przeciętna rosyjska rodzina,

·       o podział obowiązków wśród domowników,

·       o uroczystości obchodzone w rodzinnym gronie.

Rozmowę rozpoczyna zdający.

B. Relacjonowanie.

Prowadzisz bardzo zdrowy tryb życia. Na lekcji języka rosyjskiego przedstaw kolegom i koleżankom swój sposób na zdrowie.

·       Powiedz, jakich zasad higieny należy przestrzegać,

·       jak dbasz o kondycję fizyczną,

·       opowiedz, w jaki sposób wypoczywasz.

Rozmowę rozpoczyna zdający.

C. Negocjowanie

Jesteś w rosyjskim biurze podróży. Wracasz do kraju i chcesz wygodnie odbyć podróż. Pracownik biura proponuje ci przelot samolotem.

·       Odrzuć propozycję i podaj powody,

·       przedstaw warunki, w jakich pragniesz podróżować,

·       zaakceptuj nową propozycję i wyraź zadowolenie.

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

ZADANIE 2

Przeanalizuj przedstawiony materiał. Przygotuj się do jego prezentacji, a następnie do rozmowy z egzaminatorem na temat:

-współczesnej muzyki rozrywkowej,

-gatunków muzyki młodzieżowej,

-popularności muzyki wśród młodzieży i starszego pokolenia.

 

ZESTAW 1                                         ZESTAW  EGAMINATORA.

ZADANIE 1

ODGRYWANIE RÓL.

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przyjmuje drugą rolę.

A. Uzyskiwanie  i udzielanie informacji i wskazówek.

Gościsz u jednej z moskiewskich rodzin. Interesuje cię  życie rodzinne Rosjan. Zapytaj:

·       z ilu osób składa się przeciętna rosyjska rodzina,

·       o podział obowiązków wśród domowników,

·       o uroczystości obchodzone w rodzinnym gronie.

Rozmowę rozpoczyna zdający.

B. Relacjonowanie.

Prowadzisz bardzo zdrowy tryb życia. Na lekcji języka rosyjskiego przedstaw kolegom i koleżankom swój sposób na zdrowie.

·       Powiedz, jakich zasad higieny należy przestrzegać,

·       jak dbasz o kondycję fizyczną,

·       opowiedz w jaki sposób wypoczywasz.

Rozmowę rozpoczyna zdający.

C. Negocjowanie

Jesteś w rosyjskim biurze podróży. Wracasz do kraju i chcesz wygodnie odbyć podróż. Pracownik biura proponuje ci przelot samolotem.

·       Odrzuć propozycję i podaj powody,

·       przedstaw warunki w jakich pragniesz podróżować,

·       zaakceptuj nową propozycję i wyraź zadowolenie.

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

ZADANIE 2

Zadaniem zdającego jest przeanalizowanie przedstawionego materiału, przygotowanie się do jego prezentacji, a następnie do rozmowy z egzaminatorem na temat:

-współczesnej muzyki rozrywkowej,

-gatunków muzyki młodzieżowej,

-popularności muzyki wśród młodzieży i starszego pokolenia.

1.Что представляет указанный материал ?

2.Как ты охарактеризовал бы исполнителей, представленных на иллюстрациях ?

3.Какую музыку слушает современная молодёжь и почему ?

4.Какая музыка тебе нравится ? Объясни свой выбор.

5.Что, по-твоему, выражает музыка ?

6.Какой популярностью пользуется музыка среди молодёжи, а какой - среди  старшего поколения ? От чего это завист ? Объясни своё мнение.

 

ZESTAW 2                                              ZESTAW ZDAJĄCEGO.

ZADANIE 1

ODGRYWANIE RÓL.

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek.

Do twojego przyjaciela przyjechał kuzyn z Rosji. Pasjonuje go telewizja. Chce uzyskać informacje na temat polskich programów:

·       poinformuj go jakie filmy i programy są emitowane w polskiej telewizji,

·       podaj programy cieszące się dużą popularnością,

·       wskaż audycje telewizyjne przeznaczone dla młodego widza.

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

B. Relacjonowanie.

Korespondujesz z rówieśnikiem z Rosji.

·       Powiedz, jak długo prowadzicie ze sobą korespondencję,

·       przedstaw, w jaki sposób nawiązaliście pierwszy kontakt,

·       omów najsympatyczniejszy list.

Rozmowę rozpoczyna zdający.

C. Negocjowanie.

W ramach wymiany międzynarodowej gościsz u pewnej rosyjskiej rodziny. Gospodarze zaplanowali wspólne wyjście do teatru. Mają jednak obawy, co do wyboru miejsca:

·       uspokój ich obawy,

·       zapewnij, że wybór był trafny i przedstaw swoje argumenty przemawiające za tym miejscem,

·       z zadowoleniem przyjmij propozycję.

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

ZADANIE 2

Przeanalizuj przedstawiony materiał. Przygotuj się do jego prezentacji, a następnie do rozmowy z egzaminatorem na temat:

-nauki języków obcych,

-mody na określone języki,

-korzyści wypływających ze znajomości języków obcych.

ZESTAW 2                                    ZESTAW EGZAMINATORA.

ZADANIE 1

ODGRYWANIE RÓL.

Zdający zapoznaje się z opisem trzech sytuacji. Jego zadaniem będzie odegranie wskazanych ról. Egzaminator przyjmuje drugą rolę.

A. Uzyskiwanie i udzielanie informacji i wskazówek.

Do twojego przyjaciela przyjechał kuzyn z Rosji. Pasjonuje go telewizja. Chce uzyskać informacje na temat polskich programów:

·       poinformuj go, jakie filmy i programy są emitowane w polskiej telewizji,

·       podaj  programy cieszące się dużą popularnością,

·       wskaż audycje telewizyjne przeznaczone dla młodego widza.

Rozmowę rozpoczyna egzaminator.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin