5
Temat: Dwie warszawianki i jedna Azjatka pojechały w Góry Stołowe – czyli o pisowni nazw własnych.
Cele lekcji
Uczeń:
- zna i stosuje zasady pisowni nazw własnych;
- doskonali umiejętność pracy w grupie;
- zwraca uwagę na użyteczny aspekt znajomości zasad pisowni.
Pomoce: podręcznik Jutro pójdę w świat kl. 5, s. 18 i 86; karty pracy; mapy: Polski, Europy i świata.
Tok lekcji
1. Po podaniu tematu lekcji rozmowa z uczniami o znaczeniu terminu nazwy własne (powtórzenie wiadomości)i o pisowni nazw własnych. Wstępne sformułowanie wniosków (na podstawie przykładów użytych w temacie).
2. Część praktyczna:
a) praca w 6 grupach: każda z grup otrzymuje mapę Polski, a następnie wypisuje po 5 nazw własnych określonych na karteczkach dla każdej grupy:
Nazwy miast
Nazwy krain geograficznych
Nazwy rzek
Nazwy jezior
Nazwy pasm górskich
...
malgosia765