dwie_warszawianki_i_jedna_azjatka_pisownia_nazw_wlasnych.doc

(174 KB) Pobierz

5

Temat: Dwie warszawianki i jedna Azjatka pojechały w Góry Stołowe – czyli o pisowni nazw własnych.

 

Cele lekcji

Uczeń:

- zna i stosuje zasady pisowni nazw własnych;

- doskonali umiejętność pracy w grupie;

- zwraca uwagę na użyteczny aspekt znajomości zasad pisowni.

 

Pomoce: podręcznik Jutro pójdę w świat kl. 5, s. 18 i 86; karty pracy; mapy: Polski, Europy
i świata.

 

Tok lekcji

1.      Po podaniu tematu lekcji rozmowa z uczniami o znaczeniu terminu nazwy własne (powtórzenie wiadomości)i o pisowni nazw własnych. Wstępne sformułowanie wniosków  (na podstawie przykładów użytych w temacie).

2.      Część praktyczna:

a)      praca w 6 grupach: każda z grup otrzymuje mapę Polski, a następnie wypisuje
po 5 nazw własnych określonych na karteczkach dla każdej grupy:

 

 

 

 

 

 

 

 

Nazwy miast

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nazwy krain geograficznych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nazwy rzek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nazwy jezior

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nazwy pasm górskich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin