konspekt 28 tor przeszkod w lekcji koszykowki.doc

(44 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI: Lekkoatletyki NR: 01

KOSZYKÓWKA

Temat: Kształtowanie cech motorycznych na torze przeszkód

             

Klasa:   

Liczba ćwiczących:

Czas trwania: 45‘   

Miejsce: Sala gimnastyczna

Przybory: Materac, ławeczka, chorągiewki, piłki koszykowe

Umiejętności (Zadania główne i dodatkowe: Tor przeszkód w lekcji piłki koszykowej

Motoryczność: Kształtowanie zwinności, szybkości, skoczności

Wiadomości: Samoocena

 

Tok Lekcyjny

Nazwa i opis ćwiczenia

Powt/Czas

Uwagi organizacyjo – metodyczne

Cz. I wstępna

 

Zab. ożywiająca

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji

„Berek parami”

2’

 

1’

XXXXXXXXX

             N                      

Cz. II A

Ćw. RR

 

 

 

 

 

Ćw. NN

 

Ćw. T

Ćw. RR i NN

 

Ćw. NN

 

 

 

Ćw. RR

Ćw. mm brzucha

Ćw. mm grzbietu

Podskoki

- bieg dookoła sali

- naprzemienne krążenie RR w tył

- krążenie LR w przód PR w tył

- rozgrzewanie nadgarstków w biegu

- skip A

- skip C

- marsz w skłonie

- w marszu wymach LN do PR

- co trzeci krok skłon T w przód

- w półprzysiadzie RR na kolanach, zataczanie kółek do wew. i na zew.

- przysiad na LN i przenoszenie ciężaru ciała na PN i odwrotnie

- w siadzie rozkrocznym skłony do PN i LN

- naginanie RR w podporze

- „nożyce” pionowe i poziome

- „kołyska”

- podskoki kuczne

 

8x

8x

 

10 sek.

10x

10x

20 sek.

10 x

10x

 

20 sek.

 

5x

 

10x

10x

10x

20 sek.

10x

Bieg dookoła sali

 

X X X X X X X X



X                        X

X   N                 X 



X                        X

XXXXXXXXXX

Zwracam uwagę na poprawne wykonywanie ćwiczenia

N mobilizuje uczniów do wysiłku

Przejście do luźnej rozsypki

       X         X              X     X  

            X            X            X

        X      X      X        X     X

                          N

 

W czasie rozgrzewki nie ćwiczący rozkładają tor przeszkód po wcześniejszej objaśnieniach przez N

Cz. II B

 

Tor przeszkód

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gra

N pokazuje jak powinien wyglądać prawidłowo wykonany slalom.

1.Start z linii końcowej, bieg między chorągiewkami (slalom)

 

2. Podniesienie piłki koszykowej z parkietu i slalom z kozłowaniem zakończony rzutem z dwutaktu

 

3. Bieg slalomem między chorągiewkami, zebranie piłki z parkietu i rzut z dwutaktu z lewej

strony

 

4. Bieg z pod kosza, przewrót w przód na materacu

 

5. Bieg po ławeczce

 

6.Zatrzymanie się na linii rzutów wolnych i wykonanie dwóch celnych rzutów z miejsca

 

Gra szkolna

 

1’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5’

Każdy pokonuje tor dwa razy. Pierwszy raz, na próbę, drugi na czas. N zwraca uwagę na poprawne wykonanie dwutaktu z obu stron.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprzątnięcie toru przeszkód przez uczniów

Podział na zespoły

Cz. III Końcowa

 

 

Czynność O-P

- w marszu głębokie wdechy i wydechy

- Zbiórka, omówienie zajęć,  pożegnanie

1x

 

 

2’

 

Zbiórka

XXXXXXXX

          N

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin