07 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.doc

(27 KB) Pobierz
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – tok

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – tok

 

Zadanie: Wykonywanie ćwiczeń wymagających wyczucia własnego ciała i przestrzeni.
(Metoda Labana)

 

Przybory: bębenek, laski, szarfy w czterech kolorach.

 

1.     Zadanie organizacyjne.

Dzieci maszerują w rytm muzyki dookoła sali.

 

2.     Wyczucie własnego ciała

Dowolny bieg koników w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie i słychać jedno uderzenie
w bębenek, dzieci kłaniają się jak koniki na arenie cyrkowej. Na wznowienie muzyki dowolny bieg,
a gdy muzyka umilknie i słychać dwa uderzenia w bębenek, dzieci wykonują przysiad (koniki odpoczywają).

 

3.     Wyczucie rytmu i płynność ruchów.

„Wiosenne bajka” – inscenizacja. Duszki z łąki i z lasów urządziły bal na przywitanie wiosny. Dzieci elfy poruszają się w rytmie półnut, dzieci krasnoludki w rytmie ćwierćnut, dzieci wróżki – w rytmie szesnastek. Duszki naśladują codzienne czynności.

 

4.     Wyczucie przestrzeni.

„Zabawki w sklepie”. Dzieci przedstawiają zabawki, np. lalki, pajacyki, samochody osobowe, samochody ciężarowe, pociągi, koniki. Lalki – tańczą, pajacyki – skaczą, pociągi – poruszają się po całej sali, koniki – biegają kłusem.

 

5.     Wyczucie płynności ruchu w przestrzeni.

„Gumowe zabawki do nadmuchiwania” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci są w parach – jedno leży bezwładnie na podłodze lub stoi, a drugie dmucha, a „zabawka” w miarę dmuchania pęcznieję, przyjmując kształt jakiegoś zwierzęcia.

 

6.     Wyczucie przestrzeni.

Współdziałanie z partnerem. Dzieci ćwiczą parami. Jedno jest lustrem i odbija ruchy kolegi, który stoi przed lustrem. Parami myjemy lustro na całej powierzchni.

 

7.     Wyczucie siły.

„Uparty osiołek” – współdziałanie z partnerem. Dzieci parami trzymają się za ręce w ten sposób, że jedno dziecko ciągnie osiołka (drugie dziecko), który stawia opór. Dziecko idzie tyłem, a osiołek przodem.

 

8.     Kształtowanie  zwinności.

Improwizacja ruchowa z przyborem. Każde dziecko otrzymuje laskę i ilustruje, do czego może ta laska służyć (miotła do zamiatania, rakieta do tenisa, lornetka, nóż, strzelba, wędka).

 

9.     Wyczucie własnego ciała.

„Taniec węży”. Dzieci „węże” reagują na muzykę – krążą, wyciągają się, rozwijają ciało, kręcą głowami. Gdy muzyka milknie, kurczą się i zwijają w kłębek.

 

10. Pogłębienie oddechu.

„Dmuchanie na piórko”. Dzieci robią różne ruchy ciałem, dmuchając w górę i starając się utrzymać piórko jak najdłużej w powietrzu (przemieszczanie po sali ze zmianami pozycji).

 

11. Zabawa uspokajająca.

Dzieci naśladują spadającą kartkę (pokaz), piłkę, która odbija się wysoko, coraz niżej, toczy się
i zamiera w bezruchu.

 

12. Zakończenie – marsz z rytmicznym klaskaniem.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin