Wałki Rozrządu 2.odt

(16 KB) Pobierz

Wałki rozrządu

 

SERIA

 

PARAMETRY TECHNICZNE WAŁKA SERYJNEGO

Parametr SSANIE WYDECH

Czas otwarcia zaworu - luz kontrolny 0,625mm 263 263

Wznios krzywki 6,2 mm 6,2 mm

Otwarcie zaworu 26 st. 66 st.

Zamknięcie zaworu 57 st. 17 st.

Luzy regulacyjne zaworów - silnik zimny 0,20 mm 0,25 mm

Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 10 st.

 

 

GT 114

 

Jest to sportowy wałek rozrządu przeznaczony do zwiąkszania mocy silników samochodu Fiat 126p (wszystkie typy silników). W porównaniu do wałka seryjnego, wałek sportowy posiada krzywki o większych wzniosach, czasach otwarcia i "sportowej" charakterystyce wzniosu.

 

Efekty po zastosowaniu wałka "GT 114"

- wzrost momentu obrotowego i mocy silnika do 27-30 KM,

- poprawa przyśpieszenia pojazdu 0-100 km/h w 16-24 sek.

- wzrost prędkości maksymalnej do 120-130 km/h

 

 

PARAMETRY TECHNICZNE WAŁKA "114"

Parametr SSANIE WYDECH

Czas otwarcia zaworu - luz kontrolny 0,625mm 288 288

Wznios krzywki 7,10 mm 7,10 mm

Otwarcie zaworu 32 st. 72 st.

Zamknięcie zaworu 62 st. 22 st.

Luzy regulacyjne zaworów - silnik zimny 0,15 mm 0,20 mm

Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 15 st.

 

 

Zasady montażu wałka "114"

 

Wałek montować wyłącznie z nowymi szklankami popychaczy (montaż wałka z używanymi szklankami popychaczy powoduje utratę praw gwarancyjnych).

 

Zalecane dodatkowe przeróbki silnika

W celu wykorzystania w pełni mozliwości sportowego wałka rozrządu "114" zaleca się następujące dodatkowe przeróbki silnika: - wyprzedzenie statyczne zapłonu - 15 st.

- planowanie głowicy silnika o 1,2-2,0mm

- zamontowanie tłumika o mniejszych oporach przepływu np. typu WUPEX

- zmniejszenie masy koła zamachowego o 25-45%

- zmniejszenie oporów przepływu w przewodach ssących i wydechowych

- stosowanie paliwa LO 98

 

 

 

GT 385

 

Jest to sportowy wałek rozrządu przeznaczony do zwiększania mocy silników samochodu Fiat 126p (wszystkie typy silników). W porównaniu do wałka seryjnego, wałek sportowy posiada krzywki o większych wzniosach, czasach otwarcia i "sportowej" charakterystyce wzniosu.

 

Efekty po zastosowaniu wałka "GT 385"

- wzrost momentu obrotowego i mocy silnika do 30-35 KM,

- poprawa przyśpieszenia pojazdu 0-100 km/h w 12-16 sek.

- wzrost prędkości maksymalnej do 130-140 km/h

 

 

PARAMETRY TECHNICZNE WAŁKA "385"

Parametr SSANIE WYDECH

Czas otwarcia zaworu - luz kontrolny 0,625mm 298 298

Wznios krzywki 7,20 mm 7,20 mm

Otwarcie zaworu 39 st. 79 st.

Zamknięcie zaworu 69 st. 29 st.

Luzy regulacyjne zaworów - silnik zimny 0,15 mm 0,20 mm

Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 15 st.

 

 

Zasady montażu wałka "385"

 

Wałek montować wyłącznie z nowymi szklankami popychaczy (montaż wałka z używanymi szklankami popychaczy powoduje utratę praw gwarancyjnych).

 

Zalecane dodatkowe przeróbki silnika

W celu wykorzystania w pełni mozliwości sportowego wałka rozrządu "385" zaleca się następujące dodatkowe przeróbki silnika: - wyprzedzenie statyczne zapłonu - 15 st.

- planowanie głowicy silnika o 1,8-2,5mm

- zamontowanie tłumika o mniejszych oporach przepływu np. typu WUPEX

- zmniejszenie masy koła zamachowego o 25-45%

- zmniejszenie oporów przepływu w przewodach ssących i wydechowych

- stosowanie paliwa LO 98

 

 

W 760

 

PARAMETRY TECHNICZNE WAŁKA W 760

Parametr SSANIE WYDECH

Czas otwarcia zaworu - luz kontrolny 0,625mm 292 288

Wznios krzywki 7,5 mm 7,2 mm

Otwarcie zaworu 46 st. 74 st.

Zamknięcie zaworu 66 st. 34 st.

Luzy regulacyjne zaworów - silnik zimny 0,10 mm 0,15 mm

Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 15 st.

 

 

Kałuża 555

 

PARAMETRY TECHNICZNE WAŁKA 555

Parametr SSANIE WYDECH

Czas otwarcia zaworu - luz kontrolny 0,625mm 282 282

Wznios krzywki 7,8 mm 7,8 mm

Otwarcie zaworu 41 st. 72 st.

Zamknięcie zaworu 61 st. 30 st.

Luzy regulacyjne zaworów - silnik zimny 0,10 mm 0,15 mm

Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu st.

 

Ale też należy pamiętać że po założeniu danego wałka osiągi silnika/samochodu wcale nie muszą być takie jak podano wyżej. Z różnych przyczyn.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin