marketing_alternatywny_-_darmowy_fragment.pdf

(747 KB) Pobierz
12091460 UNPDF
12091460.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem: "Marketing alternatywny"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 29.04.2006
Tytuł: Marketing alternatywny (fragment utworu)
Autor: Jakub Wicher
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Ilustracja na okłądce: Jacek Jaśkowiak
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
12091460.002.png
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO . .......................................5
Wygrywają kreatywni .....................................................................................................5
Upadek Imperium . .........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta . .............................................................................................6
Nowa Era .........................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu . ..............................................................................................7
Alternatywa .....................................................................................................................8
Dwa fronty rynku . ...........................................................................................................8
Tryumf nowej ery ............................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej ..........................................................9
MARKA I LANS . ........................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji ...........................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną . ..........................................................................12
Podbój świadomości . ....................................................................................................12
Skuteczna transmisja . ...................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę .....................................................................................14
Nie szmery bajery ..........................................................................................................14
Zmęczony rynek ...........................................................................................................15
Znokautuj konkurencję .................................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem! ........................................................16
Poniesieni przez emocje ................................................................................................17
Ideologia marki .............................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym? ...................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji . ............................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd . ...................................................................................26
Lansuję się, więc jestem ................................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych . ....................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu . ................................................................................28
Dzieło Twojego życia ....................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę ......................................................................................29
Niezmordowany zapał ...................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych . .....................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach ...................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny ................................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY ..........................................................................33
Reklama mobilna . .........................................................................................................33
Materiały reklamowe ....................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej . ..................................................................................35
Sklep internetowy .........................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych . ........................................................................39
Marketing internetowy . ................................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski .................................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli ..................................................................45
Marka dla młodzieży .....................................................................................................47
Przydatne adresy . .........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU .........................................................................54
Zbadaj konkurencję . .....................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów ................................................................................................72
Opracowanie ankiet ......................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów . .............................................................88
A więc? ..........................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY . .............................................................................93
Czym jest wizerunek firmy? .........................................................................................94
Dobór próby ..................................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek? . ..........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy? .................................................................................99
Zbieranie danych z ankiet . .........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny .........................................................103
Jak odczytać wyniki? ..................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji? . ....................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT . ...............................................................................107
PUBLIC RELATIONS . .............................................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji ...............................................................................................110
Zabawa w Boga .............................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy . ......................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR . ......................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów ..................................................................................115
Tożsamość wizualna ....................................................................................................116
Biuletyn firmowy .........................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach ..............................................................................120
Przekazywanie inwentarza . .........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych ........................................................................123
Pomocna dłoń .............................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy? . ...................................................125
Wpływ na środowiska opiniotwórcze .........................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym . ......................................................................135
Wywiady w mediach . ..................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów . ...................................................139
Pracownicy narzędziem PR ........................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem . .................................................................................145
„Pismaki & Szmatławce” ........................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe ..................................................................................150
PRZYDATNE ADRESY . ...........................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA ......................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie . .............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie . ......................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy .................................................................................167
Imprezy integracyjne ..................................................................................................169
Szkolenia dla pracowników ........................................................................................170
ZAKOŃCZENIE ......................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY - darmowy fragment - kliknij po więcej
Jakub Wicher
● str. 5
Public Relations
Public Relations to zarządzanie informacją i sferą niematerialną
w ramach działań na rynku poprzez budowanie wizerunku firmy
i zaufania do niej. PR to działania długookresowe, mające na celu
budowanie więzi między firmą a otoczeniem. PR to obustronna
komunikacja między firmą a klientem, promocja firmy oparta na
opiniach innych, reklama firmy poprzez „niezależne” informacje,
informowanie otoczenia o działalności firmy, nadawanie ducha
firmie, zarządzanie jej wizerunkiem i relacjami z klientami,
wykorzystywanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji
i odnajdywanie nowych.
Zarząd Sfery Abstrakcji
Zarówno reklama jak i PR zarządzają sferami wyobrażeń klientów
o firmie, czyli kontrolują niematerialny byt, jakim jest wizerunek
firmy. Między tymi dwoma dziedzinami są atoli pewne różnice.
Reklama to ogół treści, które mówisz o swojej firmie, PR to ogół
treści otoczenia na temat Twojej firmy. Reklama ma na celu
zwiększenie sprzedaży, jest apoteozą Twoich produktów i firmy,
przejaskrawia rzeczywistość i działa na emocje. PR działa na
racjonalną część naszego postrzegania.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Jakub Wicher
12091460.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin