marketing_alternatywny_-_darmowy_fragment.pdf
(
747 KB
)
Pobierz
12091460 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
"Marketing alternatywny"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
Ksiazki elektroniczne
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 29.04.2006
Tytuł: Marketing alternatywny (fragment utworu)
Autor: Jakub Wicher
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Ilustracja na okłądce: Jacek Jaśkowiak
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO
.
.......................................5
Wygrywają kreatywni
.....................................................................................................5
Upadek Imperium
.
.........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta
.
.............................................................................................6
Nowa Era
.........................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu
.
..............................................................................................7
Alternatywa
.....................................................................................................................8
Dwa fronty rynku
.
...........................................................................................................8
Tryumf nowej ery
............................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej
..........................................................9
MARKA I LANS
.
........................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji
...........................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną
.
..........................................................................12
Podbój świadomości
.
....................................................................................................12
Skuteczna transmisja
.
...................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę
.....................................................................................14
Nie szmery bajery
..........................................................................................................14
Zmęczony rynek
...........................................................................................................15
Znokautuj konkurencję
.................................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem!
........................................................16
Poniesieni przez emocje
................................................................................................17
Ideologia marki
.............................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym?
...................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji
.
............................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd
.
...................................................................................26
Lansuję się, więc jestem
................................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych
.
....................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu
.
................................................................................28
Dzieło Twojego życia
....................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę
......................................................................................29
Niezmordowany zapał
...................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych
.
.....................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach
...................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny
................................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY
..........................................................................33
Reklama mobilna
.
.........................................................................................................33
Materiały reklamowe
....................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej
.
..................................................................................35
Sklep internetowy
.........................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych
.
........................................................................39
Marketing internetowy
.
................................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski
.................................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli
..................................................................45
Marka dla młodzieży
.....................................................................................................47
Przydatne adresy
.
.........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU
.........................................................................54
Zorientuj się, jak wygląda twój rynek
...........................................................................55
Zbadaj konkurencję
.
.....................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów
................................................................................................72
Opracowanie ankiet
......................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów
.
.............................................................88
A więc?
..........................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY
.
.............................................................................93
Czym jest wizerunek firmy?
.........................................................................................94
Dobór próby
..................................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek?
.
..........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy?
.................................................................................99
Zbieranie danych z ankiet
.
.........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny
.........................................................103
Jak odczytać wyniki?
..................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji?
.
....................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT
.
...............................................................................107
PUBLIC RELATIONS
.
.............................................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji
...............................................................................................110
Zabawa w Boga
.............................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy
.
......................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR
.
......................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów
..................................................................................115
Tożsamość wizualna
....................................................................................................116
Biuletyn firmowy
.........................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach
..............................................................................120
Przekazywanie inwentarza
.
.........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych
........................................................................123
Pomocna dłoń
.............................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy?
.
...................................................125
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji produktu lub usługi?
............................129
Współpraca z pismami branżowymi oraz serwisami internetowymi
........................131
Wpływ na środowiska opiniotwórcze
.........................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym
.
......................................................................135
Wywiady w mediach
.
..................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów
.
...................................................139
Pracownicy narzędziem PR
........................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem
.
.................................................................................145
„Pismaki & Szmatławce”
........................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe
..................................................................................150
PRZYDATNE ADRESY
.
...........................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA
......................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie
.
.............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie
.
......................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy
.................................................................................167
Imprezy integracyjne
..................................................................................................169
Szkolenia dla pracowników
........................................................................................170
ZAKOŃCZENIE
......................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY -
darmowy fragment -
kliknij po więcej
Jakub Wicher
● str.
5
Public Relations
Public Relations to zarządzanie informacją i sferą niematerialną
w ramach działań na rynku poprzez budowanie wizerunku firmy
i zaufania do niej. PR to działania długookresowe, mające na celu
budowanie więzi między firmą a otoczeniem. PR to obustronna
komunikacja między firmą a klientem, promocja firmy oparta na
opiniach innych, reklama firmy poprzez „niezależne” informacje,
informowanie otoczenia o działalności firmy, nadawanie ducha
firmie, zarządzanie jej wizerunkiem i relacjami z klientami,
wykorzystywanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji
i odnajdywanie nowych.
Zarząd Sfery Abstrakcji
Zarówno reklama jak i PR zarządzają sferami wyobrażeń klientów
o firmie, czyli kontrolują niematerialny byt, jakim jest wizerunek
firmy. Między tymi dwoma dziedzinami są atoli pewne różnice.
Reklama to ogół treści, które mówisz o swojej firmie, PR to ogół
treści otoczenia na temat Twojej firmy. Reklama ma na celu
zwiększenie sprzedaży, jest apoteozą Twoich produktów i firmy,
przejaskrawia rzeczywistość i działa na emocje. PR działa na
racjonalną część naszego postrzegania.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Jakub Wicher
Plik z chomika:
TEDDYG
Inne pliki z tego folderu:
stonehenge 096.jpg
(286 KB)
stonehenge 024(1).jpg
(226 KB)
4urodziny_michal 004.jpg
(204 KB)
Ania_04_12_2005 038.jpg
(178 KB)
100_0328.JPG
(181 KB)
Inne foldery tego chomika:
darmowe książki pdf
Dla dzieci
Prywatne
Wzory pism
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin