PR_znajomosc_funkcji_jezykowych.pdf

(40 KB) Pobierz
100826_Informator%20gimnazjalny.pdf
Język angielski 117
Wymagania ogólne
II. Rozumienie wypowiedzi.
Uczeń rozumie […] proste wypowiedzi pisemne […] .
Wymaganie szczegółowe
3.3. Uczeń znajduje w tekście określone informacje.
Rozwiązanie
1. D, 2. E, 3. B, 4. C
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Zadanie 4
Przeczytaj tekst i uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (1–5) jeden wyraz z ramki
w odpowiedniej formie. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna
wpisywanych wyrazów. Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej
luki.
beautiful leaf stay they travel two
Dear John,
I’m on holiday with my parents in Australia. We 1.______________________at a wonderful
hotel in Gladstone. On the 2. ______________________ day of our stay here we went to see
the Coral Reef. It is 3. ______________________ thing in the world. We also met a nice
couple and they invited us to 4. ______________________ house on the beach. I’ve also seen
koalas eating eucalyptus 5. ______________________. It’s a pity you are not here. Australia
is amazing!
Love,
Barbara
Wymagania ogólne
I. Znajomość środków językowych.
Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycz
nych, ortograficznych) […] .
Wymaganie szczegółowe
1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, grama
tycznych, ortograficznych) […]
Rozwiązanie
1. are staying , 2. second , 3. the most beautiful , 4. their , 5. leaves
667833191.001.png
118 Informator o egzaminie gimnazjalnym
Zadanie 5
Uzupełnij zdania 1–5, wykorzystując podane w nawiasach wyrazy w odpowiedniej for
mie. Nie należy zmieniać kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast dodać wszyst
kie niezbędne elementy, aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania.
W każdym zdaniu brakuje maksymalnie czterech elementów. Wymagana jest pełna po
prawność ortograficzna wpisywanych fragmentów.
1 . Yesterday I (go / cinema) and watched a brilliant comedy.
Yesterday I _____________________________ and watched a brilliant comedy.
2. How many countries (Ted / visit) since 2008?
How many countries _____________________________ since 2008?
3. This dress (be / nice) present I have ever received.
This dress _____________________________ present I have ever received.
4. Janet (enjoy / play) the violin in her free time.
Janet ______________________________ the violin in her free time.
5 . I (learn / English) when the door bell rang.
I ___________________________________ when the door bell rang.
Wymagania ogólne
I. Znajomość środków językowych.
Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycz
nych, ortograficznych) […] .
Wymaganie szczegółowe
1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, grama
tycznych, ortograficznych) […].
Rozwiązanie
1. went to the cinema , 2. has Ted visited , 3. is the nicest , 4. enjoys/enjoyed playing , 5. was
learning English
TWORZENIE WYPOWIEDZI PISEMNEJ
Zadanie 6
Poznałeś/poznałaś interesującą osobę. W emailu do kolegi/koleżanki z Anglii napisz:
w jakich okolicznościach poznałeś/poznałaś tę osobę
jak ta osoba wygląda
jakie masz związane z nią plany na weekend.
Podpisz się jako XYZ . Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamięta
jąc, że długość emaila powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność peł
nego przekazania informacji, spójność i logika wypowiedzi oraz zakres i poprawność środ
ków językowych.
Wymagania ogólne
III. Tworzenie wypowiedzi.
Uczeń samodzielnie formułuje krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi […] pisemne.
Wymagania szczegółowe
5.4. Uczeń relacjonuje wydarzenia z przeszłości.
5.1. Uczeń opisuje ludzi […].
667833191.002.png 667833191.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin