LOGOPEDIA - LITERATURA.doc

(43 KB) Pobierz

LOGOPEDIA - LITERATURA

 

1.                       Antos D., Demel., Styczek I., 1971, Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy, Warszawa.

2.              Bernstein T., 1995, Terapia dziecka z upośledzeniem umysłowym, Łódź.

3.              Billewicz G., Zioło B., Bator Z., 1998: Ćwiczenia dykcyjne dla dzieci przedszkolnych i szkolnych, Kraków.

4.              Carr J., 1984: Pomoc dziecku upośledzonemu, Warszawa

5.              Chmielewska E., 1996, Zabawy logopedyczne i nie tylko, Kielce

6.              Cieszyńska J., 2000, Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego. Droga nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, Kraków.

7.              Cieszyńska J., 2001, Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków.

8.              Cieszyńska J., 2006, Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli, Kraków.

9.              Cieszyńska J., 1998, Metody wywoływania głosek, Kraków

10.           Csányi Y., 1994, Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu, Warszawa.

11.            Dąbrowska M., Grafczyńska J., 1974. Zabawy rytmiczne i umuzykalniające dla dzieci, Warszawa.

12.           Demel G., 1996: Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, Warszawa.

13.           Demelowa G., 1982, Elementy logopedii, Warszawa

14.           Emiluta-Rozya D., 1994, Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, Warszawa.

15.           Emiluta-Rozya D., 1994, Wymowa dzieci niedosłyszących, w: Głuchota a język, pod red. S. Grabiasa, Lublin.

16.           Gałkowski T., Jastrzębowska G. (red.), 2000, Logopedia. Pytania i odpowiedzi, Opole.

17.           Gałkowski T., Tarnowski Z., Zaleski T., 1993, Diagnoza i terapia zaburzeń mowy, Lublin.

18.           Gunia G., 2006, Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy. Wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej, Kraków.

19.           Hemmerling W., 1984: Zabawy w nauczaniu początkowym, Warszawa.

20.          Kaczmarek L., 1953, Kształtowanie się mowy dziecka, Lublin.

21.           Kaczmarek L., 1988, Nasze dziecko uczy się mowy, Lublin.

22.          Kania S.T., 1982, Szkice logopedyczne, Warszawa.

23.          Kilińska-Ewertowska E., Logorytmika, 1980, Lublin.

24.          Kloppel, S. Vliex R., 1995, Rytmika w wychowaniu i terapii. Podręcznik dla nauczycieli rytmiki, nauczycieli przedszkolnych i szkolnych, terapeutów, pedagogów specjalnych i rodziców, Warszawa.

25.          Kornas-Biela D., 1993, Prenatalne uwarunkowania rozwoju mowy, [w:] Opieka logopedyczna od poczęcia, B. Rocławski (red.), Gdańsk.

26.          Kram J., 1995: Zarys kultury żywego słowa, Warszawa.

27.          Kurkowski Z. M., 1996, Mowa dzieci sześcioletnich z uszkodzonym narządem słuchu, Lublin.

28.          Kwiatkowska M., 1997, Dzieci głęboko niezrozumiane, Warszawa

29.          Lovaas O. I., 1993, Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Mój elementarz., Warszawa.

30.          Minczakiewicz E.M., 1994, Gdy u dziecka rozpoznano Zespół Downa, Kraków.

31.           Minczakiewicz E. M., 1996, Mowa - Rozwój - Zaburzenia - Terapia, Kraków

32.          Morkowska E., 1998, (……)-ćwiczenia logopedyczne dla dzieci / nie tylko dla dzieci, Warszawa.

33.          Nowak J., 1995: Ćwiczenia usprawniające mowę u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, Bydgoszcz.

34.          Nowak J.E., 1994, Pedagogiczne problemy słuchu fonematycznego u uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Bydgoszcz.

35.          Orkisz M., Piszczek M., Smyczek A., Szwiec J. (red.), 2000, Edukacja uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym. Przewodnik dla nauczycieli., Warszawa.

36.          Pileccy W. i J. (red.), 1998, Stymulacja psychoruchowego rozwoju dzieci o obniżonej sprawności umysłowej, Kraków.

37.          Piekarczyk B., Młynarska – Zduniak E., Winiarska – Majczyno M., 2003, Rozszczep wargi i podniebienia. Poradnik dla rodziców, Warszawa.

38.          Rocławski B, 1995, Słuch fonemowy i fonetyczny- teoria i praktyka, Gdańsk

39.          Rocławski B. (red.), 1989, Opieka logopedyczna od poczęcia, Gdańsk.

40.          Sachajska E., 1992, Uczymy poprawnej wymowy, Warszawa.

41.           Sawa B., 1990, Dzieci z zaburzeniami mowy, Warszawa.

42.          Sawa B., 1987: Jeżeli dziecko źle czyta i pisze, Warszawa.

43.          Sąsiadek K., 2005, Zabawy paluszkowe, Warszawa.

44.          Smoczyńska-Nachtman U., 1969, Zabawy i ćwiczenia przy muzyce, Warszawa.

45.          Sołtys-Chmielowicz A., 2000: Klasyfikacje wad wymowy [w:] Logopedia 28, Lublin,

46.          Sołtys-Chmielowicz A., Tkaczyk G., 1993: Usprawnianie mowy u dzieci specjalnej troski. Metodyka postępowania, Lublin.

47.          Stecko E., 1996, Zaburzenia mowy dzieci – wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne, Warszawa.

48.          Styczek I., 1981, Logopedia, Warszawa.

49.          Styczek J., 1982, Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego, Warszawa.

50.          Surowaniec J., 1999, Logopedyczny słownik terminologii diagnostycznej, Kraków.

51.           Szela-Kędzia J., 1998, Terapia logopedyczna dziecka niewidomego i słabowidzącego, Kraków.

52.          Tarkowski Z., 1992, Jąkanie wczesnodziecięce, Warszawa.

53.          Tarkowski Z., 1994: Przesiewowy test logopedyczny, Lublin.

54.          von Tetzchner S., Martinsen H., 2002,Wprowadzenie do wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się, Warszawa.

55.          Toczyska B., 1992: Kama makaka ma, Gdańsk.

56.          Waszczuk H., 2005, Poradnik logopedyczny dla rodziców dzieci z Zespołem Downa, Gdańsk.

57.          Wieczorkiewicz B., 1998: Sztuka mówienia. Poradnik, Warszawa.

58.          Wójtowiczowa J., 1991, Logopedyczny zbiór wyrazów, Warszawa.

59.          Zaleski T., 1992: Opóźniony rozwój mowy, Warszawa.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin