Poradnik do gry FIFA Manager 09.docx

(341 KB) Pobierz

Poradnik do gry: FIFA Manager 09 oficjalny polski poradnik do gry  - rozdział:

Wstęp

 

C:\Documents and Settings\Meki\Pulpit\293969765.jpg

 

 

Witam wszystkich w poradniku do Fifa Managera 09. Poradnik ten powstał z myślą o graczach, którzy dopiero zaczynają swą przygodę z serią. Dedykuję go również wszystkim tym, którzy zawsze marzyli o okiełzaniu pozaboiskowej sfery Fifa Managera, ale nie bardzo wiedzieli, jak się za to zabrać. Ten tekst powinien umożliwić wam rozpoczęcie przygody, której owocem będzie przekształcenie małego klubiku w prawdziwą piłkarską potęgę. Zapraszam do lektury!

 

 

 

Tryby gry

 

Menedżer klubu – wybierz klub

 

Tryb ten umożliwia poprowadzenie dowolnie wybranego klubu. Jeżeli odznaczycie opcję Dopuszczaj zwolnienia klub ten prowadzić będziecie praktycznie dożywotnio, niezależnie od sukcesów i stanu klubowej kasy. Rozgrywka tego typu polecana jest dla osób, które pragną zacząć zabawę od objęcia swojej ulubionej drużyny.

 

 

 

Menedżer klubu i drużyny narodowej

 

Jest to najbardziej kompletny tryb, jaki oferuje Fifa Manager 09. Przy okazji najbanalniejszy i najmniej skomplikowany. Rozpoczynacie w nim mając pod swymi skrzydłami zarówno wybrany klub, jak i wybraną reprezentację. Po wyłączeniu opcji umożliwiającej zwolnienia, funkcje te można sprawować póki wam się to nie znudzi.

 

 

 

Rozpoczęcie kariery

 

Tryb ten udaje symulację kariery od zera. Udaje, bo tak czy siak gwarantuje pracę. Gdy go wybierzecie, będziecie mogli określić ligę, w której pragniecie dostać angaż. Ewentualne oferty mogą zostać zawężone do niższej lub wyższej ligi danego kraju. Z chwilą rozpoczęcia zabawy, gra zaoferuje wam wybór jednej z trzech ofert pracy. Krótko po wyborze klubu, pojawi się też oferta współpracy z jedną z trzech reprezentacji (można ją odrzucić). Ogólnie rzecz biorąc, jest to najbardziej wymagający tryb w Fifa Managerze 09.

 

 

 

Stwórz klub

 

Ten tryb pozwala stworzyć od podstaw swój własny klub. Gracz staje się jego właścicielem. Otrzymuje również odpowiednio dużo funduszy, by wybudować całkiem solidny stadion. To opcja dla tych, którzy chcą po swojemu, a przy okazji bez zbędnego wysiłku.

 

Wybór klubu

 

Grać można wyłącznie w ligach, które zostały wybrane podczas tworzenia nowej gry. Podczas wyboru klubu należy oczywiście zastanowić się, jaką drużynę chcielibyście prowadzić i dlaczego akurat tą. Jeżeli z miejsca wiecie, że akurat ten zespół i żaden inny, problem macie z głowy. Jeżeli jednak pragniecie, by gra była bardziej wymagająca, warto jest pomyśleć o małym klubiku, który z czasem przemienicie w prawdziwą legendę.

 

Warto w tym celu wybrać którąś z mniejszych drużyn, z chociażby polskiej ligi. Najlepiej waszą ulubioną, o ile nie jest to któraś z ligowych potęg. Jeżeli zaś chcecie zasmakować przypadku, zdajcie się na tryb Rozpoczęcie kariery, który umożliwi objęcie losowo wybranego zespołu. Najczęściej z dolnej lub ewentualnie środkowej części tabeli.

 

 

 

Wstępny podział obowiązków

 

Przed rozpoczęciem gry będziecie musieli określić też zakres waszych obowiązków. Na tym etapie znaczenie ma tylko to byście zaznaczyli wszystkie dostępne pola. Będzie to niezbędne do uporządkowania spraw w zespole, w którym zaczynacie pracę. Podział obowiązków może zostać zmieniony w dowolnej chwili. Nie martwcie się więc na zapas, iż nie będziecie mogli zrezygnować z którejś z funkcji. O tym, jakimi aspektami prowadzenia zespołu warto zająć się samemu, a jakie zostawić komputerowi, przeczytacie jednym z dalszych rozdziałów.

 

 

 

Wybór celów i obietnice

 

Jedną z pierwszych decyzji, jakie będziecie musieli podjąć po przybyciu do klubu będzie określenie celów na nadchodzący sezon i obietnic klubowych. Cele wpływają na relację ze sponsorem i zarządem. Im ambitniejsze będą, tym lepsze zainteresowanie sponsorów, a co za tym idzie, tym większa szansa na wysoki kontrakt reklamowy. Na podstawie zadeklarowanych celów określany jest też budżet ramowy, który możecie zmodyfikować rozpoczęciem sezonu. Warto jest postarać się szczególnie o wyższe środki na płace, gdyż to właśnie z tej nadwyżki będą utrzymywani nowi piłkarze.

 

C:\Documents and Settings\Meki\Pulpit\294035015.jpg

 

 

Deklarując cele, należy uważać, by nie przeszarżować. Jeżeli rzucicie się z przysłowiową motyką na słońce, a nie zdecydowaliście się zablokować opcji zwolnienia was z klubu, przesadne aspiracje mogą skończyć się szybkim bezrobociem. Nie wspominając już o irytacji sponsora, który może nie być zainteresowany podpisaniem z wami kolejnej umowy. Ogólnie rzecz biorąc warto tu spojrzeć na kontrolkę, która obrazuje, jak odbierane są szanse na realizację celów, do których dążycie. Najlepiej jest celować w cele „realistyczne” lub będące nieznacznie optymistycznymi.

 

Podobnie, jak cele sezonowe funkcjonują i obietnice. Te składacie jednak nie zarządowi i sponsorowi, ale kibicom i zawodnikom. Dzielą się one na dotyczące spraw klubowych i spraw czysto piłkarskich. Obietnice mają to do siebie, że powinny być spełniane. Jeżeli macie w planach rozbudowę stadionu, warto ją zadeklarować. Jeżeli macie prowadzić zespół twardą ręką, również warto to zapowiedzieć. Wypełnianie obietnic nie tylko wzmacnia więź z kibicami i zespołem, ale pozwala również na wykreowanie swojej osoby i zespołu w mediach.

 

C:\Documents and Settings\Meki\Pulpit\294035031.jpg

 

Należy pamiętać, że nie dotrzymywanie obietnic, zaowocuje utratą szacunku ze strony fanów, a także pogorszeniem atmosfery w drużynie. Oba te czynniki silnie oddziaływają na potencjał prowadzonego przez was zespołu. Warto więc nie szafować deklaracjami, których nie macie zamiaru spełnić. Kibice i zespół wam tego nie zapomną. Poniższe dwa rozdziały zawierają ogólnikowe informacje, które pomogą wam opanować sytuację w nowym klubie, w okresie przed rozpoczęciem pierwszej kolejki. Znajdziecie w nich informacje o tym, co należy zrobić na samym początku gry. Większość znajdujących się poniżej rad ma charakter uniwersalny. Pamiętać jednak należy, iż poradnik ten przeznaczony jest przede wszystkim dla osób, którzy chcą zacząć od małego zespołu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Porządkowanie spraw drużyny

 

PORZĄDKOWANIE SEKCJI – FORMOWANIE PIERWSZEJ DRUŻYNY

 

Porządkowanie sekcji to pierwsza czynność drużynowa, jaką powinien zrobić każdy menedżer obejmujący zespół. Zacząć należy to od dokonania podziału na Pierwszą drużynę i Rezerwy. Służy do tego narzędzie Transfery > Kontrakty > Dobór składu.

 

C:\Documents and Settings\Meki\Pulpit\294108546.jpg

 

 

Ekran ten umożliwia wstępny podział drużyny na graczy pierwszego (A) i drugiego zespołu (B). Jest ona niezbędny, ponieważ w pierwszej drużynie powinni znajdować się wyłącznie czołowi piłkarze i ich zmiennicy. Jasny podział już na początku sezonu zmniejszy ewentualną frustrację graczy, którzy nie łapaliby się nawet na ławkę i da jasny obraz tego, którzy piłkarze powinni opuścić klub.

 

 

 

Oto kilka rad, które pozwolą wam sprawnie przeprowadzić selekcję:

 

Po przejściu do ekranu pierwszej i drugiej drużyny, kliknijcie LPM kolumnę Pzm. Chodzi o to, by piłkarze znajdujący się w tabeli, zostali uszeregowani od najwyższego poziomu, do najniższego. Docelowo, w pierwszej drużynie powinno zostać 18 graczy (pierwsza 11 i 7 rezerwowych). Z pierwszego zespołu odchodzą oczywiście gracze z najniższym poziomem. Trzeba przy tym uważać, by zostawić w drużynie przedstawicieli każdej pozycji niezbędnej do gry (bramkarz, dwaj obrońcy boczni, dwaj obrońcy środkowi, dwaj pomocnicy boczni, dwaj pomocnicy środkowi, dwaj napastnicy).

 

Zaczynając selekcję warto jest zerknąć na kolumnę Poz. Zazwyczaj każdy zespół dysponuje domyślną jedenastką, która została wybrana na poziomie edycyjnym, w oparciu o poziomy piłkarzy. Owa domyślna jedenastka jest niezwykle cennym zbiorem informacji, który pozwala określić średni poziom graczy danego zespołu.

 

Gdy już się zorientujemy, co do średniej siły naszych piłkarzy i wybierzemy pierwszą jedenastkę, czas będzie wybrać rezerwowych. Zasada jest prosta. Rezerwowymi zostają piłkarze, których poziom jest gorszy od średniego poziomu pierwszej jedenastki nie więcej, niż o 10%. Oczywiście w drużynie zostawiamy tylko tych najlepszych. Jeżeli więc w pierwszej jedenastce mamy LO z poziomem 55, a poza pierwszą jedenastką dwóch kolejnych LO z poziomem 53 i 51, w pierwszej jedenastce zostaje ten z 53.

 

Zasada 10% jest o tyle istotna, iż pozwala szybko usunąć z zespołu tych, którzy na pewno się nie zmieszczą na ławce. Zanim zaczniecie myśleć o rezerwowych, przesuńcie do rezerw wszystkich graczy, o poziomie gorszym o ponad 10% od średniego poziomu pierwszego składu. Rzecz jasna uwzględnić tu należy możliwości kadrowe waszego zespołu. Jeżeli w składzie będziecie mieli tylko jednego LO, który będzie legitymował się poziomem 46, nie przenoście go do rezerw. Zostawcie go, gdzie jest i zanotujcie sobie, że potrzebujecie silniejszego LO.

 

Gdy w pierwszym zespole zostanie już tylko 11-tka + piłkarze z puli 10%, zacznijcie selekcję rezerwowych według następującego klucza: 1 bramkarz, 3 obrońców (każdy na inną pozycję – lewy, środek, prawy), 3 pomocników (pozycje, jak w obronie) i 1 napastnik.

 

Po przeprowadzeniu selekcji, w pierwszym składzie powinna znaleźć się najlepsza jedenastka i 7 piłkarzy z wymienionych wyżej pozycji, o maksymalnym poziomie dla waszego klubu, który będzie jednocześnie jak najbardziej zbliżony do poziomu wyjściowej jedenastki.

 

Jeżeli zdarzy się, iż będzie więcej niż dwóch piłkarzy na daną pozycję o tak samo wysokim poziomie, wybierzcie dwóch z nich, a trzeciego przesuńcie do rezerw. Rozdrabnianie się nie ma tu większego sensu, gdyż gra i tak patrzy głównie na poziom umiejętności.

 

 

 

PORZĄDKOWANIE SEKCJI – FORMOWANIE DRUŻYNY REZERW

 

Zasady formowania drugiej drużyny są zbliżone do tych, które obowiązują w przypadku pierwszego zespołu. Nie powinna ona liczyć więcej, niż 18 piłkarzy. Dlaczego? Dlatego, iż pozostali i tak raczej nie będą grać, a będą kosztować.

 

Właśnie przez koszty, postępowanie w przypadku najgorszych zawodników rezerw jest nieco inne, niż w przypadku drużyny głównej. Po wybraniu 18 najlepszych graczy, należy pozbyć się pozostałych. Jak to zrobić? Wariant pierwszy to rozwiązanie kontraktu (PPM na nazwisku piłkarza > Powołaj się na klauzulę o rozwiązaniu kontraktu). Zaletą tej opcji jest to, iż zawodnik natychmiast opuszcza drużynę. Jej zastosowanie wiąże się jednak z koniecznością opłacenia kary za zerwanie kontraktu. Kara ta uzależniona jest od czasu pozostałego do ustania kontraktu i wysokości uposażenia. Kwota ta jest jednak zawsze niższa od kosztów uposażenia, które i tak musielibyśmy wypłacić graczowi za zbijanie bąków. Warto jest więc pozbyć się najgorszych piłkarzy już w momencie objęcia klubu (zazwyczaj są to gracze z 30-40 poziomu).

 

Piłkarze powyżej 40 poziomu powinni by wystawieni na listę transferową (o ile jest taka opcja). Aby tego dokonać należy skorzystać ze skrótu: PPM na nazwisku gracza > Zmień status transferowy > Piłkarz na sprzedaż. Wystawiając gracza na listę transferową, warto zaniżyć o ok. 20% jego cenę wywoławczą. Jeżeli graczy tego typu jest kilku i można ich wystawić na listę, należy zrobić to i poczekać do zamknięcia okna transferowego. Jeżeli się uda ich sprzedać – świetnie. W innym wypadku należy wyrzucić ich z zespołu. Jeżeli graczy tego typu jest wielu i na dodatek część z nich nie może zostać wystawiona na listę, należy rozwiązać z nimi kontrakt.

 

Rozwiązując kontrakty, należy mieć oczywiście baczenie na wysokość karnej opłaty. Kary za zerwanie kontraktu doliczane są do budżetu przeznaczonego na wypłaty. Starajcie się postępować tak, by kary nie przekroczyły kwoty 100.000E. Trzeba wykazać się tu odrobiną arytmetyki i pamięci, ale nie jest to przesadnie trudne. Kwota rzędu 100.000E powinna w małym klubie wystarczyć do zaspokojenia roszczeń większości najsłabszych graczy. Jednocześnie są duże szanse na wygaszenie jej pieniędzmi z transferów „40-tek” lub dodatkowymi pieniędzmi ze sponsoringu.

 

Myślicie sobie zapewne, że 100k E piechotą nie chodzi i że w ogóle można by oszczędzić te pieniądze na bardziej ważne cele. Zapewniam, iż w proponowanym przeze mnie działaniu jest metoda. To myślenie o przyszłości. Rozmawiamy bowiem o klubie, który chcecie przekształcić w mocarza. Aby było to możliwe trzeba wykazać się cierpliwością i zbudować solidne fundamenty. Trzeba szanować fundusze klubowe i liczyć pieniążki. Inwestycja w zwolnienie nie rokujących graczy jest bolesna tylko w wymiarze krótkoterminowym. Gdy minie pół roku, gdy zacznie się następny sezon, będziecie zadowoleni, że tego dokonaliście. Zadowoleni gdyż nie trzeba będzie tych graczy opłacać i nie będą pogarszać nastroju w waszym zespole, w którym i tak nie znaleźliby miejsca.

 

 

 

PORZĄDKOWANIE SEKCJI – FORMOWANIE DRUŻYNY JUNIORÓW

 

Formowanie drużyny juniorów jest znacznie szybsze i prostsze, niż drużyn seniorskich. Aby przejść do ekranu drużyny juniorskiej, użyjcie następujące ścieżki: Drużyna > Drużyna juniorów.

 

C:\Documents and Settings\Meki\Pulpit\294108562.jpg

 

 

 

Gdy otworzy się ekran drużyny juniorów, kliknijcie LPM kolumnę Pzm. Uszeregujcie piłkarzy od najwyższego poziomu, do najniższego. Tuż po prawej stronie kolumny Talent zauważycie wykrzykniki. Pojawiają się one przy graczach, którzy lada chwila będą zbyt starzy, by grać w drużynie juniorów i odejdą z zespołu na wolny transfer. Warto jest z miejsca przenieść do drużyny rezerw (PPM na nazwisku gracza > Zaproponuj kontrakt) wszystkich osiemnastolatków o odpowiednio wysokim poziomie (przeważnie powyżej 46-50). Uchronicie się w ten sposób przed utratą piłkarzy, którzy być może zaistnieją w waszej drużynie, a nawet jeśli nie, to dostarczą nieco funduszy z tytułu ewentualnych transferów.

 

Porządkowanie sekcji klubowych to pierwsza czynność związana z drużyną, którą należy wykonać po przybyciu do nowego klubu. Kolejne działania mają już charakter typowo organizacyjny. Warto w tym miejscu nadmienić, iż opisana wyżej selekcja ma na celu nie tylko porządki, ale i orientację w mocnych i słabych punktach drużyny. Po jej dokonaniu, jak na dłoni widać będzie, na jakich pozycjach brakuje odpowiednio predysponowanych graczy i gdzie przydaliby się przyzwoici zmiennicy. Informacje zebrane podczas procesu selekcyjnego są bazą dla pierwszych ruchów transferowych...

 

 

 

 

 

Porządkowanie spraw klubowych

 

Jako, że Fifa Manager 09 to gra skupiająca się przede wszystkim na otoczce okołomeczowej, to właśnie sprawy klubowe są elementem, na które należy poświęcić najwięcej uwagi po przybyciu do nowego klubu. Poniżej znajdziecie informacje o tym, co należy zrobić, by przygotować klub do sezonu od strony stricte organizacyjnej.

 

 

 

SPRAWY FINANSOWE – SPONSOR GŁÓWNY

 

Podpisanie umowy sponsorskiej to pierwsza z decyzji organizacyjnych, które będziecie musieli podjąć. Szczegóły negocjacji opisane są w rozdziale Klub - Sponsorzy, prawa do tablic i nazwy. Warto więc zerknąć tam, nim zaczniecie własną grę w FM’a.

 

 

 

SPRAWY FINANSOWE – TABLICE REKLAMOWE I SPONSORZY LOKALNI

 

Oprócz sponsora głównego, będziecie musieli podpisać też kontrakty z firmami chętnymi do reklamy na tablicach reklamowych i ze sponsorami lokalnymi. Szczegółowe informacje odnośnie tych negocjacji znajdziecie we rozdziale Klub - Sponsorzy, prawa do tablic i nazwy. Jako, że negocjacje w sprawie tablic i sponsorów lokalnych są w pełni opcjonalne, warto jest sobie zanotować taką czynność, by o niej nie zapomnieć. To dodatkowe pieniądze!

 

 

 

SPRAWY FINANSOWE – BUDŻET (Klub > Sytuacja Finansowa)

 

Budżet to serce Fifa Managera. To w nim należy szukać źródeł wszelkich sukcesów i niepowodzeń klubowych. Więcej informacji na jego temat znajdziecie w rozdziale Klub – Budżet. Wiąże się z nim jednak kilka spraw, które warto mieć na uwadze już na samym początku zabawy. Jak zapewne pamiętacie, przed rozpoczęciem gry ustaliliście budżet ramowy, który powstął w oparciu o negocjacje ze sponsorem i waszą deklarację względem osiągnięć na dany sezon. Na podstawie tych ustaleń, zarząd przygotował limity, których nie wolno wam jest przekroczyć.

 

Obecnie gra w prosty sposób informuje o ilości środków dostępnych na dane cele. Was na starcie interesować będzie wyłącznie budżet na transfery i budżet znajdujący się w rubryce Różne. Pierwszy określa, ile możecie wydać na nowych piłkarzy. Drugi determinuje potencjalne wydatki na zgrupowania i imprezy klubowe, które powinniście zorganizować przed rozpoczęciem sezonu. Miejcie na uwadze znajdujące się tam liczby, by nie przeszarżować już przed pierwszą kolejką.

 

 

 

SPRAWY FINANSOWE – BILETY (Klub > Sytuacja Finansowa > Bilety)

 

Ceny biletów to jedna z najważniejszych kwestii finansowych w grze. Przed rozpoczęciem sezonu, musicie się zająć ustaleniem rabatów na karnety i ewentualne mecze towarzyskie. W przypadku meczów towarzyskich warto jest ustawić wskaźnik na 65% (spora zachęta w stronę kibiców, a jednocześnie coś tam uda się zarobić). W przypadku rabatu na karnety, warto jest wybrać zniżkę rzędu 30%. Zachęci to kibiców do zapełnienia części miejsc, którymi aktualnie dysponujecie. Jako, że prawdopodobnie będziecie rozbudowywać stadion w pierwszych kilku kolejkach, za ewentualną zniżkę i tak zapłacą nowi kibice, którzy i tak nie mogliby kupić karnetów na miejsca będące w budowie. Szczegółowe informacje na temat biletów znajdziecie w rozdziale Klub – Bilety.

 

 

 

SPRAWY FINANSOWE – HANDEL (Klub > Sytuacja Finansowa > Handel)

 

Okres przed pierwszą kolejką to idealny czas, by przygotować sklepik klubowy do generowania odpowiednich zysków. Wystarczą tu dwa działania. Pierwszym jest zakup 1000 koszulek (powinno to dać rabat rzędu 7%) i 500 strojów (to powinno dać rabat 4%). Na koszulki dajcie 20% zniżki, na multimedia 30%, a na resztę 10%. Jako, że przed sezonem sprzedają się głównie koszulki, powinno to wam zagwarantować pewne pieniążki już na starcie. Rzecz jasna, jeśli prowadzicie duży klub, kupujcie tak, by mieć możliwie duże rabaty i pomieścić się w sklepiku klubowym. Nawet, jeżeli towar nie zejdzie w danym sezonie, zejdzie w następnym. Rabat jest jednak rabatem. I tak zarobicie! Więcej informacji o handlu znajdziecie w rozdziale Klub – Kibice i pamiątki klubowe.

 

Przygotowanie drużyny do sezonu

 

OBÓZ SZKOLENIOWY – WSTĘP

 

Obozy szkoleniowe organizowane są przeważnie w okresie przedsezonowym i między rundą zimową, a wiosenną. Celem obozu treningowego jest najczęściej szlifowanie kondycji fizycznej i budowa atmosfery.

 

Aby zorganizować obóz szkoleniowy, należy użyć ścieżki Drużyna > Kalendarz. Następnie kliknąć LPM na polu Obóz szkoleniowy, wybrać czas trwania obozu (klikając datę w kalendarzu), potem miasto, czas trwania (suwak po prawej stronie) i zatwierdzić wybór.

 

 

 

OBÓZ SZKOLENIOWY – KONDYCJA

 

Pierwszym, czym powinniście zająć się na zgrupowaniach jest praca nad kondycją (sprawnością) zawodników. Należy w tym celu wybrać ośrodek specjalizujący się w zagadnieniach sprawności areobowej. Oprócz wysokiego atrybutu sprawnościowego, obóz taki powinien dysponować możliwie najmniejszą karą do atmosfery. Zalecany czas trwania to 12-14 dni. Jeżeli wybierzecie czołowe obozy (te z atrybutem 5), powinno to wystarczyć do 100% odbudowania kondycji zespołu. Jako, że większość obozów kondycyjnych dysponuje też bazą do szkoleń taktycznych, warto jest tak podzielić czas treningowy, by na kondycję przypadło 70% czasu, a na taktykę 30. Pozwoli to piłkarzom popracować nie tylko na kondycją, ale i zgraniem lub pressingiem (patrz rozdział Drużyna – Trening i zdolności taktyczne drużyny).

 

 

 

OBÓZ SZKOLENIOWY – REGENERACJA ORAZ FORMA

 

Gdy zadbacie już o kondycję piłkarzy, warto będzie pomyśleć o atmosferze oraz ewentualnym doskonaleniu formy. Drugi obóz kondycyjny nie powinien trwać dłużej, niż 8-10 dni i powinien być oparty o następujący schemat: Taktyka (35%), Regeneracja (25%), Zdolności boiskowe (10%), Umiejętności fizyczne (10%), Sprawność (10%), Zdolności mentalne (10%). Zgrupowanie należy umieścić w ośrodku pokroju La Manga, którzy umożliwi nie tylko szybką regenerację piłkarzy, ale i podbuduje ich walory taktyczne oraz wzmocni atmosferę w zespole.

 

 

 

OBÓZ SZKOLENIOWY – DODATKOWA REGENERACJA

 

W razie niskiego poziomu energetycznego piłkarzy, warto jest zorganizować jeszcze jeden obóz. Tuż przed samym sezonem. Powinien być to obóz stricte regeneracyjny. W tym celu należy wybrać ośrodek z jak najlepszą bazą fizjoterapeutyczną. Warto zwrócić też uwagę na wysoki współczynnik atmosfery, ewentualnie formy. Rzecz jasna do charakteru zgrupowania dopasować należy też trening. Sekcja regeneracji może tu sięgnąć śmiało nawet 80%. Czas trwania zgrupowania zależy od liczby wolnych pól w kalendarzu. Należy pamiętać, by zostawić 3-4 dni przed samym meczem na imprezy promujące nadchodzący sezon.

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin