54(55)-IVp.DOC

(32 KB) Pobierz
KONSPEKT KATECHETYCZNY

TEMAT: MSZA ŚWIĘTA

 

Cel dydaktyczny: pogłębić poznanie Ofiary Chrystusa, składanej podczas Mszy Świętej

Cel wychowawczy: gotowość złożenia daru z siebie podczas każdej Mszy św.

 

Nr

TREŚĆ

METODY

POMOCE

1.

Modlitwa:

 

 

2.

Sprawdzenie:

-          Obecności

-          Zeszytów

-          Podręczników

-          Wiadomości z ostatniej katechezy

 

 

 

3.

Zainteresowanie tematem:

Wyobraźcie sobie, że jesteście zaproszeni na przyjęcie. Na to samo przyjęcie jest zaproszonych wiele znakomitych gości. Waszym zadaniem w grupach odpowiedzieć na poniższe pytania i uzasadnić swoją wypowiedź.

 

Jak należy się przygotować?

Czy można się spóźnić lub w ogóle odrzucić zaproszenie?

Jak winien zachować się gospodarz?

Jak powinni zachować się zaproszeni (strój, sposób uczestnictwa w przyjęciu)?

 

Analiza pracy.

Praca w grupach

Kartki z pytaniami

4.

Wymiar biblijny:

Pan Jezus również spożywał posiłki z uczniami. Jeden taki posiłek był bardzo wyjątkowy – na nim dokonało się coś bardzo ważnego – co w skutkach trwa po dzień dzisiejszy.

 

Łk 22:14-20

14. A gdy nadeszła pora, zajął miejsce u stołu i Apostołowie z Nim.

15. Wtedy rzekł do nich: Gorąco pragnąłem spożyć Paschę z wami, zanim będę cierpiał.

16. Albowiem powiadam wam: Już jej spożywać nie będę, aż się spełni w królestwie Bożym.

17. Potem wziął kielich i odmówiwszy dziękczynienie rzekł: Weźcie go i podzielcie między siebie;

18. albowiem powiadam wam: odtąd nie będę już pił z owocu winnego krzewu, aż przyjdzie królestwo Boże.

19. Następnie wziął chleb, odmówiwszy dziękczynienie połamał go i podał mówiąc: To jest Ciało moje, które za was będzie wydane: to czyńcie na moją pamiątkę!

20. Tak samo i kielich po wieczerzy, mówiąc: Ten kielich to Nowe Przymierze we Krwi mojej, która za was będzie wylana.

 

O jakim przyjęciu czytaliśmy?

Kto zaprasza na to przyjęcie?

Kto może przyjść?

Odczyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pogadanka

Pismo św.

5.

Wymiar eklezjalny i egzystencjalny:

Podczas słuchania nagranie proszę zwrócić uwagę na wypowiedzi młodzieży.

Czy i dlaczego myślisz podobnie?

Czy i dlaczego tak / dlaczego nie przekonuje cię odpowiedzi kapłana?

Jak ty przeżywasz eucharystię?

Jaka jest a jaka winna być relacja między człowiekiem a eucharystią?

(nag. 29 )

Analiza słuchowiska po każdym pytaniu i odpowiedzi.

Odsłuch praca w grupach

 

 

 

 

 

Pogadanka

Nagranie CD  kartki z pytaniami

6.

Wymiar liturgiczny:

(nag. 30)

Jeden jest tylko Pan tutaj jest Jego dom.

Klęknijcie z nami, którzy tu wchodzicie

I razem chwalmy Go.

Miejsce to wybrał Pan, aby wysłuchać nas.

Śpiewajcie wszyscy słudzy w Jego domu,

Bogu oddajmy cześć.

Miejsce to wybrał Pan, aby wysłuchać nas.

Śpiewajcie wszyscy słudzy w Jego domu,

Bogu oddajmy cześć.

Śpiew

Nagranie CD tekst dla uczniów

7.

Podsumowanie:

Proszę uporządkować poszczególne części Mszy Świętej. (załącznik)

 

Analiza pracy.

 

  1. Znak krzyża
  2. Chwała na wysokości Bogu
  3. Pierwsze czytanie
  4. Psalm
  5. Drugie czytanie
  6. Śpiew przed Ewangelią
  7. Ewangelia
  8. Homilia
  9. Wyznanie Wiary
  10. Modlitwa Wiernych
  11. Przeistoczenie
  12. Ojcze Nasz
  13. Komunia Święta
  14. Ogłoszenia
  15. Błogosławieństwo

 

Puzle logiczne

Xero dla uczniów

8.

Zadanie domowe:

 

 

9.

Modlitwa końcowa:

 

 

 

Załącznik.

…Ogłoszenia

…Ogłoszenia

…Ogłoszenia

…Znak krzyża

…Znak krzyża

…Znak krzyża

…Pierwsze czytanie

…Pierwsze czytanie

…Pierwsze czytanie

…Drugie czytanie

…Drugie czytanie

…Drugie czytanie

…Ewangelia

…Ewangelia

…Ewangelia

…Śpiew przed Ewangelią

…Śpiew przed Ewangelią

…Śpiew przed Ewangelią

…Wyznanie Wiary

…Wyznanie Wiary

…Wyznanie Wiary

…Homilia

…Homilia

…Homilia

…Psalm

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin