JESIEŃ W SADZIE
I Segregowanie owoców do koszyków według rodzaju (gruszki, śliwki, jabłka)- utrwalenie nazw kolorów owoców . Umieszczenie koszyków z owocami w kąciku przyrody. Zabawa orientacyjno- porządkowa Marsz do sadu.
II Utrwalenie wiadomości dotyczących wyglądu i nazw niektórych owoców niektórych owoców na podstawie wiersza M. Konopnickiej .
Cele N.
- Zapoznanie z darami jesieni,
- Używanie i rozumienie znaczenia słowa sad
Cele O.
Dziecko:
- określa nazwę, wielkość i kolor owoców,
- posługuje się określeniami mniejsze- większe
III Zabawa dydaktyczna Znajdź taki sam owoc-wyrabianie umiejętności spontanicznego wypowiadania się. Zabawy dowolne.
I Ćwiczenia oddechowe Jabłuszka – dmuchanie na lekkie zawieszone na listkach przedmioty. Zabawa ruchowa z elementem podskoku Zrywamy jabłka.
II Słuchanie wiersza I. Laris Jabłka połączone z wykonaniem zadania rysunkowego z naklejkami Jabłka.
- Kształcenie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącym i wielkości,
- Rozpoznawanie i nazywanie drzew po owocach.
- umie wymienić nazwy niektórych drzew owocowych,
- Przelicz w zakresie trzech,
- Poprawnie stosuje określenia większe, mniejsze i najmniejsze.
II Zabawa Jak smakuje owoc?- rozpoznawanie owoców po smaku i nazywanie ich. Rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia. Zabawy na placu przedszkolnym.
I Zabawa dydaktyczna Czarodziejski woreczek – rozpoznawanie owoców po dotyku Zabawa ruchowa z elementami czworakowania Jeż w sadzie.
II Śliweczki- rozwijanie sprawności manualnej poprzez wydzieranie i przyklejanie małych kawałków papieru.
- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej poprzez dopasowywanie i składanie obrazka z części
- Określanie i porównywanie liczebności zbiorów.
- Wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej podczas zabawy.
- rozpoznawanie i nazywanie owoców po opisie,
- stosowanie określenia po równo
- doprowadzanie pracy plastycznej do końca.
III Zabawy ruchowe na placu przedszkolnym. Łączenie w pary obrazki owoców.
I Wykonanie zadania rysunkowego z naklejkami Gruszki- utrwalenie nawyków mycia owoców przed spożyciem. Zabawa orientacyjno- porządkowa Marsz do sadu.
II Spacer alejkami osiedla- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
- Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie
- Obserwacja drzew owocowych
- Obserwacja pracy ludzi w ogrodach jesienią.
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie,
- dzieli się wrażeniami z obserwacji.
III Malowanie farbą plakatową Mój ulubiony owoc- wyrażanie własnych obserwacji w formie plastycznej. Zabawa ruchowa ze śpiewem Śliweczki, śliweczki tańczą wokoło...
I Ćwiczenia klasyfikacyjne Połącz owoc z cieniem- rozpoznawanie i nazywanie owocu po jego kształcie. Zabawa ruchowa z elementem podskoku Zrywamy jabłka.
II Rozwijanie wyobraźni dziecięcej podczas słuchania opowiadania M. Kruger Apolejka i jej osiołek.
- Poznawanie dłuższych utworów literackich o wartościach wychowawczych
- Rozwijanie wyobraźni dziecięcej
- uważnie słucha bajki,
- umie ocenić zachowanie bohaterów,
III Rytmiczny podział nazw owoców na sylaby. Zabawa ruchowa ze śpiewem Śliweczki, śliweczki tańczą wokoło...
MarcelkaW