PLAN WYNIKOWY na rok 2008/2009
z przedmiotu wychowanie fizyczne dla klasy IV dziewcząt i chłopców
mgr Agnieszka Dworzak-Soboń
Dział
Temat
Wymagania programowe
Korelacja miedzy przedmiotami
Metody
Podstawowe
Ponadpodstawowe
Lekkoatletyka
Starty z różnych pozycji wyjściowych w formie zabawowej.
Nauka startu niskiego.
Bieg na dystansie 30-40m doskonalenie startu niskiego.
Doskonalenie startu niskiego i techniki biegu.
Bieg sprawdzający na dystansie 60 m
Biegi średnie na dystansie 300m
Bieg wytrzymałościowy 600m
Pokonywanie przeszkód terenowych.
Marszobiegi, wykorzystanie terenu naturalnego.
Rzuty piłeczką palantową z miejsca, prawą i lewą ręką.
Rzuty piłeczką palantową z rozbiegu.
Skok w dal z rozbiegu, próba odbicia z belki.
Skok w dal techniką naturalną.
Wzmacnianie siły mięśni ramion –rzuty piłkami lekarskimi 1 kg.
Rzuty piłką lekarską 1 kg. w tył, na odległość.
Wykonuje starty z różnych pozycji wyjściowych po uprzedniej demonstracji.
Wykona start niski po korekcie nauczyciela
Przebiegnie dystans w wolnym tempie, start niski z małymi błędami technicznymi.
Przebiegnie dystans w wolnym tempie.
jw.
Bezpiecznie pokonuje przeszkody terenowe w wolnym tempie.
Wykona rzut po instrukcji nauczyciela, na bliską odległość.
Technika skoku wymaga korekty nauczyciela. Skok wykonany na bliską odległość.
Uczeń przestrzega zasad bezpieczeństwa w trakcie ćwiczeń.
Wykona rzut po pokazie nauczyciela, na bliską odległość, technika rzutu wymaga korekcji.
Samodzielnie wykonuje starty z różnych pozycji wyjściowych na komendę nauczyciela.
Bezbłędnie wykona start niski. Zna komendy do startu.
Przebiegnie dystans w szybkim tempie, start niski poprawny technicznie.
Przebiegnie dystans w szybkim tempie.
Bezpiecznie pokonuje przeszkody terenowe w szybkim tempie.
Wykona prawidłowy technicznie rzut, na dużą odległość.
Wykona prawidłowy technicznie skok, na dużą odległość.
Uczeń umie dokonać pomiar rzutu.
edukacja prozdrowatna
edukacja prozdrowotna
edukacja ekologiczna
matematyka
ścisła
intensyfikująca (forma-współzawodnictwo indywidualne)
bezpośredniej celowości ruchu
tor przeszkód
ścieżka zdrowia
analityczna
syntetyczna
Piłka nożna Gry drużynowe
Wyścigi rzędów
Zabawy i gry przygotowujące
do " Dwóch ogni ".
Gra w " Dwa ognie ", nauka
zwodów, uników.
do " Ringo ".
Ringo - doskonalenie podań i chwytów.
Ringo, gra właściwa
Nauka odbić przygotowująca do gry w „Palanta”.
Uczymy się grać w „Palanta”.
Żonglerka piłką prawą i lewą nogą.
Rozwijamy koordynację ruchową w zabawach z piłkami.
Nauka uderzenia i przyjęcia piłki.
Uderzanie piłki wewnętrzną
częścią stopy.
Prowadzenie piłki prawą i
lewą nogą.
Strzały do bramki prawą i
Wykorzystanie poznanych elementów w trakcie gry.
Mini piłka nożna.
Chętnie uczestniczy w zabawie.
Uczestniczy w grach i zabawach.
Wykonuje zwody i uniki po instrukcji nauczyciela.
Wykonuje podania i chwyty z małymi błędami technicznymi.
Umie odbijać piłkę na niedużą odległość.
Wykonuje żonglerkę piłki nieprecyzyjnie.
Uderzenia i przyjęcia piłki wymagają korekty nauczyciela.
Wykonuje prowadzenie piłki w wolnym tempie, wzrok skierowany ma cały czas na piłkę.
Wykonuje strzały do pustej bramki z różnych odległości, z małą siłą.
Potrafi wykorzystać poznane elementy techniczne w grze zespołowej.
Dba o bezpieczeństwo swoje i innych
Wykonuje zwody i uniki, nie daje się zbić. Pełni rolę sędziego pomocnika.
Wykonuje podania i chwyty prawidłowe technicznie.
Zdobywa najwięcej punktów dla swojej drużyny. Pełni rolę sędziego pomocnika.
Odbija piłkę prawidłowo technicznie, na dużą odległość.
Pełni rolę sędziego pomocnika.
Wykonuje żonglerkę piłki prawidłowo.
Uderzenia i przyjęcia piłki nie wymagają korekty.
Wykonuje prowadzenie piłki w szybkim tempie.
Wykonuje precyzyjne strzały do bramki z różnych odległości, z dużą siłą.
Umiejętnie pełni rolę sędziego pomocnika.
Zna przepisy gry.
&...
BaStUs1987