Wałki rozrządu
SERIA
PARAMETRY TECHNICZNE WAŁKA SERYJNEGO
Parametr SSANIE WYDECH
Czas otwarcia zaworu - luz kontrolny 0,625mm 263 263
Wznios krzywki 6,2 mm 6,2 mm
Otwarcie zaworu 26 st. 66 st.
Zamknięcie zaworu 57 st. 17 st.
Luzy regulacyjne zaworów - silnik zimny 0,20 mm 0,25 mm
Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 10 st.
GT 114
Jest to sportowy wałek rozrządu przeznaczony do zwiąkszania mocy silników samochodu Fiat 126p (wszystkie typy silników). W porównaniu do wałka seryjnego, wałek sportowy posiada krzywki o większych wzniosach, czasach otwarcia i "sportowej" charakterystyce wzniosu.
Efekty po zastosowaniu wałka "GT 114"
- wzrost momentu obrotowego i mocy silnika do 27-30 KM,
- poprawa przyśpieszenia pojazdu 0-100 km/h w 16-24 sek.
- wzrost prędkości maksymalnej do 120-130 km/h
PARAMETRY TECHNICZNE WAŁKA "114"
Czas otwarcia zaworu - luz kontrolny 0,625mm 288 288
Wznios krzywki 7,10 mm 7,10 mm
Otwarcie zaworu 32 st. 72 st.
Zamknięcie zaworu 62 st. 22 st.
Luzy regulacyjne zaworów - silnik zimny 0,15 mm 0,20 mm
Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 15 st.
Zasady montażu wałka "114"
Wałek montować wyłącznie z nowymi szklankami popychaczy (montaż wałka z używanymi szklankami popychaczy powoduje utratę praw gwarancyjnych).
Zalecane dodatkowe przeróbki silnika
W celu wykorzystania w pełni mozliwości sportowego wałka rozrządu "114" zaleca się następujące dodatkowe przeróbki silnika: - wyprzedzenie statyczne zapłonu - 15 st.
- planowanie głowicy silnika o 1,2-2,0mm
- zamontowanie tłumika o mniejszych oporach przepływu np. typu WUPEX
- zmniejszenie masy koła zamachowego o 25-45%
- zmniejszenie oporów przepływu w przewodach ssących i wydechowych
- stosowanie paliwa LO 98
GT 385
Jest to sportowy wałek rozrządu przeznaczony do zwiększania mocy silników samochodu Fiat 126p (wszystkie typy silników). W porównaniu do wałka seryjnego, wałek sportowy posiada krzywki o większych wzniosach, czasach otwarcia i "sportowej" charakterystyce wzniosu.
Efekty po zastosowaniu wałka "GT 385"
- wzrost momentu obrotowego i mocy silnika do 30-35 KM,
- poprawa przyśpieszenia pojazdu 0-100 km/h w 12-16 sek.
- wzrost prędkości maksymalnej do 130-140 km/h
PARAMETRY TECHNICZNE WAŁKA "385"
Czas otwarcia zaworu - luz kontrolny 0,625mm 298 298
Wznios krzywki 7,20 mm 7,20 mm
Otwarcie zaworu 39 st. 79 st.
Zamknięcie zaworu 69 st. 29 st.
Zasady montażu wałka "385"
W celu wykorzystania w pełni mozliwości sportowego wałka rozrządu "385" zaleca się następujące dodatkowe przeróbki silnika: - wyprzedzenie statyczne zapłonu - 15 st.
- planowanie głowicy silnika o 1,8-2,5mm
W 760
PARAMETRY TECHNICZNE WAŁKA W 760
Czas otwarcia zaworu - luz kontrolny 0,625mm 292 288
Wznios krzywki 7,5 mm 7,2 mm
Otwarcie zaworu 46 st. 74 st.
Zamknięcie zaworu 66 st. 34 st.
Luzy regulacyjne zaworów - silnik zimny 0,10 mm 0,15 mm
Kałuża 555
PARAMETRY TECHNICZNE WAŁKA 555
Czas otwarcia zaworu - luz kontrolny 0,625mm 282 282
Wznios krzywki 7,8 mm 7,8 mm
Otwarcie zaworu 41 st. 72 st.
Zamknięcie zaworu 61 st. 30 st.
Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu st.
Ale też należy pamiętać że po założeniu danego wałka osiągi silnika/samochodu wcale nie muszą być takie jak podano wyżej. Z różnych przyczyn.
lvkasz